Σε νέα προκήρυξη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με τον Πειραιά, την Κρήτη, το Γύθειο και την Καλαμάτα προχώρησε το Υπουργείο Ναυτιλίας. Μέχρι πρόσφατα η συγκεκριμένη γραμμή εξυπηρετείτο από τον Πειραιά με το πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος» της εταιρείας ΛΑΝΕ, που λόγω σοβαρού τεχνικού προβλήματος παρέμενε ακινητοποιημένο.
Το υπουργείο Ναυτιλίας κήρυξε έκπτωτη από τη συγκεκριμένη γραμμή την εταιρεία ΛΑΝΕ και προχώρησε σε νέο διαγωνισμό για τον οποίο είχε εκφράσει ενδιαφέρον η εταιρεία European Seaways, η οποία ωστόσο δεν κατέθεσε τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Έτσι, για το θέμα συνεκλήθη το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και αποφάσισε νέες δρομολογιακές γραμμές για τη σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με τον Πειραιά, την Κρήτη, το Γύθειο και την Καλαμάτα.
Η σχετική προκήρυξη απεστάλη και προς το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας(ΣΕΕΝ).
Συγκεκριμένα, το υπουργείο Ναυτιλίας προτίθεται να προβεί στη σύναψη σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των εξής δρομολογιακών γραμμών:
Α) ι) Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κίσσαμος και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός (1) δρομολογίου την εβδομάδα καθ΄ όλη τη διάρκεια της περιόδου, με δυνατότητα προσέγγισης σε ενδιάμεσους λιμένες, έναντι μισθώματος 38.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και των λοιπών νόμιμων κρατήσεων.
ιι)Πειραιάς-Κύθηρα-Κίσσαμος και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός (1) δρομολογίου την εβδομάδα καθ΄ όλη τη διάρκεια της περιόδου, με δυνατότητα προσέγγισης σε ενδιάμεσους λιμένες, έναντι μισθώματος 32.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και των λοιπών νόμιμων κρατήσεων.
Β) ι) Γύθειο- Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κίσσαμος και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός (1) δρομολογίου την εβδομάδα καθ' όλη τη διάρκεια της περιόδου, έναντι μισθώματος 20.030 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και των λοιπών νόμιμων κρατήσεων.
ιι) Γύθειο-Κύθηρα-Κίσσαμος και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός (1) δρομολογίου την εβδομάδα καθ' όλη τη διάρκεια της περιόδου, έναντι μισθώματος 9.427 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και των λοιπών νόμιμων κρατήσεων.
ιιι) Κίσσαμος-Κύθηρα και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός θερινού δρομολογίου την εβδομάδα για το χρονικό διάστημα έως 30/09, έναντι μισθώματος 4.781 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και των λοιπών νόμιμων κρατήσεων.
ιν) Καλαμάτα-Κύθηρα-Κίσσαμος και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός θερινού δρομολογίου την εβδομάδα, για το χρονικό διάστημα έως 30/09, έναντι μισθώματος 16.066 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και των λοιπών νόμιμων κρατήσεων.
Οι ενδιαφερόμενες ακτοπλοϊκές εταιρείες θα πρέπει να καταθέσουν σχετικό αίτημα έως τις 15.30 το μεσημέρι της Παρασκευής, 11 Αυγούστου, ενώ τα απαραίτητα δικαιολογητικά πρέπει να κατατεθούν μέχρι την Παρασκευή, 18 Αυγούστου 2017.
Τα ελάχιστα απαιτούμενα χαρακτηριστικά που θέτει η προκήρυξη για το πλοίο που θα αναλάβει τη γραμμή, είναι να μπορεί να επιβιβάζει τουλάχιστον 300 άτομα το χειμώνα και 450 το καλοκαίρι, με δεκαπέντε κλίνες και επιφάνεια για φόρτωση ΙΧΕ οχημάτων τουλάχιστον 600 τετραγωνικών μέτρων.
Στο μεταξύ, τροπολογία με την οποία αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο γίνονταν έως τώρα η δήλωση δρομολόγησης των ταχυπλόων σκαφών και των υδροπτέρυγων, κατέθεσε την Παρασκευή, 4/08 στη Βουλή, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός.
Έως τώρα τα ταχύπλοα και τα υδροπτέρυγα είχαν δικαίωμα να δηλώσουν τις δρομολογήσεις τους έως τις 31/10, ενώ τα συμβατικά πλοία μέχρι την 31/01 του προηγούμενου έτους.
Αυτό δημιουργούσε ένα μεγάλο πρόβλημα στον προγραμματισμό των δρομολογίων και ιδιαίτερα σε λιμάνια όπου υπάρχουν ταυτόχρονες συναναχωρήσεις συμβατικών και ταχυπλόων πλοίων, όπως για παράδειγμα στο λιμάνι της Ραφήνας. Με την τροπολογία η δήλωση δρομολόγησης των ταχυπλόων και των συμβατικών πλοίων θα γίνεται πλέον στις 31/01 και για φέτος μόνο, ως μεταβατική διάταξη, τα ταχύπλοα και τα υδροπτέρυγα θα μπορούν να καταθέσουν τις δρομολογήσεις τους μέχρι την 31/08.
Πηγή: ΑΜΠΕ