Τέλος σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα «αδρανές, καθηλωμένο και απομονωμένο από το διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον», εμφανίστηκε αποφασισμένος να βάλει ο πρωθυπουργός στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία.
«Ουδέν κακόν αμιγές καλού» τόνισε ο κ. Καραμανλής υπογραμμίζοντας τα θετικά στοιχεία της αντιπαράθεσης στο χώρο της Παιδείας καθώς «αναδείχθηκαν χρόνιες παθογένειες. Η σημερινή πραγματικότητα διαμορφώθηκε από το τέλμα του παρελθόντος με τις νοοτροπίες της ελάχιστης προσπάθειας και των κατεστημένων συμφερόντων. Τα ΑΕΙ "παράγουν άνεργους πτυχιούχους" την ώρα που κατέχουμε παγκόσμιο ρεκόρ στην εξαγωγή φοιτητών. Κι ενώ το ελληνικό πανεπιστήμιο θεωρείτο ως το βασικό μέσο για την επαγγελματική, την κοινωνική και οικονομική άνοδο, η καθήλωση του ελληνικού πανεπιστημίου, άρχισε να περιορίζει τη συμβολή του στην κοινωνική και οικονομική εξέλιξη».
«Αυτή είναι η πραγματικότητα που πρέπει να αλλάξουμε με την αναβάθμιση του δημόσιου Πανεπιστημίου», υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι «η δημόσια εκπαίδευση πρέπει να ανακτήσει την δύναμη της και αυτό το επιβάλλει η προοπτική του ενιαίου ευρωπαϊκού χώρου από τον οποίο δεν μπορούμε να εξαιρεθούμε. Η πιο μεγάλη πρόκληση είναι να σπάσει ο φαύλος κύκλος της στασιμότητας. Το μέλλον των παιδιών μας δεν το διαπραγματευόμαστε. Το δρόμο της μεταρρύθμισης δεν τον διαπραγματευόμαστε. Το κόστος της μη μεταρρύθμισης είναι μεγάλο. Το κόστος της καθήλωσης είναι σοβαρό».