Τα πειθαρχικά μέτρα της Βολιβίας, έναντι των ξένων εταιρειών ενεργείας, ενδέχεται να τροφοδοτήσουν τον πληθωρισμό στη γειτονική Βραζιλία, τη μεγαλύτερη οικονομία της Λατινικής Αμερικής, καθώς το κόστος εισαγωγής αερίου, αυξάνεται.
«Οι τιμές στις Βραζιλία θα αυξηθούν», ανέφερε η Tereza Fernandez, διευθύντρια της MB Associados, εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων με έδρα το Σάο Πάολο, συμπληρώνοντας: «Ακόμη και εάν η Βραζιλία και η Βολιβία επιτύχουν μια συμφωνία, είναι απίθανο να γίνουν επενδύσεις στη Βολιβία, κάτι που σημαίνει ότι θα χρειαστούν νέες πηγές αερίου που θα κοστίσουν περισσότερο και θα πάρουν περισσότερο χρόνο για να αναπτυχθούν.
Σήμερα, ο πρόεδρος της Βραζιλίας, Luiz Inacio Lula da Silva, θα προσπαθήσει να μεταπείσει τον πρόεδρο της Βολιβίας, Evo Morales, να προχωρήσει στην αύξηση των τιμών εξαγωγής φυσικού αερίου, κατά τη συνάντηση των ηγετών των χωρών της Νοτίου Αμερικής για το θέμα της κατάσχεσης περιουσιακών στοιχείων στον κλάδο του εμπορίου, απόφαση που ελήφθη την 1η Μαΐου.
Ο Lula, 60 ετών, έχει μικρή πιθανότητα να αποτρέψει την πολιτική της Βολιβίας για αύξηση των τιμών αερίου στη Βραζιλία, σύμφωνα με τον Giuseppe Bacoccoli, ερευνητή του κλάδου ενεργείας στο Ομοσπονδιακό Πανεπιστήμιο του Ρίο ντε Τζανέϊρο. Tο σχέδιο του Morales, είναι η αύξηση των φόρων του αερίου που παράγεται και εξάγεται από τη Βολιβία έως και 82% και που από μόνο του, ενδέχεται να ωθήσει ανοδικά τις τιμές του αερίου στη Βραζιλία, έως 15%, σύμφωνα με τον Bacoccoli.
Ο Lula θα συναντηθεί σήμερα με τον Morales, 46 ετών και με τους προέδρους της Αργεντινής και της Βενεζουέλας, Nestor Kirchner και Hugo Chavez.
Η Βραζιλία προμηθεύεται το ήμισυ του φυσικού αερίου που καταναλώνει από τη Βολιβία, τη φτωχότερη χώρα της Νοτίου Αμερικής. Και ενώ το αέριο αποτελεί μόνο το 8% των συνολικών αναγκών ενεργείας της Βραζιλίας, η χρήση του αυξάνεται και τώρα το αέριο, αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή καυσίμων για τις αστικές εταιρείες λεωφορείων, των ταξί, των ατσαλοβιομηχανιών, των εταιρειών με κεραμικά και των εταιρειών παραγωγής λιπασμάτων.