Επιμέλεια: Β.Βεγίρη-Γ.Χατζηλίδης-Α.Αγγελοπούλου-Β.Αγγελόπουλος-Δ.Αλεξάκη-Σ.Ζησίμου-Φ.Ζώης-Κ.Κοκκαλιάρη-Γ.Κουλουβάρης-Α.Τσιμπλάκης-Μ.Χατζηκωνσταντίνου

Ο Λιμένας Θεσσαλονίκης μπορεί να ανεβεί κατηγορία

Τρίτη, 12 Σεπτεμβρίου 2017 14:37
UPD:16:05

Βαρύτητα δίδεται στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας, καθώς και στη δημιουργία υδατοδρομίου, από το οποίο θα προκύψουν πολλαπλά οφέλη για τον Λιμένα, την πόλη και την ευρύτερη περιοχή. Η διοίκηση έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την εκπόνηση μελετών ολοκλήρωσης της οδικής σύνδεσης του 6ου Προβλήτα με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ.

A- A A+

Του Δημήτρη Μακρή,
διευθύνοντος συμβούλου της ΟΛΘ Α.Ε.

O Λιμένας Θεσσαλονίκης βρίσκεται μπροστά σε νέες προκλήσεις μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του διεθνούς διαγωνισμού από το ΤΑΙΠΕΔ και την ανάδειξη προτιμητέου επενδυτή που θα κατέχει το 67% των μετοχών της ΟΛΘ Α.Ε. Η εγκατάσταση του στρατηγικού επενδυτή τους επόμενους μήνες, που αποτελείται από την ένωση των εταιρειών Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Belterra Investments Ltd και Terminal Link SAS, δημιουργεί θετικές προσδοκίες για την αναβάθμιση του Λιμένα, την αύξηση της διακίνησης φορτίων και επιβατών, προς όφελος της εταιρείας, της εθνικής οικονομίας και της απασχόλησης.  

Δημήτρης Μακρής

Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, ο στρατηγικός επενδυτής αναλαμβάνει υποχρεώσεις δεσμευτικών επενδύσεων ύψους 180 εκατ. ευρώ σε βάθος επταετίας καθώς και ελάχιστης διακίνησης φορτίων κατά τη διάρκεια της σύμβασης.  

Πύλη στη Νοτιοανατολική Ευρώπη

Ο Λιμένας Θεσσαλονίκης ανήκει στο κεντρικό διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών (core network) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διατηρώντας τη στρατηγική του θέση ως Πύλης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη των εμπορευμάτων για τις διεθνείς και εγχώριες αγορές. 

Παρέχει υπηρεσίες ελλιμενισμού πλοίων, διακίνησης όλων των ειδών των φορτίων και εξυπηρέτησης της επιβατικής κίνησης, με αξιοπιστία και ασφάλεια όλο τον χρόνο.       

O Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) με μήκος 530 μ. και βάθος κρηπιδωμάτων 12 μ. καταλαμβάνει έκταση 320.000 τ.μ. και έχει αποθηκευτική ικανότητα περίπου 5.800 ΤEUs σε θέσεις εδάφους. 

Οι τερματικοί σταθμοί συμβατικού φορτίου έχουν συνολική έκταση περίπου 1.000.000 τ.μ. και μήκος κρηπιδωμάτων περίπου 4.000 μ. με μέγιστο βάθος 12 μ.

Ο επιβατικός σταθμός  «Μακεδονία», που εξυπηρετεί κρουαζιερόπλοια και καλύπτει τις απαιτήσεις της συνθήκης  Schengen και του κώδικα ασφαλείας ISPS, προσφέρει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας σε ένα ανακαινισμένο νεοκλασικό κτίριο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. 

Την ίδια στιγμή, ο παραδοσιακός Λιμένας έχει καταστεί σημείο αναφοράς για τον πολιτισμό, καθώς στις ανακαινισμένες αίθουσες των αποθηκών του Α’ Προβλήτα φιλοξενούνται συνέδρια, εκθέσεις, εκδηλώσεις και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.  

ΟΛΘ Α.Ε., μια κερδοφόρος εταιρεία με υψηλούς χρηματοοικονομικούς δείκτες 

Η ΟΛΘ Α.Ε., διαχειριστής του Λιμένα Θεσσαλονίκης, είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο, παρουσιάζει υψηλή κερδοφορία, με σημαντικά αποθεματικά και ρευστότητα, χωρίς δανεισμό, ικανή να χρηματοδοτεί σημαντικές επενδύσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι για το 2016 τα μικτά κέρδη ανέρχονται στο 46,13%, ως ποσοστό επί του κύκλου εργασιών, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) στο 49,68%, τα κέρδη προ φόρων στο 43,86% και τα κέρδη μετά από φόρους στο 29,31%.
Η εταιρεία εφαρμόζει σύγχρονο Κώδικα Εταιρικής Διακυβέρνησης και πολιτική Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.  

Master Plan (2016-2040)

Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει εγκρίνει το Master Plan (2016-2040), στο οποίο αποτυπώνεται ο στρατηγικός στόχος της αναβάθμισης του Λιμένα σε μεσαίας κατηγορίας στην παγκόσμια κατάταξη. Στόχος μας είναι να αξιοποιηθούν τα στρατηγικά πλεονεκτήματα της τοποθεσίας του στον χάρτη των θαλάσσιων και συνδυασμένων μεταφορών. Η αναβάθμιση αυτή συνδέεται με την αύξηση της δυναμικότητας για την εξυπηρέτηση μεγαλύτερου μεγέθους πλοίων και την προσέλκυση μεγαλύτερου όγκου φορτίων.  

Το Master Plan προβλέπει τον σχεδιασμό για τη δυνατότητα αύξησης της δυναμικότητας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) στο 1,3 εκατομμύριο TEUs και της διακίνησης συμβατικού φορτίου σε 8 εκατομμύρια τόνους σε ετήσια βάση. 

Βαρύτητα δίδεται στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας, καθώς και στη δημιουργία υδατοδρομίου, από το οποίο θα προκύψουν πολλαπλά οφέλη για τον Λιμένα, την πόλη και την ευρύτερη περιοχή.   

Η  ΟΛΘ Α.Ε. υποστηρίζει ενεργά τη βελτίωση της οδικής και σιδηροδρομικής σύνδεσης του Λιμένα Θεσσαλονίκης με το κεντρικό δίκτυο ώστε να ενισχυθεί το μεταφορικό έργο και να εξυπηρετηθεί η προβλεπόμενη αυξημένη διακίνηση του φορτίου. Η διοίκηση έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την εκπόνηση μελετών ολοκλήρωσης της οδικής σύνδεσης του 6ου Προβλήτα με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ.  

Σημαντική αύξηση στη διακίνηση φορτίων το 2017

Παρά τις δύσκολες συνθήκες των τελευταίων ετών, η εταιρεία επέδειξε αξιοσημείωτη αντοχή. Το πρώτο εξάμηνο του 2017 παρουσιάζει σημαντική αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, την υψηλότερη των τελευταίων δέκα ετών.  Ειδικότερα, από τις αρχές του χρόνου μέχρι και τον περασμένο Ιούνιο διακινήθηκαν 188.309 εμπορευματοκιβώτια έναντι 141.900 το αντίστοιχο διάστημα του 2016 (αύξηση 32,71%). 

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η αύξηση στη διακίνηση του συμβατικού φορτίου υπερβαίνει το 50% και είναι από τις υψηλότερες της τελευταίας πενταετίας. Το πρώτο εξάμηνο του 2017 διακινήθηκαν 2.259.245 τόνοι συμβατικού φορτίου, έναντι 1.487.470 το αντίστοιχο περσινό διάστημα. 

Οι εκτιμήσεις για  την ανοδική πορεία της φετινής χρονιάς ενισχύονται και από τα οικονομικά μεγέθη του πρώτου εξαμήνου, καθώς ο κύκλος εργασιών εμφανίζει αύξηση της τάξεως του 32,07% (από 21.167.063 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2016 αυξήθηκε σε 27.955.755 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2017).   

Η ανοδική πορεία της διακίνησης των φορτίων της ΟΛΘ Α.Ε. συνδέεται κυρίως με την αύξηση των εξαγωγών και της εμπορικής δραστηριότητας στις περιοχές που εξυπηρετεί αλλά και με την εξωστρέφεια, τη διαρκή διαβούλευση και τη συνεργασία με τους φορείς της λιμενικής κοινότητας, της πόλης και της περιφέρειας. 

Κινητήρια δύναμη της λειτουργίας, της απόδοσης και των επιτυχιών της εταιρείας είναι το έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό της. 

Στρατηγικός στόχος η εξέλιξη σε Smart Port

Βασική επιδίωξη της διοίκησης είναι η μετεξέλιξη του Λιμένα Θεσσαλονίκης σε Smart Port και προς την κατεύθυνση αυτή υλοποιείται ένας φιλόδοξος επενδυτικός σχεδιασμός για τον εκσυγχρονισμό και τη συντήρηση του μηχανολογικού εξοπλισμού, των πληροφοριακών συστημάτων, τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, τη μείωση της κατανάλωση ενέργειας και την αυξημένη περιβαλλοντική προστασία. 

Με συνεχείς παρεμβάσεις επιχειρούμε να μειώσουμε την εκπομπή ρύπων από τις λειτουργίες και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του Λιμένα, ενώ εφαρμόζονται αυστηροί κανόνες ασφάλειας και υγείας στην εργασία για το προσωπικό. 

Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει και διατηρεί σε ισχύ όλες τις πιστοποιήσεις διαχείρισης λιμενικών λειτουργιών (ISO 9001), περιβαλλοντικής διαχείρισης (ISO 14001) καθώς και ασφάλειας και υγείας στην εργασία (OHSAS 18001).   

Η εταιρεία υλοποιεί τον σχεδιασμό της για τη συνεχή εκπαίδευση και κατάρτιση των εργαζομένων με σκοπό να ανανεώνουν τις γνώσεις τους και να αναπτύσσουν τις δεξιότητες μέσω της συμμετοχής τους σε πιστοποιημένα προγράμματα.   

Πολλαπλά οφέλη για την εθνική και τοπική οικονομία 

Ο Λιμένας Θεσσαλονίκης βρίσκεται ήδη σε τροχιά ανάπτυξης και έχει τη δυνατότητα, με την υλοποίηση των στρατηγικών επενδύσεων και την αύξηση της διακίνησης φορτίων και εμπορευματοκιβωτίων να συνεισφέρει στο ΑΕΠ € 500 εκατ., αλλά και να συντηρεί 10.000 θέσεις εργασίας σε ετήσια βάση.

Η ΟΛΘ Α.Ε. μπορεί να αντιμετωπίσει με αισιοδοξία τις προκλήσεις και να αναβαθμιστεί ο ρόλος του Λιμένα Θεσσαλονίκης στον παγκόσμιο χάρτη των θαλάσσιων μεταφορών. 

Χρησιμοποιήστε τα πλήκτρα ← → για να πλοηγηθείτε
 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΔΕΘ - Βόρεια Ελλάδα