«Κάλεσα τους εκπαιδευτικούς να ακολουθήσουν τον δρόμο της ευθύνης απέναντι στους γονείς και τους μαθητές». «Δεν υπάρχουν περιθώρια από τη σύγκρουση και την κρίση, με θύματα τους γονείς και τους μαθητές, όλοι βρισκόμαστε στο ίδιο σκάφος. Δεν πρέπει, ούτε θα υπάρξουν νικητές και ηττημένοι. Όλοι πρέπει να κάνουν το χρέος τους».
Τα παραπάνω υπογράμμισε ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, στις δηλώσεις του μετά τη συνάντηση, διάρκειας μίας ώρας, με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, σημειώνοντας ότι ο ρόλος του εκπαιδευτικού εμπεριέχει το αίσθημα της ευθύνης.
Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής πρότεινε τη διεξαγωγή ετήσιας συνάντησης με τους δασκάλους και τους καθηγητές πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ώστε να συζητώνται τα προβλήματα.
Ο κ. Καραμανλής εξήγησε στους εκπαιδευτικούς ότι οι αντοχές της οικονομίας δεν επιτρέπουν την ικανοποίηση των αιτημάτων τους για τον τρέχοντα χρόνο. «Ως πρωθυπουργός -τόνισε- έχω την ευθύνη για την οικονομία και δεν έχω δικαίωμα να υποθηκεύσω το μέλλον της χώρας για να γίνω πρόσκαιρα αρεστός. Δεν γίνεται να υποθηκεύσω τις προσπάθειες των Ελλήνων για οικονομική εξυγίανση και ανάπτυξη».
Ο Πρωθυπουργός δήλωσε ότι αποδέχθηκε το αίτημα για θεσμοθέτηση προσχολικής αγωγής και έως το τέλος του έτους, όπως είπε η υπουργός Παιδείας, θα καταθέσει στη Βουλή νομοθετική ρύθμιση.
Επίσης ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι συζητήθηκε επι μακρόν το θέμα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, καθώς υπάρχουν 170 εκατ. ευρώ για το σκοπό αυτό από το Γ' ΚΠΣ και τις δημόσιες δαπάνες. Όπως υπογράμμισε, 2.000 εκπαιδευτικοί θα συμμετάσχουν σε ερευνητικά προγράμματα με αμοιβή 20 χιλιάδες ευρώ.
Οπως επίσης είπε, ζήτησε τις προτάσεις των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση 3,3 δισ. ευρώ από το Δ' ΚΠΣ, τονίζοντας ότι δεν πρέπει να χαθεί ούτε ένα ευρώ, ούτε οι ευκαιρίες που υπάρχουν. Σταδιακά, πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής, αυξάνουμε τις δαπάνες για την παιδεία και προχωρούμε στις μεταρρυθμίσεις.
Παράλληλα υπογράμμισε την ανάγκη αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, όπως γίνεται διεθνώς, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση θέλει τους δασκάλους και τους καθηγητές σύμμαχούς της σ' αυτήν την υπόθεση, επισημαίνοντας ότι ο καλός δάσκαλος δημιουργεί χρηστούς πολίτες.