Επιμέλεια: Φάνης Ζώης

Κωστής Χατζηδάκης: Τα επιχειρηματικά πάρκα ενδιάμεσοι φορείς αδειοδοτήσεων

O αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας μιλάει στη «Ν»
Τετάρτη, 19 Δεκεμβρίου 2018 11:57
UPD:20/12/2018 12:12
A- A A+

Στον Φάνη Ζώη
[email protected]

Οριζόντια απλούστευση των αδειοδοτήσεων στην Ελλάδα υπόσχεται, με τις προτάσεις για τον κλάδο των logistics και της εφοδιαστικής αλυσίδας που παρουσίασε σε συνέντευξη που παραχώρησε στη «Ν», ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης. 

Η χώρα μας, τονίζει ο αντιπρόεδρος της Ν.Δ., έχει τη δυνατότητα να γίνει διεθνές διαμετακομιστικό και επιχειρηματικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Άλλωστε τον τομέα των logistics, τον έχουν υποδείξει στο παρελθόν και οι μελέτες της McKinsey και του ΙΟΒΕ ως έναν από τους κύριους τομείς που μπορούν να δράσουν ως καταλύτες στην πορεία προς την ανάκαμψη και την ανάπτυξη. Η ανάπτυξη των logistics θα έχει πολλαπλασιαστική θετική επίδραση στην οικονομία, συμβάλλοντας στην τόνωση μιας σειράς από τομείς, όπως η βιομηχανία, το εμπόριο και η αγροτική παραγωγή.

Επί υπουργίας μου, σημειώνει ο κ. Χατζηδάκης, διαμορφώσαμε, σε συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα αλλά και με φορείς της αγοράς, έναν νόμο που αφορούσε τον θεσμικό εκσυγχρονισμό του κλάδου, την απλούστευση της αδειοδότησης, την τυποποίηση των logistics και άλλες πρωτοβουλίες οι οποίες οδηγούσαν συνολικά τον χώρο μπροστά.

Δυστυχώς, ο συγκεκριμένος νόμος, o νόμος 4302/2014 δηλαδή, δεν εφαρμόστηκε ουσιαστικά ποτέ από τη σημερινή κυβέρνηση. Ακυρώθηκε, έτσι, μια μεταρρύθμιση με μεγάλη προστιθέμενη αξία, η οποία μάλιστα δεν είχε κανένα πολιτικό κόστος. Ενώ μέχρι σήμερα καθυστερούν μια σειρά από παρεμβάσεις που θα μπορούσαν να βοηθήσουν σημαντικά τον κλάδο. 

Στη Νέα Δημοκρατία, συνεχίζει ο αντιπρόεδρος του κόμματος, αποτελεί προτεραιότητα η προώθηση πρωτοβουλιών που θα δώσουν ώθηση στον κλάδο των logistics στη χώρα μας.

Ο κ. Χατζηδάκης στέκεται επίσης σε ένα ζήτημα που αφορά γενικότερα την επιχειρηματικότητα στη χώρα, σημειώνοντας ότι γνωρίζει ότι απασχολεί ιδιαίτερα τον χώρο των logistics: το ζήτημα της διαδικασίας αδειοδότησης των επιχειρήσεων. Για τις αδειοδοτήσεις λοιπόν η Ν.Δ. σκοπεύει να εφαρμόσει έναν νόμο-πλαίσιο στα πρότυπα του 4262/2014 που ακύρωσε η σημερινή κυβέρνηση. Ο νόμος αυτός θα απλοποιεί την αδειοδότηση σε όλα τα επιχειρηματικά πεδία και όχι μόνο σε 3, όπως συνέβη με τη ρύθμιση που έφερε η σημερινή κυβέρνηση αφού σταμάτησε την προηγούμενη διαδικασία. Στόχος είναι η αδειοδότηση στις απλούστερες περιπτώσεις να γίνεται ηλεκτρονικά και αυθημερόν. 

Προτείνει, επίσης, να λειτουργούν τα επιχειρηματικά πάρκα ως ενδιάμεσοι φορείς έκδοσης άδειας εγκατάστασης και άδειας λειτουργίας. Δεν θα χρειάζεται, δηλαδή, ξεχωριστή αδειοδότηση κάθε επιχείρηση που θα λειτουργεί σε ένα πάρκο. Θα χρειάζεται αδειοδότηση μόνο του ίδιου του πάρκου. Έτσι θα μπορέσει να καταπολεμηθεί η γραφειοκρατία και η διαφθορά και θα γίνει πιο ελκυστική για τις επιχειρήσεις η εγκατάσταση σε τέτοιους οργανωμένους υποδοχείς.

Επιπλέον, με στόχο να γίνει η Ελλάδα logistics hub, η Ν.Δ. προτείνει στον κλάδο μια σειρά παρεμβάσεων, αποσκοπώντας:

  1. Στην ενίσχυση των λιμενικών υποδομών, με προώθηση, όπου χρειάζονται, συμβάσεων παραχώρησης, ξεκινώντας από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. 
  2. Προτεραιότητα αποτελεί επίσης η αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών, που σε συνδυασμό με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την πλήρη απελευθέρωση των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών, μπορούν να συμβάλουν στην απρόσκοπτη προώθηση προϊόντων προς την Κεντρική Ευρώπη.
  3. Για να δημιουργηθεί ένα πιο ευνοϊκό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις του χώρου επίσης:
  • Αποσαφηνίζει το πλαίσιο λειτουργίας για τις επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο των logistics και ορίζονται οι επιχειρήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας για να ξεπεραστούν προβλήματα στην επαφή των επιχειρήσεων του κλάδου με το Δημόσιο.
  • Δρομολογεί ένα Εθνικό Σχέδιο Χωροθέτησης με βάση τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς, ώστε να διευκολύνει τη δημιουργία Επιχειρηματικών Πάρκων Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας και την προσέλκυση μεγάλων επενδυτών. 
  • Προωθεί τη διαδικασία της τυποποίησης και προτυποποίησης στα ελληνικά logistics από το Εθνικό Σύστημα Υποδομών Ποιότητας (ΕΣΥΠ), όπως π.χ. σε θέματα μοναδοποίησης φορτίων (unit loads), σήμανσης φορτίων, ανταλλαγής πληροφοριών, διαστάσεων μεταφορικών μέσων κ.λπ. Αυτό είναι απαραίτητο για λόγους ελέγχων στη λειτουργία των επιχειρήσεων αλλά και διασφάλισης της ποιότητας.
  • Ενώ, τέλος, εφαρμόζει τις διεθνείς καλές πρακτικές στην ψηφιοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, για να καταπολεμήσει στην πράξη τα γραφειοκρατικά εμπόδια που ξέρει ότι αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις σήμερα και να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών logistics διεθνώς.
Χρησιμοποιήστε τα πλήκτρα ← → για να πλοηγηθείτε
 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ Μεταφορές & Logistics