Ψήφισμα με το οποίο ζητούν την υποχρεωτική χρήση συστημάτων υποστήριξης των οδηγών σε όλα τα καινούρια οχήματα υιοθέτησαν οι Ευρωβουλευτές την Τρίτη.
Σήμερα τέτοιου είδους συστήματα χρησιμοποιούνται σε κάποια μοντέλα οχημάτων ανώτερης κατηγορίας, ωστόσο με αυτό το ψήφισμα το Ευρωκοινοβούλιο ζητά καθιέρωση της χρήσης τους, καθώς- όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του Ευρωκοινοβουλίου- κάθε χρόνο περισσότεροι από 25.000 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο και εκατοντάδες χιλιάδες τραυματίζονται, ενώ οι έρευνες δείχνουν ότι το 90% των ατυχημάτων οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος. Πολλά από αυτά τα ατυχήματα θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί με τη χρήση συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.
Υπάρχουν πολλές κατηγορίες συστημάτων τέτοιου είδους- από εκείνα που ελέγχουν την ταχύτητα ανιχνεύοντας προπορευόμενα οχήματα και επιβραδύνοντας αυτόματα, συστήματα που διαθέτουν αναγνώριση οδικής σήμανσης, συστήματα ανίχνευσης τυφλού σημείου ή συστήματα προειδοποίησης αποχώρησης από τη λωρίδα.
«Όλοι κάνουμε λάθη, είτε ως οδηγοί, είτε ως πεζοί, είτε ως ποδηλάτες. Και σε αυτές τις περιπτώσεις τα συστήματα αυτόματης βοήθειας είναι σαν σιωπηλοί συνοδηγοί που μας βοηθούν να αποφύγουμε ατυχήματα», δήλωσε ο εισηγητής Ντίτερ Λέμπρεχτ Κοχ (ΕΛΚ, Γερμανία).
Προκειμένου να μειώσουν το κόστος των συστημάτων και να κάνουν προσιτή την χρήση τους από όλους του τύπους οχημάτων οι ευρωβουλευτές προτείνουν την υποχρεωτική ενσωμάτωση αυτόματης υποβοήθησης πέδησης έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών, ποδηλατών, μηχανοκίνητων δικύκλων και μοτοσικλετιστών σε αυτοκίνητα.
«Ένα τέτοιο αμάξι θα πρέπει να είναι προσιτό σε όλους. Για την ακρίβεια η εκτεταμένη εφαρμογή αυτών των συστημάτων έχει μειώσει την τιμή τους. Επομένως οι τιμές των αυτοκινήτων δεν θα πρέπει να εκτοξευτούν», είπε ο κ. Κοχ.