Ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις λαμβάνει το σκάνδαλο με τους παραποιημένες τιμές ρύπων στη Γερμανία. Μετά από δύο μοντέλα (Α6, Α7) της Audi στα οποία είχε τοποθετηθεί, όπως όλα δείχνουν, λογισμικό που εμφάνιζε χαμηλότερη εκπομπή ρύπων, αντίστοιχο λογισμικό εντοπίστηκε πιθανότατα, σύμφωνα με μέσα ενημέρωσης, στο δημοφιλές βαν Vito της Mercedes, αλλά και άλλα μοντέλα της γερμανικής εταιρίας. Η εφημερίδα Bild κάνει μάλιστα λόγο για 40.000 ντιζελοκινητήρες Vito και 80.000 σειράς C που πρέπει να εξεταστούν σε ειδικά συνεργεία.
Την ίδια στιγμή πολλές γερμανικές πόλεις εξετάζουν μια απαγόρευση κυκλοφορίας παλαιότερων ντίζελ σε μια προσπάθεια να καταπολεμήσουν τη ρύπανση της ατμόσφαιρας στο κέντρο. Πρώτη πόλη που προχωρά την 1η Ιουνίου σε απαγόρευση κυκλοφορίας σε κεντρικούς δρόμους είναι το Αμβούργο. Ας σημειωθεί ότι η απαγόρευση έχει ωστόσο κυρίως συμβολικό, παρά πρακτικό χαρακτήρα.
Έκθεση της οικονομικής σχολής της πόλης Μπέργκις Γκλάντμπαχ και του ειδικού σε ζητήματα αυτοκίνησης Στέφαν Μπράτσελ δείχνει ότι το αυτοκίνητο που εδώ και δεκαετίες θεωρείται το αγαπημένο παιχνίδι των Γερμανών περνά πλέον σταδιακά σε δεύτερη μοίρα. Ο γερμανός ειδικός δηλώνει στην DW ότι «κυρίως οι νέοι στις πόλεις απομακρύνονται πλέον συναισθηματικά από το αυτοκίνητο, ανοίγοντας έτσι την πόρτα στα μέσα μαζικής συγκοινωνίας και την κοινή χρήση οχημάτων, το γνωστό carsharing. Στην επαρχεία ωστόσο η κατάσταση είναι διαφορετική διότι εκεί το αυτοκίνητο είναι απαραίτητο».
Τολμηρές προτάσεις μεγάλων πόλεων
Για να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό αλλά και τη ρύπανση πολλές γερμανικές πόλεις αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για να αποτρέψουν τους πολίτες από την χρήση των οχημάτων τους προσφέροντάς τους ταυτόχρονα εναλλακτικές λύσεις. Η Λειψία, για παράδειγμα, δοκιμάζει μια εφαρμογή κινητού για τη συνδυαστική χρήση όλων των διαθέσιμων μέσων λεωφορείων, τραμ, ποδηλάτων και αυτοκινήτων με σκοπό την απρόσκοπτη μετακίνηση από το σημείο Α στο σημείο Β. Το Αμβούργο από την πλευρά του δοκιμάζει μικρά ηλεκτροκίνητα λεωφορεία χωρίς οδηγό, τα οποία μπορούν οι πολίτες να καλέσουν μέσω κινητού σε μια συγκεκριμένη στάση και να ορίσουν εκείνοι το δρομολόγια.
Για να γίνουν ωστόσο πράξη όλα αυτά τα φιλόδοξα σχέδια πρέπει να πληρείται μια βασική προϋπόθεση, σύμφωνα με τον ειδικό Στέφαν Μπράτσελ: «Η εκάστοτε κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει στις αναγκαίες αποφάσεις για να περιοριστεί η κυκλοφορία ιδιωτικών οχημάτων στο κέντρο των πόλεων. Μόνο τότε είναι εφικτή η καθιέρωση εναλλακτικών τρόπων συγκοινωνίας που και εξυπηρετούν και δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον όπως οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όμως τα χρονικά περιθώρια στενεύουν. Το κυκλοφοριακό έμφραγμα βρίσκεται προ των πυλών».