Οι επισκέπτες του Μουσείου Ακρόπολης, από την Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου, θα έχουν την ευκαιρία να δουν με φρέσκια ματιά την περιοδική έκθεση «από την απαγορευμένη πόλη: αυτοκρατορικά διαμερίσματα του Qianlong», καθώς 12 σημαντικά εκθέματα, λόγω της ευαισθησίας του υλικού που είναι κατασκευασμένα, θα αποσυρθούν και θα αντικατασταθούν με ισάριθμα έργα, αντίστοιχης ιστορικής και καλλιτεχνικής αξίας.
Εικονογραφημένο θεατρικό βιβλίο «Στην Αίθουσα Huilong». Δυναστεία Qing (1644-1911)
Illustrated book of drama ‘In the Huilong Hall’. Qing Dynasty (1644-1911)
Ανάμεσα στα πιο χαρακτηριστικά έργα που θα ανανεωθούν είναι η προσωπογραφία του νεαρού αυτοκράτορα Qianlong με επίσημο ένδυμα. Στο νέο ζωγραφικό έργο απεικονίζεται ο ίδιος αλλά σε προχωρημένη ηλικία, με τη σοφία των χρόνων αποτυπωμένη στο σοβαρό πρόσωπο του.
Προσωπογραφία του νεαρού αυτοκράτορα Qianlong με επίσημο ένδυμα. Δυναστεία Qing (1644-1911)
Portrait of the young Qianlong Emperor in court dress. Qing Dynasty (1644-1911)
Οι επισκέπτες θα έχουν, επίσης, τη δυνατότητα να θαυμάσουν νέα περίτεχνα κεντημένα κοστούμια ηθοποιών της αυτοκρατορική αυλής και ειλητάρια, καθώς και εικονογραφημένα θεατρικά βιβλία με νέες παραστάσεις.
Η έκθεση θα είναι κλειστή για το κοινό την Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2018 και θα ξανανοίξει τη επόμενη μέρα, Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου και θα διαρκέσει ως τις 14 Φεβρουαρίου 2019 και παράλληλα θα συνεχιστούν κανονικά οι παρουσιάσεις για τους επισκέπτες από τους Αρχαιολόγους - Φροντιστές του Μουσείου κάθε Παρασκευή (1 μ.μ.), Σάββατο (11 π.μ. & 1 μ.μ.) και Κυριακή (11 π.μ. & 1 μ.μ.).
Εικονογραφημένο θεατρικό βιβλίο «Το περίπτερο του Κίτρινου Γερανού». Δυναστεία Qing (1644-1911)
Illustrated book of drama ‘Yellow Crane Pavilion’. Qing Dynasty (1644-1911)
Ο Qianlong είναι ο Αυτοκράτορας που αναμόρφωσε την Κίνα, διπλασίασε την έκταση και τον πληθυσμό της, φρόντισε για την ευημερία των πολιτών της και κυρίως υποστήριξε με πάθος τις τέχνες και τα γράμματα. Παρέμεινε στον θρόνο για περισσότερο από εξήντα χρόνια (1735-1796) και σφράγισε με τις προσωπικές του επιλογές την τέχνη της Κίνας του 18ου αιώνα.
Ένδυμα από φωτεινό κίτρινο μπροκάρ με κεντημένα χρωματιστά σύννεφα και χρυσούς δράκοντες. Εποχή Qianlong (1735-1796). Δυναστεία Qing (1644-1911)
Bright yellow brocade robe embroidered with colored cloud and gold dragon designs. Qianlong reign (1735-1796). Qing Dynasty (1644-1911)
Ο εκθεσιακός χώρος του Μουσείου Ακρόπολης, σκηνοθετήθηκε με κατασκευές και χρώματα εμπνευσμένα από τα παλάτια της Απαγορευμένης Πόλης και υποδέχτηκε τα 154 έξοχα εκθέματα που φωτίζουν τον ιδιαίτερο προσωπικό χώρο του Αυτοκράτορα, όπου πέρασε τα νεανικά του χρόνια και όπως λέει ο ίδιος όπου εμπνεύστηκε τα μελλοντικά του σχέδια για την πετυχημένη διοίκηση της απέραντης χώρας του.
Προσωπογραφία του αυτοκράτορα Qianlong σε προχωρημένη ηλικία με επίσημο ένδυμα. Δυναστεία Qing (1644-1911)
Portrait of the Qianlong Emperor at an advanced age in court dress. Qing Dynasty (1644-1911)
Οι επισκέπτες, μπαίνοντας στην έκθεση, θα αντικρίσουν τη χρυσοκέντητη τελετουργική στολή του Αυτοκράτορα και το γιγαντιαίο πορτραίτο του, που τον απεικονίζει αμέσως μετά την άνοδο στον θρόνο. Ακολουθεί η παρουσίαση των τελετουργικών ενδυμάτων της Αυτοκράτειρας και μετά ο θρόνος με όλα τα έπιπλα που τον συνοδεύουν. Η επόμενη ενότητα περιέχει τα σκεύη για το τσάι του Αυτοκράτορα και των καλεσμένων του, ποιητικά κείμενα του ίδιου και κοστούμια των ηθοποιών από τις ιδιωτικές θεατρικές παραστάσεις.
Γυναικείο ένδυμα από κυανό μπροκάρ κεντημένο με πολύχρωμα σύννεφα και χρυσαφένιους δράκοντες. Δυναστεία Qing (1644-1911)
Cyan women’s brocade robe embroidered with colored cloud and gold dragon designs. Qing Dynasty (1644-1911)
Το δωμάτιο «Ευωδιαστές Ορχιδέες» που ακολουθεί αποκαλύπτει το θερμαινόμενο κρεβάτι του αυτοκρατορικού ζεύγους, πανέλα με σπάνια άνθινη διακόσμηση και ενδιαφέροντα διακοσμητικά έργα της προσωπικής επιλογής του Αυτοκράτορα. Στη συνέχεια, εκτίθεται ένας δεύτερος χρυσοποίκιλτος θρόνος και το γραφείο του Αυτοκράτορα, διακοσμημένο με πλακίδια λευκού νεφρίτη. Εδώ περνούσε πολλές ώρες της ημέρας ο προικισμένος ηγέτης, γράφοντας κείμενα για τις ομορφιές της χώρας του, τις ανθρώπινες σχέσεις αλλά και τη σωστή άσκηση της βασιλικής εξουσίας.
Η έκθεση κλείνει με εξαιρετικά βουδιστικά έργα σε πολύτιμα υλικά. Σκεύη λατρείας, αφιερώματα και σπουδαία αποφθέγματα με κυρίαρχα, όμως, τα αγάλματα του νεαρού Βούδα, του τρίτου Δαλάι Λάμα και ενός βουδιστή ιεραπόστολου καταδεικνύουν τον κυρίαρχο ρόλο του Βουδισμού στα διαμερίσματα του Αυτοκράτορα.
[email protected]