Το ομοσπονδιακό διοικητικό δικαστήριο της Γερμανίας αποφάσισε ότι οι γερμανικές πόλεις μπορούν νόμιμα να απαγορεύσουν τα οχήματα ντίζελ από την κυκλοφορία στο κέντρο τους.
Τα γερμανικά κρατίδια προσπάθησαν να αναιρέσουν τοπικές απαγορεύσεις από τις πόλεις της Στουτγάρδης και του Ντίσελντορφ, αλλά η ομοσπονδιακή απόφαση ανοίγει το δρόμο για άλλες πόλεις να επιβάλλουν απαγορεύσεις, αν το κρίνουν κατάλληλο για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα τους, ειδικά αν παραβιάζονται τα όρια ασφαλείας για τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου.
Η Γερμανία έχει παράδοση στην αυτοκινητοβιομηχανία και διαθέτει ένα τεράστιο στόλο οχημάτων ντίζελ. Η Στουτγάρδη μάλιστα, η οποία φιλοξενεί την Porsche και τη Mercedes-Benz, διαθέτει επίσης τη χειρότερη ατμοσφαιρική ρύπανση στη Γερμανία. Για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, η πόλη απαγόρευσε τα παλαιότερα οχήματα ντίζελ στις ημέρες με την εντονότερη ρύπανση. Ωστόσο, το ισχυρό λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας προσπάθησε να ακυρώσει την απαγόρευση.
Η δικαστική απόφαση καθ’ αυτή δεν επιβάλλει απαγορεύσεις. Αντ' αυτού, δίνει τη δυνατότητα στις τοπικές κοινότητες να αποφασίσουν πώς προτιμούν να διαχειριστούν την ποιότητα του αέρα τους. Ενδεικτικά, η πόλη του Αμβούργου ανακοίνωσε αμέσως μετά την απόφαση ότι θα εφαρμόσει περιορισμούς στην κυκλοφορία ρυπογόνων οχημάτων ντίζελ από τον Μάιο του τρέχοντος έτους.
Η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα προγραμματίσει συνομιλίες με τις τοπικές αρχές για το πώς θα προχωρήσουν με τις προτεινόμενες απαγορεύσεις, αν και πρόσθεσε ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση, η οποία αντιτίθεται στις απαγορεύσεις, ελπίζει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα αποτρέψουν μελλοντικές απαγορεύσεις, βελτιώνοντας τα συστήματα εκπομπών τους.
«Πρέπει να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να αποτρέψουμε την απώλεια προσωπικής ελευθερίας και τη μείωση της αξίας των αυτοκινήτων», δήλωσε με τη σειρά του ο υπουργός Μεταφορών, Κρίστιαν Σμιντ.