Ο Τομ Γουλφ, ο πρωτοπόρος δημοσιογράφος και συγγραφέας αριστουργηματικών έργων όπως ο «Βωμός της Ματαιοδοξίας» (The Bonfire of the Vanities) και το «The Right Stuff» πέθανε τη Δευτέρα σε ηλικία 88 ετών, ενώ νοσηλευόταν εξαιτίας μιας λοίμωξης, σύμφωνα με ανακοίνωση του ατζέντη του Λιν Νέσμπιτ.
Ο Γουλφ μεγάλωσε στο Ρίτσμοντ της Βιρτζίνια και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με διδακτορικό στον τομέα Αμερικανικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Γέιλ. Ξεκίνησε την καριέρα του ως ρεπόρτερ στην «Springfield Union» της Μασαχουσέτης, προτού συνεχίσει στην «Washington Post».
DAVID CORIO
Το 1962 μετακόμισε στη Νέα Υόρκη για να εργαστεί στο δημοσιογραφικό επιτελείο της «New York Herald - Tribune» και στην ίδια πόλη παρέμεινε μέχρι το τέλος της ζωής του. Έγινε γνωστός ως ένας από τους θεμελιωτές του λογοτεχνικού nonfiction στυλ που ονομάστηκε Νέα Δημοσιογραφία. Πρόκειται για ένα μακροσκελές είδος γραφής στο οποίο οι συγγραφείς βυθίζονταν στο υποκείμενο με το οποίο ασχολούνταν. Το στυλ βασιζόταν σε πλούσιες και λεπτομερείς περιγραφές που δημιουργούσαν στην ουσία ένα είδος λογοτεχνικής πρόζας που δεν υπήρχε στα τυπικά έργα nonfiction.
Ηγέτης σε αυτό τον τομέα, ο Γουλφ επιμελήθηκε έναν τόμο που περιλάμβανε δουλειές του ίδιου αλλά και άλλων εξεχόντων συγγραφέων της εποχής του, όπως ο Τρούμαν Καπότε, ο Χάντερ Τόμπσον και άλλοι.
Το έργο του «The Right Stuff» σχετικά με τους πρώτους αστροναύτες, μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 1983 (Οι κατάλληλοι άνθρωποι) με πρωταγωνιστές τους Σαμ Σέπαρντ, Ντένις Κουέιντ και Εντ Χάρις. Το «The Bonfire of the Vanities», μια σάτιρα που διαδραματιζόταν στη Νέα Υόρκη των '80s, έγινε, επίσης, ταινία το 1990 από τον Μπράιαν Ντε Πάλμα, με ελληνικό τίτλο «Η Απατηλή Λάμψη της Ματαιοδοξίας» και πρωταγωνιστές τον Μπρους Γουίλις, τον Τομ Χανκς και την Μέλανι Γκρίφιθ. Το 1960, δουλεύοντας για την «Washington Post», κέρδισε το βραβείο καλύτερης ανταπόκρισης καλύπτοντας την ανατροπή του καθεστώτος στην Κούβα.
Πέρα από την «πένα» του, ο Τομ Γουλφ ξεχώριζε για το ιδιαίτερα εκκεντρικό ντύσιμό του, αφού από το 1962 φορούσε πάντα στις δημόσιες εμφανίσεις του λευκό κοστούμι και καπέλο.