Δέκα επιπλέον λεπτά μπορούν σύμφωνα με μελέτη να κάνουν τη διαφορά στο θέμα της κατανάλωσης πρωινού από τους μαθητές. Συγκεκριμένα, νέα μελέτη των ερευνητών της Virginia Tech και του Πανεπιστημίου της Νότιας Γεωργίας έδειξε ότι οι μαθητές του δημοτικού σχολείου έχουν περισσότερες πιθανότητες να καταναλώσουν θρεπτικό πρωινό όταν έχουν 10 επιπλέον λεπτά για να το κάνουν.
Η μελέτη, η οποία είναι η πρώτη του είδους της, αξιολόγησε τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές αλλάζουν τη συνήθεια και τον τρόπο κατανάλωσης πρωινού όταν τους δίνεται επιπλέον χρόνος για φαγητό στην καφετέρια του σχολείου.
Σύμφωνα με τον καθηγητή γεωργικών και εφαρμοσμένων οικονομικών στο Virginia Tech College of Agriculture and Life Sciences, Klaus Moeltner, αυτή ήταν η πιο εξελιγμένη και ακριβής μέτρηση της πρόσληψης του σχολικού πρωινού που έγινε ποτέ και η οποία έδωσε στους επιστήμονες τη γνώση για το πόσο χρόνο χρειάζονται οι μαθητές για καταναλώσουν ένα σωστό πρωινό.
Τα ευρήματα, που δημοσιεύθηκαν στο American Journal of Agricultural Economics, αποκάλυψαν ότι ο αριθμός των καταναλώμενων σχολικών πρωινών αυξήθηκε κατά 20% όταν οι μαθητές είχαν στη διάθεσή τους 10 επιπλέον λεπτά για να φάνε στην καφετέρια. Επίσης, αυξήθηκε επιπλέον κατά 35%-45% όταν το πρωινό σερβίρεται στις αίθουσες διδασκαλίας, φέρνοντας το συνολικό ποσοστό κατανάλωσης πρωινού κοντά στο 100%.
Όπως ανέφερε ο καθηγητής Moeltner, το ποσοστό των μαθητών που πηγαίνουν σχολείο χωρίς να έχουν πάρει πρωινό γιατί δεν είχαν χρόνο να φάνε στο σπίτι μειώθηκε από 4% στο 0% όταν τους δόθηκαν 10 λεπτά περισσότερου χρόνου για φαγητό.
Και ενώ τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι περισσότεροι μαθητές τρώνε πρωινό όταν αυτό σερβίρεται μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας, οι ερευνητές αναγνωρίζουν ότι σε αυτή την περίπτωση υπάρχει ένα επιπλέον κόστος και αυτό δεν είναι δυνατό γιατί πολλά σχολεία στερούνται επιδοτήσεων.
Ως εκ τούτου, αφού όλα τα σχολεία δεν είναι δυνατόν να ανταπεξέλθουν σε ένα τέτοιο κόστος, τότε θα πρέπει να επιτραπεί η αύξηση του χρόνου παραμονής των μαθητών στις καφετέριες, λένε οι ερευνητές.
Η μελέτη παρείχε επίσης πρόσθετες γνώσεις σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες των μαθητών
Οι φοιτητές της 3ης και 4ης τάξης από τρία σχολεία της περιοχής Reno που συμμετείχαν στη μελέτη έλαβαν ειδικά βραχιόλια που κατέγραφαν την ώρα άφιξής τους καθώς και δεδομένα ατομικής διατροφικής κατανάλωσης. Επιπλέον, οι μαθητές αυτοί συμπλήρωσαν ένα ημερήσιο ερωτηματολόγιο για να έχουν οι ειδικοί περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το εάν έτρωγαν πρωινό στο σπίτι, πόσο πεινασμένοι ήταν κατά την άφιξή τους στο σχολείο, με τις μεταφορικό μέσο έφταναν στο σχολείο και αν τους άρεσε κάποιο από τα τρόφιμα που προσφέρονται.
Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι το μέσο μεταφοράς που χρησιμοποιήθηκε για να φτάσει ο κάθε μαθητής στο σχολείο δεν επηρέασε το αν έφαγε πρωινό ή όχι, αλλά ο χρόνος που είχε για να φάει.
Οι ερευνητές αναλύουν τώρα τα δεδομένα του τι πρωινό προτιμούν να τρώνε και θα δημοσιεύσουν περαιτέρω αποτελέσματα για το θέμα.
Ωστόσο, με τα ήδη υπάρχοντα δεδομένα οι ερευνητές συμβουλεύουν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να εξετάσουν το ενδεχόμενο εφαρμογής πρόσθετου χρόνου για το πρωινό του σχολείου.