Σε αξιοποίηση της παλιάς γραμμής του σιδηροδρομικού δικτύου Τιθορέα-Μπράλος-Λειανοκλάδι προχωρά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Σε σημερινή σύσκεψη υπό τον γενικό γραμματέα Θάνο Βούρδα με βουλευτές της Φθιώτιδας και Φωκίδας, φορείς της Αυτοδιοίκησης και τις διοικήσεις των Σιδηροδρόμων, ανακοινώθηκε η καθημερινή διέλευση δύο δρομολογίων Αθήνα-Θεσσαλονίκη μέσω της παλαιάς γραμμής και ενός επιπλέον κάθε Κυριακή.
Η συγκεκριμένη γραμμή έμεινε προσωρινά ανενεργή, μετά την ενεργοποίηση της Νέας Σύγχρονης Ηλεκτροκινούμενης και Τηλεδιοικούμενης Γραμμής από την Τιθορέα ώς το Λειανοκλάδι.
Κατά το μεσοδιάστημα της προσωρινής απενεργοποίησής της, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κάλυψε οικονομικά για τέσσερις μήνες τη λεωφορειακή σύνδεση Τιθορέας-Αμφίκλειας-Μπράλου, ενώ τον Ιούνιο η σύνδεση αυτή καλύφθηκε από το υπουργείο σε συνεργασία με τον ΟΣΕ.
Όπως έγινε γνωστό μετά το πέρας της σημερινής σύσκεψης, η ΓΑΙΑΟΣΕ ολοκληρώνει εντός του Ιουλίου τη μελέτη σκοπιμότητας που έχει ζητήσει το υπουργείο για τη συγκεκριμένη γραμμή και τα αποτελέσματά της θα χρησιμοποιηθούν στο πλαίσιο του επανακαθορισμού των ενισχύσεων των άγονων γραμμών για το 2019, αλλά και για αξιοποίηση από πλευράς της Αυτοδιοίκησης σε θέματα τουριστικών και περιηγητικών δρομολογίων σε συνεργασία με τους φορείς εκτέλεσης δρομολογίων. Στόχος είναι η εκτέλεση τακτικών δρομολογίων στη διαδρομή Τιθορέα–Μπράλος – Λειανοκλάδι -Στυλίδα.
Παράλληλα, σε συνεννόηση του υπουργού Χρήστου Σπίρτζη με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αποφασίστηκε η καθημερινή από 1ης Ιουλίου διέλευση δύο δρομολογίων Αθήνα-Θεσσαλονίκη (δρομολόγια 1510 και 1511) μέσω της παλαιάς γραμμής και ενός επιπλέον κάθε Κυριακή (δρομολόγια 3520/3521). Ήδη ο ΟΣΕ έχει προχωρήσει στη συντήρηση και τον καθαρισμό της γραμμής από τον Μάιο.
Την ίδια ώρα, η ΓΑΙΑΟΣΕ έχει εδώ και ένα εξάμηνο στείλει στους δήμους της περιοχής προγραμματική σύμβαση για την αξιοποίηση των κτηρίων στην παλιά γραμμή και αναμένει τις παρατηρήσεις τους προκειμένου να προχωρήσει η αξιοποίησή τους από τους ΟΤΑ.
Όπως υποστήριξε ο γ.γ. του Υπουργείου, Θάνος Βούρδας, όλες αυτές οι ενέργειες υπερβαίνουν ακόμη και τις δεσμεύσεις που είχαν αναληφθεί για την τουριστική αξιοποίηση της γραμμής και την καθιστούν βασικό δίκτυο του ελληνικού Σιδηροδρόμου.