Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Βροχερό και με πολύ αέρα ήταν το πρωινό στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων. Έτσι, περιμέναμε αρκετή ώρα μέχρι να στεγνώσει η άσφαλτος, τουλάχιστον στα μεγαλύτερα κομμάτια της, γιατί σε κάποιες στροφές γλιστρούσε… Και δεν υπάρχει χειρότερο από το να κάθεσαι στο μπάκετ του νέου Honda Civic Type R, να έχεις μια ολάκερη πίστα δική σου, αλλά να πρέπει να «μαζεύεσαι» αποφεύγοντας τα curbs.
Παρά ταύτα, η «ολική επαναφορά» του πράγματος ήταν εντυπωσιακή, αφού ακόμη και στις ειδικότερες συνθήκες της συγκεκριμένης ημέρας το «θηρίο» έκανε πολύ καλά τη δουλειά του.
Δεν έχει καμία σχέση με το προηγούμενο. Ούτως ή άλλως, η πέμπτη γενιά ξεφεύγει από τη λογική του κόμπακτ αυτοκινήτου, περνώντας σε νέες μεγαλύτερες διαστάσεις (άλλη πλατφόρμα) με πιο σύγχρονο setup, γεγονός που λειτούργησε ευεργετικά στη διαμόρφωση και του πανίσχυρου Type R, όντας πιο ελαφρύ κατά 16 κιλά και πιο άκαμπτο κατά 37%.
H συνολική αίσθηση είναι πως μπορείς να οδηγήσεις πολύ πιο άνετα την εν λόγω φανταχτερή έκδοση στην καθημερινότητα και μετά να τα δώσεις όλα στον αγώνα, αρκεί να διαθέτεις το λιγότερο 50.000 ευρώ για αρχή…
Εξαιρετικό στήσιμο, με απόλυτη ισορροπία, χάρη και στα ηλεκτρονικά βοηθήματα με παρεμβάσεις στις δόσεις που εσύ επιθυμείς («Comfort», «Sport» και «+R» mode), εκρηκτικές επιταχύνσεις και πάνω από όλα ροπές, με πιο γραμμική απόδοση αυτή τη φορά του δίλιτρου βενζινοκινητήρα τεχνολογίας μεταβλητού χρονισμού, ηλεκτρονικού ελέγχου βύθισης βαλβίδων (VTEC) και διπλού μεταβλητού ελέγχου χρονισμού (VTC).
Οι επιπλέον δέκα ίπποι συμπληρώνουν τον σχετικά «διαχειρίσιμο» αριθμό 320 στις 6.500 στροφές ανά λεπτό. Ροπή 400 Nm από τις 2.500 έως τις 4.500 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 272 χλμ./ώρα.
Ένα ωραίο παιχνίδι, που αν σεβαστείς τους νόμους της φύσης θα αργήσει να σου χτυπήσει «game over».
Πράγματι στρωτό το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που μειώνει την αδράνεια του συμπλέκτη κατά 25% και συνδυάζεται με μικρότερη τελική σχέση μετάδοσης κατά 7%.
Προηγμένο το σύστημα εμπρός ανάρτησης με γόνατα διπλού άξονα (Dual Axis Strut) για καλύτερο στρίψιμο στο όριο. Η νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων βελτιώνει την οδηγική άνεση και την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.
Ανανεωμένο και το Adaptive Damper System τεσσάρων σημείων. «Θεϊκά» τα φρένα της Brembo, με αεριζόμενους δίσκους 350 mm μπροστά και συμπαγείς 305mm πίσω. Αυτά…