Απαράδεκτη χαρακτηρίζει το δ.σ. της ΟΛΜΕ την κατάσταση που επικρατεί στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση λόγω και της υποχρηματοδότησης και της έλλειψης διορισμών, όπως επισημαίνει.
Ειδικότερα, σημειώνει πως έχει περάσει σχεδόν ένας μήνας από την έναρξη του σχολικού έτους και τα κενά εκπαιδευτικών στη ΔΕ ξεπερνούν τις 2.000. Μάλιστα, προειδοποιεί ότι η κατάσταση αυτή θα χειροτερέψει άμεσα, όταν 400 εκπαιδευτικοί θα μεταταγούν σε θέση ΕΔΙΠ στα ΑΕΙ, ενώ άλλοι 100 θα αποσπαστούν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. «Είναι προφανές ότι στη Β/θμια εκπ/ση η κανονικότητα στην λειτουργία των σχολικών μονάδων που ισχυρίζεται ο Υπουργός Παιδείας είναι μύθευμα και καμία σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα» αναφέρει η ΟΛΜΕ, επισημαίνοντας ότι στη νησιωτική Ελλάδα (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, κ.α.) υπάρχουν εκατοντάδες κενά εκπαιδευτικών, ενώ για πρώτη φορά παρουσιάζονται σημαντικά κενά ακόμα και στην Αθήνα.
«Γίνεται λοιπόν κατανοητό ότι η περιοριστική πολιτική, η οποία υπαγορεύεται από τα μνημόνια που έχει υπογράψει η κυβέρνηση, έχει σοβαρότατες συνέπειες στη δημόσια εκπαίδευση» προσθέτει η ΟΛΜΕ και χαρακτηρίζει «αδιανόητο ο Υπουργός Παιδείας να μιλάει για την ποιότητα στην παρεχόμενη εκπαίδευση τη στιγμή που δεν φροντίζει να καλύψει τα υφιστάμενα κενά σε εκπαιδευτικούς», ενώ επισημαίνει ότι υπάρχουν κατηγορίες σχολείων (Μουσικά σχολεία, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας) που υπολειτουργούν λόγω των ελλείψεων εκπαιδευτικών.
Σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, απαράδεκτη είναι και η κατάσταση που επικρατεί στην Ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό. «΄Όπως μας καταγγέλλεται από την ΕΛΜΕ Β. Ρηνανίας – Βεστφαλίας στην Γερμανία οι ελλείψεις ανά περιοχή μπορεί να φθάνουν μέχρι και το 50%, δεδομένου ότι τα σχολεία στη Γερμανία έχουν αρχίσει από τις αρχές Αυγούστου».
Το δ.σ. της ΟΛΜΕ «έχει επισημάνει κατ’ εξακολούθηση στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ότι είναι αδύνατο να προσφερθεί στους μαθητές ποιοτική εκπαίδευση χωρίς την κάλυψη των χιλιάδων κενών με μόνιμους εκπαιδευτικούς» και ζητεί «η οδύσσεια των αναπληρωτών να λάβει τέλος και να δρομολογήσει το Υπουργείο τις διαδικασίες για άμεσο διορισμό εκπαιδευτικών».
Η συνειδητή επιλογή των μηδενικών διορισμών έχει παρενέργειες σε όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές. Οι μεταθέσεις στην πραγματικότητα έχουν καταργηθεί για να μην απογυμνωθούν οι νησιωτικές περιοχές από το ελάχιστο μόνιμο προσωπικό που υπηρετεί σε αυτές. Το Υπουργείο Παιδείας, αδιαφορώντας για αυτούς τους εργαζομένους, τους καθηλώνει συνειδητά επί σειρά ετών μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους, σε περιοχές υψηλού κόστους διαβίωσης. Συνακόλουθα ο αριθμός των αποσπάσεων παραμένει σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα.
Σχετικά με τις αποσπάσεις, η ΟΛΜΕ τονίζει ότι με ανακοίνωση της από τις 6 Σεπτέμβρη και με συγκεκριμένες προτάσεις, απαίτησε να υπάρχει γ’ φάση αποσπάσεων, έτσι ώστε να καλυφθούν τα εκατοντάδες κενά από εκπαιδευτικούς που έστω για λίγο θα υπηρετήσουν στον τόπο συμφερόντων τους. «Δυστυχώς, το Υπουργείο Παιδείας κινείται σε διαφορετική κατεύθυνση. Θεωρούμε απαράδεκτη την ενέργεια του Υπουργείου Παιδείας να αποσπάσει μόνο 59 συναδέλφους, από τους οποίους οι 16 αιτήθηκαν απόσπαση σε περιοχές χαμηλής ζήτησης (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα) προκειμένου οι μόνιμοι συνάδελφοι να συνυπηρετήσουν με τους αναπληρωτές συζύγους τους και οι υπόλοιποι για εξαιρετικά σοβαρές περιπτώσεις υγείας».
Το δ.σ. της ομοσπονδίας ζητεί από το Υπουργείο Παιδείας, «έστω και την τελευταία στιγμή, να αναλογιστεί τις συνέπειες των πράξεων του και να προχωρήσει στην ικανοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων αποσπάσεων, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες».
Καταλήγοντας, καλεί το υπουργείο «να κινηθεί στην κατεύθυνση της ομαλοποίησης της κατάστασης και να αντιληφθεί επιτέλους ότι οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί επί σειρά ετών στις απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές της χώρας είναι άνθρωποι και όχι αριθμοί. Σε διαφορετική περίπτωση ο κλάδος θα αντιδράσει δυναμικά το επόμενο διάστημα».