Ορισμένες από τις πιο περίεργες δικαιολογίες που έχουν δώσει αεροπορικές εταιρείες σε επιβάτες, προκειμένου να αποφύγουν τις αποζημιώσεις, κατέγραψε η εταιρεία AirHelp, στο πλαίσιο του εορτασμού των πέντε χρόνων λειτουργίας της.
Η AirHelp -με επενδυτή την Y Combinator-, επιχειρεί να βοηθήσει τους ταξιδιώτες που διεκδικούν αποζημιώσεις μετά από καθυστερήσεις, ακυρώσεις ή overbookings πτήσεων. Όπως ενημερώνει η εταιρεία, για καθυστερήσεις ή ακυρώσεις πτήσεων, οι επιβάτες δικαιούνται έως και 600 ευρώ αποζημίωση ανά άτομο.
Σύμφωνα με τον κανονισμό ΕC 261 της Ε.Ε., οι «έκτακτες και ειδικές περιπτώσεις» όπως έκτακτες απεργίες, κακές καιρικές συνθήκες ή ιατρικά θέματα, απαλλάσσουν τις αεροπορικές εταιρείες από την υποχρέωσή τους να δώσουν αποζημίωση. Όμως, κατά την AirHelp, ορισμένες αεροπορικές εταιρίες εκμεταλλεύονται τον ορισμό της «έκτακτης περίπτωσης» προς όφελός τους.
Η δύναμη του ήλιου, βρώμικες τουαλέτες και μυστήριοι επιβάτες
Σύμφωνα με την AirHelp, αεροπορική εταιρεία -προκειμένου να αποφευχθεί η καταβολή αποζημίωσης σε καθυστέρηση πτήσης- επικαλέστηκε πως έπρεπε πρώτα να ανατείλει ο ήλιος, προκειμένου να ξεπαγώσει το αεροπλάνο, δικαιολογία που δεν έγινε αποδεκτή από δικαστήριο που εκδίκασε την υπόθεση.
Στην Αγγλία, άλλη αεροπορική εταιρεία επικαλέστηκε ιατρικό ζήτημα για τη 45λεπτη καθυστέρηση μιας πτήσης. Ωστόσο, στο δικαστήριο αποδείχθηκε ότι το «έκτακτο» πρόβλημα ήταν πως δεν είχαν καθαριστεί οι τουαλέτες.
Σε μία άλλη υπόθεση στη Γερμανία, αεροπορική εταιρεία, υποστήριξε ότι ο πελάτης που ζητούσε αποζημίωση στην πραγματικότητα… δεν υπήρχε.
Μέσω της ΑirHelp και του δικτύου δικηγόρων της, περισσότεροι από πέντε εκατ. επιβάτες έλαβαν ως αποζημίωση συνολικό ποσό 300 εκατ. ευρώ την τελευταία πενταετία, σε 188 χώρες.
Όπως τονίζει η υπεύθυνη επικοινωνίας Airhelp για την Ελλάδα, Χρύσα Πομόνη, «ο ρόλος μας είναι να υπενθυμίζουμε στις αεροπορικές εταιρείες τις οικονομικές υποχρεώσεις τους απέναντι τους πελάτες τους. Προσφέρουμε νομική υποστήριξη, όπου χρειάζεται, σε συνεργασία με τους εκάστοτε εθνικούς φορείς και μέσω του διαδικτύου - βοηθώντας τις αεροπορικές εταιρείες να διαθέτουν προσβάσιμες και κατάλληλες πληροφορίες προς τους επιβάτες, ώστε να γνωρίζουν τα δικαιώματα τους. Στόχος μας είναι να κάνουμε τη διαδικασία αποζημίωσης όσο το δυνατόν εύκολη και απλή για όλους. Μέσω ανάλυσης δεδομένων και τεχνολογία αιχμής, σε συνδυασμό της παρουσίασης του ιστοτόπου και την εφαρμογή του κινητού που είναι φιλικές προς τον χρήστη, αυτό γίνεται εφικτό».