Ο πλοίαρχος ενός κρουαζιερόπλοιου που βρέθηκε να καίει καύσιμα με υπερβολικά επίπεδα θείου υποχρεώθηκε να πληρώσει πρόστιμο 100.000 ευρώ από δικαστήριο της Μασσαλίας τη Δευτέρα, σηματοδοτώντας την πρώτη τέτοια απόφαση στη Γαλλία.
Όπως αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο Τύπου, οι αρχές έχουν σκοπό με αυτή την ποινή να επισημάνουν την έμφαση που δίνεται πλέον στην αντιμετώπιση της ρύπανσης από κρουαζιερόπλοια μετά από επιτόπιους ελέγχους τον Μάρτιο που έδειξαν ότι κάποια κρουαζιερόπλοια χρησιμοποιούν μη εγκεκριμένα καύσιμα καυσίμων.
Ο Αμερικανός καπετάνιος, Έβανς Χόιτ, γνώριζε ότι το καύσιμο ήταν παράνομο, καθώς περιείχε 1,68% θείο, πάνω από το ευρωπαϊκό όριο του 1,5%, και η εταιρεία το χρησιμοποίησε για να εξοικονομήσει χρήματα, δήλωσαν οι εισαγγελείς κατά τη διάρκεια της δίκης.
Ο δικαστής επέβαλε στον Χόιτ χρηματική ποινή ύψους 100.000 ευρώ, αλλά διευκρίνισε ότι η μητρική εταιρεία της πλοιοκτήτρια P & O, η αμερικανική εταιρεία κρουαζιερόπλοιων Carnival, θα πρέπει να πληρώσει τις 80.000 ευρώ από το ποσό.
Η εταιρεία «ήθελε να εξοικονομήσει χρήματα εις βάρος των πνευμόνων όλων μας», δήλωσε ο εισαγγελέας Φρανκ Λαζιέρ κατά την έναρξη της δίκης τον Οκτώβριο.
Η Μασσαλία είναι μια δημοφιλής στάση για τα γιγαντιαία κρουαζιερόπλοια που εκτελούν δρομολόγια στη Μεσόγειο μεταξύ Ισπανίας και Ιταλίας και οι λιμενικές υπηρεσίες αποτελούν σημαντικό μέρος της τοπικής οικονομίας.
Ωστόσο η πόλη αντιμετωπίζει αυξημένο νέφος τα τελευταία χρόνια και η ναυτιλία θεωρείται υπεύθυνη για ένα μεγάλο μέρος της ρύπανσης, η οποία προκαλεί αναπνευστικά προβλήματα και διάφορες ασθένειες.
Το καύσιμο υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, το οποίο είναι φθηνότερο από πιο καθαρές καθαρότερες, παράγει οξείδια του θείου που συμβάλλουν στη δημιουργία όξινης βροχή και την αύξηση της οξύτητας των ωκεανών.