Το γερμανικό κρατίδιο της Έσσης και η εταιρεία Siemens συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν μία ηλεκτρική οδό μήκους περίπου δέκα χιλιομέτρων εντός του εθνικού αυτοκινητόδρομου.
Τα υβριδικά φορτηγά θα μπορούν να συνδεθούν με τα καλώδια φόρτισης όπως τα τρόλεϊ, ώστε να τροφοδοτούνται αποκλειστικά με ηλεκτρικό ρεύμα, και στη συνέχεια θα επιστρέφουν στη χρήση πετρελαίου ντίζελ, και στην οδήγηση στον κανονικό αυτοκινητόδρομο, χωρίς να χάνουν χρόνο.
Η πρωτοβουλία της Siemens, με ονομασία eHighway, μπορεί έως και να διπλασιάσει την ενεργειακή απόδοση των μεγάλων φορτηγών, σε σύγκριση με τη χρήση πετρελαίου.
Ο βελτιστοποιημένος σχεδιασμός των ηλεκτρικών αυτοκινητοδρόμων θα καθιστά δυνατή την μετατροπή οποιουδήποτε φορτηγού ώστε να μπορεί να τους χρησιμοποιήσει, ενώ η κατασκευή πάνω σε υφιστάμενο δρόμο, σημαίνει ότι θα αξιοποιηθεί εύκολα η υπάρχουσα υποδομή.
Οι παγκόσμιες εμπορευματικές μεταφορές με φορτηγά αναμένεται να αυξηθούν κατά 200% τα επόμενα 30 χρόνια, οπότε είναι σημαντικό να ελαχιστοποιηθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα φορτηγά ώστε να επιβραδυνθεί η κλιματική αλλαγή.
Σύμφωνα με το δελτίο τύπου της Siemens, το έργο eHighway είναι ένας έξυπνος τρόπος να γίνει αυτό με μία ομαλή μετάβαση, διότι εξακολουθεί να επιτρέπει σε άλλους οδηγούς συμβατικών οχημάτων να χρησιμοποιούν τον ίδιο δρόμο.
Το πρώτο τέτοιο σύστημα ξεκίνησε λειτουργία στη Στοκχόλμη το περασμένο έτος, ενώ η Siemens δοκιμάζει αυτήν την περίοδο έναν παρόμοιο ηλεκτρικό αυτοκινητόδρομο στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ.