Τη δημιουργία 3.000 καταστημάτων χωρίς ταμείο εντός των επομένων ετών σχεδιάζει η Amazon, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται του Bloomberg.
Κατά το δημοσίευμα του αμερικανικού πρακτορείου, στόχος της εταιρείας είναι να ανταγωνιστεί μίνι μάρκετ, καθώς και καταστήματα που παρασκευάζουν πίτσα ή σάντουιτς, κάνοντας «άνοιγμα» στον τομέα του «γρήγορου φαγητού».
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο διευθύνων σύμβουλος της Amazon Τζεφ Μπέζος δεν έχει καταλήξει ακόμη στο καλύτερο σχήμα για τα νέα καταστήματα, εξετάζοντας αν θα έχουν περισσότερο τη μορφή φούρνων, παντοπωλείων ή ταχυφαγείων, όπου οι καταναλωτές θα τρώνει «στο πόδι».
Μέχρι στιγμής, ο όμιλος δεν έχει προβεί σε κάποιο σχόλιο επί των συγκεκριμένων πληροφοριών.
Η Amazon άνοιξε το πρώτο της κατάστημα «AmazonGo» χωρίς ταμεία το 2016 στο Σιάτλ, όπου βρίσκονται τα κεντρικά της γραφεία, ενώ έκτοτε άνοιξε δύο ακόμη καταστήματα -στο Σικάγο και εκ νέου στο Σιάτλ- βασισμένα στο ίδιο μοντέλο.
Σε δύο από τα τρία καταστήματα, προσφέρεται περιορισμένη επιλογή από σαλάτες, σάντουιτς και σνακ.
Οι πελάτες χρησιμοποιούν μια εφαρμογή στο κινητό τους για να εισέλθουν στο κατάστημα σκανάροντας τη συσκευή τους για να ενεργοποιήσουν μια περιστρεφόμενη πόρτα.
Συσκευές ανίχνευσης και κάμερες εντοπίζουν τι επέλεξαν οι καταναλωτές και τους χρεώνουν αυτόματα, χωρίς να χρειαστεί να σταματήσουν σε κάποιο ταμείο.
Η μεγάλη πρόκληση για την Amazon, όπως αναφέριε το Bloomberg, είναι το υψηλό κόστος που θα έχει το άνοιγμα πολλών καταστημάτων, δεδομένου ότι η δημιουργία του πρώτου AmazonGo στο Σιάτλ στοίχισε πάνω από ένα εκατ. δολάρια, σύμφωνα με πηγή που επικαλείται το πρακτορείο.
Τα παρασκευασμένα τρόφιμα, πάντως, θεωρείται πως έχουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους από τα παντοπωλεία, γεγονός που πιθανώς θα συμβάλει στη μείωση του χρόνου που απαιτείται για να γίνουν κερδοφόρα τα καταστήματα.