Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]
Ψηφιακές κόπιες αριστουργηματικών επανεκδόσεων συνδυάζονται με νέες παραγωγές, δημιουργώντας ενδιαφέρουσες κινηματογραφικές προτάσεις για όσους δεν κατάφεραν να εγκαταλείψουν το κλεινόν άστυ -παραμονές Δεκαπενταύγουστου-, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα για μικρές αποδράσεις μέσω θερινών σινεμά.
«Έγκλημα στην Αμμοθύελλα»
Η ερωτική ιστορία -με στοιχεία μυστηρίου- του Αλεχάντρο Μάτσι μάς μεταφέρει στην Αργεντινή, στα μέσα της δεκαετίας του ’40. Ο Ενρίκε Ούμπερμαν είναι ένας μοναχικός μεσήλικας εργένης γιατρός, που χρειάζεται επειγόντως διακοπές για να ξεκουραστεί. Επιλέγει να πάει στο ξενοδοχείο της ξαδέρφης του, που βρίσκεται σε μια ερημική παραλία. Για κακή του τύχη, η γυναίκα την οποία ήθελε να ξεχάσει καθώς τον πλήγωσε ανεπανόρθωτα, η Μαίρη, βρίσκεται εν αγνοία του στο ίδιο ξενοδοχείο, μαζί με την αδελφή της και τον αρραβωνιαστικό της, ο οποίος τυγχάνει να είναι ένας ακόμα από τους πρώην εραστές της Μαίρης. Μια ημέρα, έπειτα από μια έντονη αμμοθύελλα, κάποιος δολοφονείται. Και οι πάντες είναι ύποπτοι καθώς, κάποια στιγμή, όλοι αγαπούσαν και μισούσαν το δολοφονημένο άτομο. Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί Λουιζάνα Λοπιλάτο, Γκιγιέρμο Φραντσέλα, Χουάν Μινουχίν, Κάρλος Πορταλούπι.
«Για Καλό και για Κακό»
Στην γαλλοβελγική παραγωγή, με τους Φρανσουά Νταμιέν, Σεσίλ ντε Φρανς, Γκι Μαρσάν και Αντρέ Βιλμς, ένας άντρας μαθαίνει τυχαία πως ο άνθρωπος που τον ανέθρεψε δεν είναι ο πατέρας του και ξεκινά την αναζήτηση του βιολογικού, γεγονός που θα τον φέρει απέναντι σε ακόμη περισσότερες αποκαλύψεις.
Η ταινία, σε σκηνοθεσία Καρίν Ταρντιέ, πραγματοποίησε την πρεμιέρα της στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών του 70ού Φεστιβάλ Καννών και σημείωσε τεράστια εμπορική επιτυχία στη Γαλλία.
«Ζωή σε Φιλμ»
Η δραματική αμερικανοκαναδέζικη ταινία, σε σκηνοθεσία Μαρκ Ράσο, παρακολουθεί τον Ματ, έναν μουσικό ατζέντη ο οποίος -στα πρόθυρα να χάσει τη δουλειά του- δέχεται απρόθυμα να συνοδεύσει τον βαριά άρρωστο πατέρα του με τον οποίο έχει να μιλήσει χρόνια, και την κοπέλα που τον προσέχει, σε ένα οδικό ταξίδι στο Κάνσας.
Διάσημος φωτογράφος, ο πατέρας του Ματ, θέλει να εμφανίσει τέσσερα ρολά Kodachrome στο μοναδικό ειδικό εργαστήριο στον κόσμο, προτού το συγκεκριμένο φιλμ αποσυρθεί οριστικά από την αγορά. Με τα τέσσερα καρούλια ανά χείρας, οι τρεις τους θα κάνουν ένα αποκαλυπτικό και λυτρωτικό ταξίδι. Ερμηνεύουν οι Τζέισον Σουντέικις, Ελίζαμπεθ Όλσεν, Εντ Χάρις.
«Το Εξπρές των Ζωντανών Νεκρών»
Στην ταινία τρόμου του Σανγκ-Χο Γιεόν, ένας άγνωστου ταυτότητας ιός εξελίσσεται σε πανδημία και μεταμορφώνει τους κατοίκους της Νότιας Κορέας σε ζωντανούς νεκρούς. Οι μοναδικοί σώοι είναι οι επιβάτες μιας υπερταχείας με προορισμό το Μπουσάν, οι οποίοι θα πρέπει να παλέψουν μέχρι θανάτου για να επιβιώσουν.
«Παντρέψου με, ρε φίλε!»
Στη γαλλική κωμωδία του Ταρέκ Μπουνταλί πρωταγωνιστής είναι ο Μαροκινός Γιασίν, ο οποίος, όταν η φοιτητική του βίζα δεν ανανεώνεται, παντρεύεται τον κολλητό του ώστε να γλυτώσει την απέλαση και να παραμείνει στη Γαλλία νόμιμα. Ένας καχύποπτος επιθεωρητής από το γραφείο μετανάστευσης, όμως, είναι αποφασισμένος να ξεσκεπάσει τον ψεύτικο γάμο. Μαζί με τον σκηνοθέτη, ερμηνεύουν οι Φιλίπ Λασό και Σαρλότ Γκαμπρίς.
«Σινεμά ο Παράδεισος»
Η θρυλική δημιουργία του Τζουζέπε Τορνατόρε με τη μουσική επιμέλεια του Ένιο Μορικόνε και τις ερμηνείες των Φιλίπ Νουαρέ, Ζακ Περέν, Σαλβατόρε Κάσιο, Μάρκο Λεονάρντι, ξαναβγαίνει στις ελληνικές αίθουσες, 30 χρόνια μετά την πρώτη της προβολή. Η ταινία αφηγείται τη ζωή σε ένα μικρό χωριό της Ιταλίας στα τέλη του ’40, όπου ένα αγόρι ανακαλύπτει τη μαγεία του σινεμά και γίνεται φίλος με τον μηχανικό προβολής, τον οποίο και αντικαθιστά όταν αυτός τυφλώνεται σε ένα ατύχημα.
«Τρεις Μέρες του Κόνδορα»
Στο πολιτικό θρίλερ του Σίντνεϊ Πόλακ, παραγωγής 1975, με τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ και την Φέι Ντάναγουεϊ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, ένας μυστικός πράκτορας της CIA, γνωστός με το ψευδώνυμο «Κόνδορας», γίνεται στόχος της οργάνωσής του, που θέλει να εξοντώνει όλους τους πράκτορες που γνωρίζουν ένα επικίνδυνο μυστικό.
«Ο Δολοφόνος με το Αγγελικό Πρόσωπο»
Ο μοναδικός Αλέν Ντελόν πρωταγωνιστεί στην καλύτερη, ίσως, δημιουργία του ογκόλιθου της αστυνομικής παράδοσης του γαλλικού σινεμά, Ζαν-Πιέρ Μελβίλ. Στην ταινία, παραγωγής 1967, ένας επαγγελματίας δολοφόνος εκτελεί τα συμβόλαιά του με απόλυτη ψυχρότητα, φροντίζοντας πάντα να έχει ακλόνητα άλλοθι. Όμως, νιώθει τον αστυνομικό κλοιό να στενεύει γύρω του, όταν κάνει το μοιραίο λάθος να αφήσει πίσω του μάρτυρες, μετά τη δολοφονία του ιδιοκτήτη ενός νυχτερινού κλαμπ.