Κ. Γαβρόγλου: Δεν μπορεί να υπάρξει εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς εξετάσεις

«Το διαγώνισμα του Ιανουαρίου έχει ως βασικό στόχο να μειώσει το άγχος των μαθητών»
Τετάρτη, 30 Αυγούστου 2017 09:39
UPD:10:41
INTIME NEWS/ΜΠΑΜΠΟΥΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Σε συνέντευξή του στην «Εφημερίδα των Συντακτών» ο κ. Γαβρόγλου επισημαίνει ότι «με τον τρόπο που έχουν εξελιχθεί οι Πανελλαδικές αποτελούν μέρος του προβλήματος», υπογραμμίζοντας ότι κάθε φουρνιά υποψηφίων κοστίζει στις οικογένειές τους 2 δισ. ευρώ.

A- A A+

Δεν μπορεί να υπάρξει εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς εξετάσεις, δηλώνει ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, ενώ διευκρινίζει ότι «δεν μίλησε ποτέ για κατάργηση των Πανελλαδικών αλλά για κατάργηση των εξετάσεων έτσι όπως αυτές έχουν καταγραφεί στη συνείδηση των πολιτών».

Σε συνέντευξή του στην «Εφημερίδα των Συντακτών» ο κ. Γαβρόγλου επισημαίνει ότι «με τον τρόπο που έχουν εξελιχθεί οι Πανελλαδικές αποτελούν μέρος του προβλήματος», υπογραμμίζοντας ότι κάθε φουρνιά υποψηφίων κοστίζει στις οικογένειές τους 2 δισ. ευρώ.

Υποστηρίζει επίσης ότι το ισχύον σύστημα έχει καταστρέψει τη Γ' Λυκείου. «Παιδιά δεκαέξι και δεκαεφτά ετών ξυπνάνε μέσα στο άγχος, σέρνονται στο σχολείο, ύστερα τρέχουν στα φροντιστήρια, δεν έχουν χρόνο να κάνουν τίποτε και ακόμη και τα Σαββατοκύριακά τους είναι κλεισμένα με μαθήματα και δραστηριότητες. Δεν είναι σωστό να τους επιβάλουμε έναν τέτοιο τρόπο ζωής», εξηγεί.

Σε ό,τι αφορά τις διπλές εξετάσεις ο υπουργός διευκρινίζει ότι «το διαγώνισμα του 1ου τετραμήνου, τον Ιανουάριο, έχει ως βασικό στόχο να αποδραματοποιήσει τις τελικές εξετάσεις του Ιουνίου και να μειώσει το άγχος που προκαλεί η ιδέα ότι τα πάντα κρίνονται από μια τρίωρη εξέταση».

Ερωτηθείς αν υπάρχει κίνδυνος η θέσπιση των διπλών εξετάσεων να ενισχύσει περαιτέρω την παραπαιδεία, ο κ. Γαβρόγλου τονίζει ότι «η απομάκρυνση από την παραπαιδεία είναι ζήτημα που αφορά την ίδια την κοινωνία». «Θέλουμε να εμπιστευτούμε το δημόσιο σχολείο ή να το πετάξουμε στον Καιάδα;», αναρωτιέται.

Αναφέρει ακόμη ότι δεν έχει «κανέναν καημό για το αν είναι τολμηρή η μεταρρύθμιση ή όχι, αρκεί να είναι λειτουργική» και προσθέτει ότι η βασικότερη αλλαγή είναι η επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης έως το 18ο έτος της ηλικίας και η δραστική μείωση των μαθημάτων, με παράλληλη αύξηση των διδακτικών ωρών στα εξεταζόμενα μαθήματα.

Τέλος, απαντώντας σε άλλη ερώτηση, ο κ. Γαβρόγλου υπογραμμίζει ότι «δεν μειώνεται καμία ειδικότητα [σ.σ.: εκπαιδευτικών]».

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή