Ολο το ν/σχ για τη μεταναστευτική πολιτική

Τρίτη, 28 Νοεμβρίου 2006 14:24
A- A A+

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ

«Ειδικές ρυθμίσεις θεμάτων μεταναστευτικής πολιτικής και λοιπών ζητημάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης»

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ

ΕΙΔΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

¶ρθρο 1

Εθνική Επιτροπή για την κοινωνική ένταξη των μεταναστών

1. Συνιστάται Εθνική Επιτροπή για την Κοινωνική Ένταξη των Μεταναστών στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης. Η Επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

2. Η Επιτροπή της προηγούμενης παραγράφου αποτελείται από: α) τον Υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης ως Πρόεδρο, με αναπληρωτή του τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, β) τους Γενικούς ή Ειδικούς Γραμματείς των Υπουργείων Εξωτερικών, Ανάπτυξης, Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Πολιτισμού και Δημόσιας Τάξης, γ) τον Πρόεδρο του Ινστιτούτου Μεταναστευτικής Πολιτικής, δ) δύο (2) εκπροσώπους της Κεντρικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Κ.Ε.), ε) δύο (2) εκπροσώπους της Ένωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος (Ε.Ν.Α.Ε.), στ) έναν (1) εκπρόσωπο της Εκκλησίας της Ελλάδος, μέλος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, ο οποίος ορίζεται από αυτήν, στ) έναν εκπρόσωπο μέλος ΔΕΠ ΑΕΙ σε συναφές γνωστικό αντικείμενο, ζ) έναν (1) εκπρόσωπο από κάθε Κόμμα του Ελληνικού Κοινοβουλίου, η) δύο (2) εκπροσώπους της Ανώτατης Διοίκησης Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (Α.Δ.Ε.Δ.Υ.), θ) δύο (2) εκπροσώπους της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδος (Γ.Σ.Ε.Ε.), ι) έναν εκπρόσωπο (1) του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών (Σ.Ε.Β.), ια) έναν εκπρόσωπο (1) της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος (Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε.), ιβ) έναν εκπρόσωπο (1) της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (Ε.Σ.Ε.Ε.), ιγ) έναν (1) εκπρόσωπο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (Ε.Β.Ε.Α.) και ιδ) έναν (1) εκπρόσωπο του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης (Δ.Ο.Μ.).

3. Οι φορείς που εκπροσωπούνται στην Επιτροπή της παρ. 1 υποχρεούνται να υποδείξουν τους εκπροσώπους τους μέσα σε προθεσμία είκοσι (20) ημερών από τη σχετική έγγραφη πρόσκληση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης. Αν δεν υποδειχθούν εκπρόσωποι μέσα στην προθεσμία αυτή, η Επιτροπή συγκροτείται και συνεδριάζει νομίμως με τα λοιπά μέλη έως την υπόδειξη και τον διορισμό των εκπροσώπων των φορέων.

4. Έργο της Επιτροπής της παρ. 1 είναι η εισήγηση προτάσεων και δράσεων προς τον Υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης σε θέματα που αφορούν τον σχεδιασμό πολιτικών σχετικών με την κοινωνική ένταξη των μεταναστών. Η Εθνική Επιτροπή για την Κοινωνική Ένταξη των Μεταναστών μπορεί επίσης να αναλάβει αυτοτελώς την κατάρτιση και παρακολούθηση επιχειρησιακών προγραμμάτων, σχετικών με την εφαρμογή της πολιτικής κοινωνικής ένταξης των μεταναστών, εφόσον αυτό της ανατεθεί από τον Υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης.

5. Η Εθνική Επιτροπή για την Κοινωνική Ένταξη των Μεταναστών, στο πλαίσιο της αποστολής της, συντάσσει ετήσια έκθεση, η οποία καταγράφει τις εξελίξεις ως προς τα ζητήματα της κοινωνικής ένταξης των μεταναστών σε εθνικό και διεθνές επίπεδο και υποβάλλεται προς το Εθνικό Κοινοβούλιο καθώς και προς τον Υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, μαζί με τις προτάσεις της για τη λήψη των αναγκαίων μέτρων.

6. Η διοικητική, επιστημονική και εν γένει τεχνική υποστήριξη της Επιτροπής του άρθρου 1 ανατίθεται στις υπηρεσίες Αλλοδαπών και Μετανάστευσης του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης καθώς και του Ινστιτούτου Μεταναστευτικής Πολιτικής (Ι.ΜΕ.ΠΟ.). Για την υποβοήθηση του έργου της, μπορεί, με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, να συνιστώνται επιτροπές ή ομάδες εργασίες ή έργου με πρόσωπα που ορίζονται από δημόσιες υπηρεσίες ή φορείς του δημόσιου ή του ιδιωτικού τομέα ή είναι επιστήμονες με ειδικευμένες γνώσεις ή εμπειρία, ανάλογα με το αντικείμενο του έργου.

7. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης ρυθμίζονται θέματα σχετικά με τη λειτουργία της Επιτροπής της παρ. 1, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών ορίζεται η αποζημίωση για τα μέλη των επιτροπών ή ομάδων εργασίας ή έργου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

¶ρθρο 2

Διυπουργική Επιτροπή Παρακολούθησης της Μεταναστευτικής Πολιτικής

1. Η παρ. 1 του άρθρου 3 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Για τον συντονισμό της μεταναστευτικής πολιτικής στην Ελλάδα συνιστάται Διυπουργική Επιτροπή, αποτελούμενη από τους Υπουργούς Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομίας και Οικονομικών, Εξωτερικών, Εθνικής ¶μυνας, Ανάπτυξης, Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Δικαιοσύνης, Πολιτισμού, Δημόσιας Τάξης και Εμπορικής Ναυτιλίας, η οποία συνέρχεται τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο».

2. Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 3 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής: «Με την ίδια απόφαση ορίζεται ο Πρόεδρος και η γραμματειακή της υποστήριξη».

3. Η παρ. 4 του άρθρου 3 του ν. 3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«4. Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομίας και Οικονομικών, Εξωτερικών, Εθνικής ¶μυνας, Ανάπτυξης, Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, Δικαιοσύνης, Δημόσιας Τάξης και Εμπορικής Ναυτιλίας, καθορίζονται τα ειδικότερα θέματα λειτουργίας της Επιτροπής της παρ. 1 και η γραμματειακή της υποστήριξη».

¶ρθρο 3

Γενικές προϋποθέσεις δικαιώματος διαμονής

Το τελευταίο εδάφιο της περίπτωσης β΄ του άρθρου 10 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«Εφόσον συντρέχουν λόγοι δημόσιας τάξης και ασφάλειας, και ιδίως τελεσίδικη καταδικαστική απόφαση για κακούργημα ή πλημμέλημα σε ποινή φυλάκισης ενός (1) έτους, η αρμόδια υπηρεσία μπορεί ν’ αρνηθεί τη χορήγηση ή ανανέωση της άδειας διαμονής. Η συνδρομή λόγων δημόσιας τάξης και ασφάλειας, που ανακύπτουν μετά τη χορήγηση της άδειας διαμονής, συνιστούν λόγο ανάκλησής της. Εάν στο πρόσωπο του υπηκόου τρίτης χώρας συντρέχουν λόγοι δημόσιας τάξης και ασφάλειας για τους οποίους δεν υφίσταται τελεσίδικη καταδικαστική απόφαση ή εγγραφή στον κατάλογο ανεπιθύμητων, θα πρέπει αυτοί να μνημονεύονται ειδικώς και αιτιολογημένως».

¶ρθρο 4

Προϋποθέσεις χορήγησης άδειας διαμονής

1. Μετά το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 11 του ν.3386/2005 προστίθενται τα ακόλουθα εδάφια:

«Για την ανανέωση της άδειας διαμονής ο υπήκοος τρίτης χώρας οφείλει, μέσα σε χρονικό διάστημα δύο μηνών πριν από τη λήξη της άδειας διαμονής, να υποβάλει σχετική αίτηση. Εκπρόθεσμες αιτήσεις για ανανέωση άδειας διαμονής, μπορούν να κατατεθούν μέχρι και ένα μήνα από τη λήξη της. Στην περίπτωση αυτή δεν εφαρμόζεται η παρ. 3 του άρθρου 73 και ο υπήκοος τρίτης χώρας υπόκειται στην καταβολή προστίμου ίσου με το ένα τρίτο του παραβόλου της παρ. 1 περ. α΄ του άρθρου 92 του ν. 3386/2005. Μετά την πάροδο μηνός από τη λήξη της άδειας διαμονής δεν είναι δυνατή η κατάθεση σχετικής αίτησης».

2. Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 12 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«Εκπρόθεσμες αιτήσεις, με την επιφύλαξη των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 11, απορρίπτονται, εκτός εάν συντρέχουν, αποδεδειγμένως, λόγοι ανωτέρας βίας».

3. Η παρ. 5 του άρθρου 12 του ν. 3386/2005 καταργείται και οι παρ. 6 και 7 αναριθμούνται σε 5 και 6 αντίστοιχα.

4. Το πέμπτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 13 του ν.3386/2005, όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 34 του ν.3448/2006 (ΦΕΚ 57 Α΄) αντικαθίσταται ως εξής:

«Με αποφάσεις των Γενικών Γραμματέων των Περιφερειών Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας, αντίστοιχα, μπορεί να συνιστώνται, σε κάθε Υπηρεσία Αλλοδαπών και Μετανάστευσης της Περιφέρειας Αττικής και στο νομό Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, μέχρι δύο (2) επιπλέον, Επιτροπές Μετανάστευσης, εφόσον τούτο επιβάλλεται για την ταχύτερη διεκπεραίωση του έργου τους».

¶ρθρο 5

Ρυθμίσεις διαδικασίας μετάκλησης

1. Στην παρ. 2 του άρθρου 14 του ν.3386/2005 προστίθενται περιπτώσεις η΄ και θ΄ ως εξής:

«η. Εκπρόσωπο της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιοκτητών Μέσης Αλιείας

θ. Εκπρόσωπο της Ένωσης Πλοιοκτητών «Γρι –Γρι» Αιγαίου και Ιονίου Πελάγους».

2. Στην παρ. 3 του άρθρου 14 του ν.3386/2005 προστίθεται τελευταίο εδάφιο που έχει ως εξής:

«Με την Απόφαση του πρώτου εδαφίου ορίζονται εισηγητές και γραμματέας της Επιτροπής, οι οποίοι είναι υπάλληλοι της Διεύθυνσης Αλλοδαπών και Μετανάστευσης της Περιφέρειας».

3. Το τέταρτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 14 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«Κατά την κατάρτιση της έκθεσης λαμβάνονται υπόψη, υποχρεωτικά, τα κριτήρια που καθορίζονται με την Κ.Υ.Α. της παρ. 5, και το συμφέρον της εθνικής οικονομίας.

4. Η παρ. 5 του άρθρου 14 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«5. Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομίας και Οικονομικών, Εξωτερικών, Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Δημόσιας Τάξης, καθορίζονται τα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη, η διαδικασία κατάρτισης της έκθεσης της παρ. 3 καθώς και οι ειδικότεροι όροι για την μετάκληση για εξαρτημένη εργασία των υπηκόων τρίτων χωρών στη χώρα.».

5. Οι παρ. 6 και 7 του άρθρου 14 του ν.3386/2005 καταργούνται. Οι παρ. 8 και 9 του ίδιου άρθρου αναριθμούνται σε 6 και 7 αντιστοίχως.

¶ρθρο 6

Θέματα εξαρτημένης εργασίας

1. Στην περίπτωση β΄ της παρ. 2 του άρθρου 15 του ν.3386/2005 προστίθεται εδάφιο που έχει ως εξής:

«Ειδικά για την περίπτωση απασχόλησης οικοδόμων, αποκλειστικών νοσοκόμων και προσωπικού εργαζόμενου κατ’ οίκον, με σχέση εξηρτημένης εργασίας σε περισσότερους του ενός μη σταθερούς εργοδότες, δεν απαιτείται προσκόμιση σύμβασης εργασίας».

2. Μετά το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 15 του ν. 3386/2005 προστίθενται τα ακόλουθα εδάφια:

«Εάν ο υπήκοος τρίτης χώρας έχει πραγματοποιήσει μικρότερο αριθμό ημερομισθίων μπορεί να προβεί στην εξαγορά αριθμού ημερών ασφάλισης μέχρι ποσοστού 20% του απαιτούμενου βάσει της ανωτέρω απόφασης αριθμού. Σε περίπτωση ανανέωσης διετούς άδειας διαμονής η προϋπόθεση αυτή πρέπει να συντρέχει αθροιστικά για το σύνολο της διετίας.»

3. Η παρ. 4 του άρθρου 15 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«4. Ο κάτοχος άδειας διαμονής για εργασία μπορεί να εργασθεί σε άλλο νομό της ίδιας ή διαφορετικής Περιφέρειας μετά την πάροδο ενός έτους από τη χορήγηση της αρχικής άδειας διαμονής.

4. Στην παρ. 5 του άρθρου 15 του ν.3386/2005 προστίθεται τελευταίο εδάφιο ως εξής:

«Δεν επιτρέπεται η ανανέωση της άδειας διαμονής για εξηρτημένη εργασία σε άδεια διαμονής για άσκηση ανεξάρτητης οικονομικής δραστηριότητας πριν από την παρέλευση τριετίας από την έναρξη ισχύος της αρχικής άδειας διαμονής».

¶ρθρο 7

Μετάκληση αλιεργατών

1. Ο εργοδότης, που επιθυμεί να απασχολήσει υπηκόους τρίτης χώρας, ως αλιεργάτες, με σχέση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου και προκειμένου να χορηγηθεί η αντίστοιχη θεώρηση εισόδου, οφείλει να λάβει προηγούμενη έγκριση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας, εφόσον προβλέπονται αντίστοιχες θέσεις στην απόφαση του άρθρου 14 αυτού του νόμου, ύστερα από αίτησή του που κατατίθεται στον Δήμο ή την Κοινότητα του νομού στον οποίο είναι εγκαταστημένη η επιχείρησή του ή στην έδρα νηολογίου του σκάφους του, τουλάχιστον τρεις μήνες πριν από την έναρξη της αλιευτικής περιόδου. Μαζί με την αίτηση ο εργοδότης καταθέτει εγγυητική επιστολή τράπεζας ή του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων που αντιστοιχεί στις αποδοχές ενός μηνός του ανειδίκευτου εργάτη, η οποία επιστρέφεται στον εργοδότη μετά την λήξη της άδειας διαμονής. Αρμόδια για την εξέταση της αίτησης είναι η οικεία υπηρεσία Αλλοδαπών και Μετανάστευσης της Περιφέρειας.

2. Η διάρκεια ισχύος της άδειας διαμονής είναι ισόχρονη με τη διάρκεια ισχύος της σύμβασης εργασίας και δεν μπορεί να υπερβεί τους δέκα μήνες ούτε ν’ ανανεωθεί. Κατά τη διάρκεια ισχύος της άδειας διαμονής δεν επιτρέπεται αλλαγή εργοδότη. Σε περίπτωση λύσης ή διακοπής της σύμβασης εργασίας η άδεια διαμονής ανακαλείται και ο υπήκοος τρίτης χώρας υποχρεούται να αναχωρήσει από τη Χώρα.

3. Ειδικά για όσους υπάγονται στις ρυθμίσεις της διμερούς συμφωνίας Ελλάδας –Αιγύπτου, η οποία έχει κυρωθεί με το ν.1453/16.6.1984 (ΦΕΚ 88 Α΄), σε περίπτωση λύσης της σύμβασης εργασίας ή διακοπής καθ’ οιονδήποτε τρόπο της σχέσης εργασίας, κατά το διάστημα ισχύος της άδειας διαμονής τους, επιτρέπεται η σύναψη νέας σύμβασης εργασίας με άλλο εργοδότη για το υπόλοιπο διάστημα μέχρι τη λήξη της άδειας διαμονής. Εάν δεν συναφθεί νέα σύμβαση εργασίας η άδεια διαμονής εξακολουθεί να ισχύει για διάστημα τριών μηνών και όχι πέραν της διάρκειας ισχύος της άδειας διαμονής».

¶ρθρο 8

Θέματα αδειών διαμονής μελών διοικητικού συμβουλίου, διαχειριστών και προσωπικού εταιρειών

1. Η περίπτωση α΄ της παρ. 1 του άρθρου 17 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«Υπήκοοι τρίτων χωρών, μέλη διοικητικών συμβουλίων, διαχειριστές, νόμιμοι εκπρόσωποι και ανώτατα διευθυντικά στελέχη (γενικοί διευθυντές, διευθυντές και υποδιευθυντές) θυγατρικών εταιριών και υποκαταστημάτων αλλοδαπών εταιριών που ασκούν νόμιμα εμπορική δραστηριότητα στην Ελλάδα».

2. Η περίπτωση β΄ της παρ. 1 του άρθρου 17 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«β. Το αλλοδαπό υπαλληλικό προσωπικό, και οι νόμιμοι εκπρόσωποι που απασχολούνται αποκλειστικά σε εταιρίες που έχουν υπαχθεί σε διατάξεις του ν.3427/2005 (ΦΕΚ 312 Α΄), ν.378/1968 (ΦΕΚ 82 Α΄) και του άρθρου 25 του ν.27/1975 (ΦΕΚ 77 Α΄), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 4 του ν.2234/1994 (ΦΕΚ 142 Α΄), καθώς και σ’ επιχειρήσεις του ν.δ. 2687/1953 (ΦΕΚ 317 Α΄)».

3. Η παρ. 2 του άρθρου 17 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Η άδεια διαμονής για εργασία χορηγείται για χρονικό διάστημα μέχρι ενός έτους και μπορεί ν’ ανανεώνεται ανά διετία με την επιφύλαξη ειδικών σχετικών ρυθμίσεων».

¶ρθρο 9

Ρυθμίσεις για την άσκηση ανεξάρτητης οικονομικής δραστηριότητας

1. Στην παρ. 5 του άρθρου 24 του ν.3386/2005 προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«5. Με την ίδια απόφαση ορίζονται ο εισηγητής και ο γραμματέας της Επιτροπής, οι οποίοι είναι υπάλληλοι της Διεύθυνσης Αλλοδαπών και Μετανάστευσης της Περιφέρειας. Ειδικότερα για την Περιφέρεια Αττικής ο εισηγητής ορίζεται από την αρμόδια Διεύθυνση Αλλοδαπών και Μετανάστευσης ανάλογα με τα θέματα που συμπεριλαμβάνονται στην ημερήσια διάταξη».

2. Η περίπτωση α΄ της παρ. 3 του άρθρου 25 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«Η εγκριθείσα δραστηριότητα εξακολουθεί ν’ ασκείται και αποδεικνύεται ότι έχει διατεθεί για τον σκοπό αυτό το ποσό της περίπτωσης α΄ της παρ. 1 του προηγούμενου άρθρου».

3. Στο άρθρο 25 του ν.3386/2005 προστίθεται παρ. 4 ως ακολούθως και η παρ. 4 αναριθμείται σε 5:

«4. Δεν επιτρέπεται αλλαγή σκοπού πριν από την παρέλευση διετίας από την έναρξη ισχύος της αρχικής άδειας διαμονής. Μετά την ανανέωσή της και εφόσον επέλθει αποδεδειγμένα διακοπή της συγκεκριμένης δραστηριότητας, μπορεί να γίνει οποτεδήποτε αλλαγή σκοπού».

¶ρθρο 10

Θέματα αδειών διαμονής για λόγους σπουδών

1. Η παρ. 3 του άρθρου 28 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Δεν χορηγείται άδεια διαμονής για λόγους σπουδών στους υπηκόους τρίτων χωρών που διαμένουν στη Χώρα ως εργαζόμενοι ή ασκούντες ανεξάρτητη οικονομική δραστηριότητα με εξαίρεση όσους έχουν γίνει δεκτοί για λόγους οικογενειακής επανένωσης».

2. Στην παρ. 1 του άρθρου 29 του ν.3386/2005 προστίθεται τελευταίο εδάφιο ως εξής:

«Υπήκοοι τρίτων χωρών, οι οποίοι μετά το πέρας των σπουδών τους έγιναν δεκτοί από ανώτερα ή ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας για μεταπτυχιακές σπουδές, μπορούν ν’ ανανεώσουν την άδεια διαμονής τους για όσο χρονικό διάστημα απαιτείται για την ολοκλήρωση των σπουδών τους χωρίς την υποχρέωση προσκόμισης αντίστοιχης ειδικής θεώρησης εισόδου».

3. Η παρ. 3 του άρθρου 34 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«Σε υπηκόους τρίτων χωρών φοιτητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που συμμετέχουν σε προγράμματα με σκοπό την αποζημιούμενη πρακτική άσκηση στο αντικείμενο των σπουδών τους, χορηγείται άδεια διαμονής, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας, η οποία παρέχει πρόσβαση στην αγορά εργασίας, για διάστημα έως έξι (6) μηνών, με δυνατότητα ισόχρονης παράτασης, εφόσον προηγουμένως έχουν λάβει ειδική θεώρηση εισόδου για το σκοπό αυτόν και με την προϋπόθεση ότι υφίσταται βεβαίωση του αρμόδιου κατά περίπτωση φορέα ανταλλαγών, από την οποία προκύπτει ότι ο υπήκοος τρίτης χώρας γίνεται αποδεκτός στο πρόγραμμα για πρακτική άσκηση στο αντικείμενο των σπουδών του σε συγκεκριμένη επιχείρηση και για ορισμένο χρονικό διάστημα».

¶ρθρο 11

Ρυθμίσεις για άδεια διαμονής σε θύματα εμπορίας ανθρώπων

1. Η παρ. 2 του άρθρου 46 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται, ως εξής:

«Η άδεια αυτή χορηγείται με τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις των επόμενων άρθρων και σύμφωνα με τις διατάξεις της Οδηγίας 2004/81/ΕΚ του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε. L 261 της 6.8.2004)».

2. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 48 του ν.3386/2005 αναδιατυπώνεται ως εξής:

«Κατά το ίδιο διάστημα, τα ανωτέρω πρόσωπα δεν απελαύνονται και τυχόν υφιστάμενη απέλαση αναστέλλεται σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 12 του ν.3064/2002 (ΦΕΚ 248 Α΄)».

¶ρθρο 12

Διαδικασία για την απόκτηση της ιδιότητας του επί μακρόν διαμένοντος

Η παρ. 2 του άρθρου 68 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται οι φορείς και η διαδικασία πιστοποίησης της επάρκειας της γνώσης της ελληνικής γλώσσας και της γνώσης στοιχείων της ελληνικής ιστορίας και του ελληνικού πολιτισμού, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια».

¶ρθρο 13

Θέματα οικογενειακής επανένωσης

Η παρ. 2 του άρθρου 56 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«Για τα ανήλικα τέκνα η αίτηση υποβάλλεται από εκείνον που ασκεί τη γονική μέριμνα και τους χορηγείται ατομική άδεια διαμονής χωρίς να απαιτείται η καταβολή παραβόλου».

¶ρθρο 14

Υποχρεώσεις υπηκόων τρίτων χωρών

1. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 73 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«Υπό την επιφύλαξη της καθιέρωσης του αυτοτελούς εγγράφου, η υποβολή αίτησης για αρχική χορήγηση άδειας διαμονής ή για κάθε ανανέωση αυτής μπορεί να γίνει είτε με αυτοπρόσωπη παρουσία του υπηκόου τρίτης χώρας, είτε με εκπροσώπησή του από πληρεξούσιο δικηγόρο, είτε από συζύγους, ανιόντες και ενήλικους κατιόντες. Η πληρεξουσιότητα αποδεικνύεται εγγράφως με θεώρηση του γνησίου της υπογραφής του εξουσιοδοτούντος αποκλειστικώς από αστυνομική αρχή».

2. Η παρ. 4 του άρθρου 73 του ν.3386/ 2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«4. Υπήκοος τρίτης χώρας, στον οποίο δεν εγκρίθηκε η χορήγηση άδειας διαμονής ή η ανανέωσή της, καθώς και στην περίπτωση ανάκλησης της άδειας, υποχρεούται να εγκαταλείψει το ελληνικό έδαφος χωρίς άλλες διατυπώσεις εντός τριάντα ημερών από την επίδοση της σχετικής απόφασης».

3. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 73 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«5. Υπήκοος τρίτης χώρας, που παραμένει στη Χώρα για χρονικό διάστημα άνω των τριάντα ημερών από τη λήξη της άδειας διαμονής του ή παραβιάζει, για χρονικό διάστημα μέχρι τριάντα ημερών, τη διάρκεια του αναγραφόμενου στην κατεχόμενη θεώρηση εισόδου ή του δικαιούμενου ελεύθερου χρόνου διαμονής του, καθώς και την προβλεπόμενη στην ομοιόμορφη θεώρηση SCHENGEN διάρκεια διαμονής ή το δικαιούμενο ελεύθερο χρόνο διαμονής του στον Ενιαίο Χώρο, υποχρεούται, κατά την αναχώρηση, να καταβάλει το τετραπλάσιο του προβλεπόμενου παραβόλου για άδεια διαμονής ετήσιας διάρκειας».

4. Στην παρ. 1 του άρθρου 75 του ν.3386/2005 προστίθεται περίπτωση γ΄ ως εξής:

«γ. Διαπιστωθεί παράβαση των υποχρεώσεων που προβλέπονται στις περιπτώσεις γ΄ και δ΄ της παρ. 2 του άρθρου 73 του παρόντος».

¶ρθρο 15

Υποχρεώσεις υπηρεσιών, συμβολαιογράφων και τρίτων. Διοικητικές και ποινικές κυρώσεις

1. Το τρίτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 84 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«Ειδικά για τις περιπτώσεις, κατά τις οποίες, στο πλαίσιο ανανέωσης της άδειας διαμονής, ο υπήκοος τρίτης χώρας αδυνατεί να προσκομίσει ισχύον διαβατήριο ή άλλο ταξιδιωτικό έγγραφο, είναι δυνατή η ανανέωση της ανωτέρω άδειας, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας, εφόσον ο υπήκοος τρίτης χώρας επικαλείται ειδικώς και αιτιολογημένως αντικειμενική αδυναμία λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ή καταστάσεων, κατόπιν εισήγησης του Υπουργείου Εξωτερικών και γνώμη της Επιτροπής της παρ. 1 του άρθρου 89 του παρόντος με την επιφύλαξη λόγων δημόσιας τάξης και ασφάλειας.

Για τον σκοπό αυτό, στη σύνθεση της Επιτροπής του άρθρου 89 προστίθενται δύο επιπλέον μέλη, εκ των οποίων το ένα είναι ο προϊστάμενος του αρμόδιου Τμήματος της Διεύθυνσης Αλλοδαπών και Μετανάστευσης του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και το άλλο ο προϊστάμενος του αρμόδιου τμήματος του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης».

2. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 85 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«Κατά την κατάρτιση συμβολαιογραφικών πράξεων, στις οποίες συμβαλλόμενοι ή συμμετέχοντες καθ’ οιονδήποτε τρόπο είναι υπήκοοι τρίτων χωρών, που παρίστανται αυτοπροσώπως ή δηλώνουν κατοικία ή διαμονή στην ημεδαπή, οι συμβολαιογράφοι υποχρεούνται να διαπιστώνουν ότι αυτοί έχουν θεώρηση εισόδου ή άδεια διαμονής ή βεβαίωση της παρ. 3 του άρθρου 11 του νόμου αυτού ότι έχουν καταθέσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την έκδοσή της και να κάνουν σχετική μνεία στην πράξη τους».

3. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 87 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«Στους υπηκόους τρίτων χωρών, οι οποίοι δεν εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους που προβλέπονται στις περιπτώσεις α, β, ε και στ της παρ. 2 του άρθρου 73 του παρόντος, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους διακοσίων πενήντα (250) ευρώ και πεντακοσίων (500) ευρώ σε περίπτωση υποτροπής».

4. Η παρ. 5 του άρθρου 87 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«5. Όποιος διευκολύνει την είσοδο στο ελληνικό έδαφος ή την έξοδο από αυτό υπηκόου τρίτης χώρας, χωρίς να υποβληθεί στον έλεγχο που προβλέπεται στο άρθρο 5, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους και με χρηματική ποινή τουλάχιστον πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ. Αν ο ανωτέρω ενήργησε για λόγους κερδοσκοπίας, επιβάλλεται φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών και χρηματική ποινή τουλάχιστον δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ. Αν το ανωτέρω αδίκημα, για λόγους κερδοσκοπίας, έχει διαπραχθεί στο πλαίσιο δράσης εγκληματικής οργάνωσης, όπως ορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 187 του Π.Κ., όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 1 του ν.2928/2001 (ΦΕΚ Α΄ 141), επιβάλλεται πρόσκαιρη κάθειρξη μέχρι δέκα ετών και χρηματική ποινή δέκα χιλιάδων (10.000) έως πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ».

5. Η παρ. 6 του άρθρου 87 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«6. Όποιος διευκολύνει την παράνομη διαμονή υπηκόου τρίτης χώρας ή δυσχεραίνει τις έρευνες των αστυνομικών αρχών για εντοπισμό, σύλληψη και απέλασή του, τιμωρείται με φυλάκιση ενός έτους και με χρηματική ποινή τουλάχιστον πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ. Αν ο ανωτέρω ενήργησε για λόγους κερδοσκοπίας, επιβάλλεται φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών και χρηματική ποινή τουλάχιστον δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ».

6. Η παρ. 8 του άρθρου 87 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«8. Ο υπεύθυνος γραφείου ταξιδίων ή μετανάστευσης ή οποιοσδήποτε άλλος υποβάλλει για λογαριασμό τρίτου στην αρμόδια αρχή δικαιολογητικά εκδόσεως ταξιδιωτικού εγγράφου, με στοιχεία που δεν ανταποκρίνονται στην ταυτότητα του προσώπου αυτού, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους και με χρηματική ποινή τουλάχιστον δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ. Με την ίδια ποινή τιμωρείται και εκείνος, για λογαριασμό του οποίου υποβάλλονται τα δικαιολογητικά. Με απόφαση του οικείου Νομάρχη επιβάλλεται και τρίμηνη αφαίρεση της άδειας λειτουργίας του γραφείου και, σε περίπτωση υποτροπής, οριστική αφαίρεση της άδειας αυτής».

7. Στον κατάλογο των κακουργημάτων που απαριθμούνται στην πρώτη παράγραφο του άρθρου 187 του Π.Κ. μετά τη φράση «404 (τοκογλυφία)» προστίθεται η φράση «παράβαση του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 5 του άρθρου 87 του ν. 3386/2005 διευκόλυνση της παρανόμου εισόδου υπηκόου τρίτης χώρας, εκ κερδοσκοπίας πραττόμενη από τρία ή περισσότερα πρόσωπα που είχαν συγκροτήσει ή ενταχθεί σε ομάδα για διαρκή δράση προς τούτο».

¶ρθρο 16

Ειδικές ρυθμίσεις

1. Η παρ. 1 του άρθρου 89 του ν.3386/2005 αναδιατυπώνεται ως εξής:

«1. Στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης συνιστάται τριμελής Επιτροπή Μετανάστευσης, η οποία παρέχει τη γνώμη της για όσες περιπτώσεις παραπέμπονται σε αυτήν όταν η άδεια διαμονής χορηγείται ή ανανεώνεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης ή με κοινή υπουργική απόφαση καθώς και στις περιπτώσεις που παραπέμπονται σε αυτή σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 84 του παρόντος».

2. Στην παρ. 2 του άρθρου 89 του ν.3386/2005 προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Μόνιμοι και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπάλληλοι δημοσίων υπηρεσιών, νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, μπορούν, κατά παρέκκλιση των σχετικών διατάξεων, να μεταταγούν στη Διεύθυνση Αλλοδαπών και Μετανάστευσης του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, καθώς και στις Διευθύνσεις Αστικής Κατάστασης και Αλλοδαπών και Μετανάστευσης των Περιφερειών, με ταυτόχρονη μεταφορά των οργανικών τους θέσεων, με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και ύστερα από γνώμη του κατά περίπτωση αρμόδιου ή εποπτεύοντος Υπουργού».

3. Οι παρ. 2 και 3 του άρθρου 44 του ν.3386/2005 καταργούνται και οι παρ. 4, 5, 6 και 7 αναριθμούνται σε 2, 3, 4 και 5 αντίστοιχα.

¶ρθρο 17

Εξουσιοδοτικές διατάξεις

1. Η παρ. 1 του άρθρου 90 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομίας και Οικονομικών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας καθορίζεται ο ελάχιστος αριθμός ημερομισθίων ή το ελάχιστο χρονικό διάστημα ασφάλισης, ανά ασφαλιστικό φορέα, προκειμένου να πληρούται η οικεία υποχρέωση στο πλαίσιο ανανέωσης των αδειών διαμονής του παρόντος, τα απαιτούμενα, κατά περίπτωση, δικαιολογητικά καθώς και κάθε σχετικό θέμα. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις πρόσβασης στην εργασία της περίπτωσης β΄ του άρθρου 59 του νόμου αυτού».

2. Η παρ. 2 του άρθρου 90 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Όπου στις διατάξεις του παρόντος και στις σχετικές κανονιστικές ρυθμίσεις προβλέπεται ως προϋπόθεση η διάθεση επαρκών πόρων, το ύψος τούτων, η αναπροσαρμογή του και ο τρόπος απόδειξης καθορίζεται με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομίας και Οικονομικών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας. Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομίας και Οικονομικών και Δημόσιας Τάξης, καθορίζεται το ύψος της δαπάνης της επαναπροώθησης και των κάθε μορφής εξόδων επιστροφής καθώς και η διαδικασία απόδοσης του ανωτέρω ποσού από το οικείο πιστωτικό ίδρυμα ή το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων στον αντίστοιχο κωδικό του Κρατικού Προϋπολογισμού».

3. Η παρ. 4 του άρθρου 90 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«4. Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών καθορίζεται το ύψος της αμοιβής όσων συμμετέχουν στις Επιτροπές των άρθρων 3 παρ. 3, 13, 14 παρ. 2, 24 και 89 παρ. 1 του νόμου αυτού».

4. Στο άρθρο 90 του ν.3386/2005 προστίθεται παρ. 6 ως ακολούθως και η παρ. 6 αναριθμείται σε 7.

«6. Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης & Αποκέντρωσης, Εξωτερικών και Δημόσιας Τάξης ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα επανεισόδου υπηκόων τρίτων χωρών στην Ελληνική Επικράτεια».

5. Στην παρ. 7 του άρθρου 90 του ν.3386/05 προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών μπορεί να καθορίζονται οι Δήμοι και οι Κοινότητες, στις υπηρεσίες των οποίων θα κατατίθενται οι αιτήσεις των υπηκόων τρίτων χωρών για τη χορήγηση και ανανέωση των αδειών διαμονής τους και να ρυθμίζεται κάθε σχετική λεπτομέρεια».

6. Στο άρθρο 90 του ν. 3386/2005 προστίθεται παρ. 8 ως ακολούθως:

«8. Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομίας και Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου υπουργού, καθορίζεται το αρμόδιο όργανο και η διαδικασία βεβαίωσης των προστίμων του νόμου αυτού».

¶ρθρο 18

Μεταβατικές ρυθμίσεις

1. Η παρ. 2 του άρθρου 91 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«Υπήκοος τρίτης χώρας, ο οποίος έχει άδεια διαμονής κατά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, εφόσον συμπληρώσει δεκαετή συνεχή, νόμιμη διαμονή στη χώρα δικαιούται να λάβει άδεια διαμονής αόριστης διάρκειας, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 10 του παρόντος. Η ανωτέρω άδεια διαμονής χορηγείται και στα ενήλικα, άνω του 21ου έτους, μέλη της οικογένειας του υπηκόου τρίτης χώρας, εφόσον πληρούν αυτοτελώς τις παραπάνω προϋποθέσεις. Η άδεια χορηγείται ύστερα από αίτηση του ενδιαφερομένου και απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας και παρέχει πρόσβαση στην αγορά εργασίας».

2. Η παρ. 7 του άρθρου 91 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«7. Εκκρεμείς αιτήσεις που έχουν υποβληθεί για οποιοδήποτε λόγο, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 31 του ν.3202/2003 (284 Α΄) εξετάζονται σύμφωνα με τη διαδικασία του τελευταίου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 84 του παρόντος. Ομοίως εξετάζονται και αιτήματα που έχουν υποβληθεί σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 31 του ν.3202/2003 και απορρίφθηκαν από την αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειών με την αιτιολογία ότι δεν υφίσταται αντικειμενική αδυναμία εφοδιασμού με διαβατήριο ή ταξιδιωτικό έγγραφο».

3. Το τελευταίο εδάφιο της περίπτωσης (η) της παρ. 11 του άρθρου 91 του ν. 3386/2005 καταργείται.

4. Α. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της αρμόδιας Περιφέρειας χορηγείται άδεια διαμονής σε υπηκόους τρίτων χωρών που διέμεναν μέχρι 31.12.2004 και διαμένουν έκτοτε στην Ελλάδα και δεν συντρέχουν στο πρόσωπό τους λόγοι δημόσιας τάξης και ασφάλειας.

Η απόδειξη της διαμονής τους στη Χώρα γίνεται από:

α) Βεβαίωση εγγραφής ή βεβαίωσης εγγραφής τέκνου σε δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εφόσον αυτό ενεγράφη πριν την 31.12.2004 και συνεχίζει να φοιτά μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος.

β) Ληξιαρχική πράξη γέννησης ή ληξιαρχική πράξη γέννησης τέκνου στην Ελλάδα, μέχρι 31.12.2004, εφόσον ο ένας των συζύγων διαμένει νόμιμα στην Ελλάδα ή

γ) Ληξιαρχική πράξη γάμου που τελέστηκε στην Ελλάδα, μέχρι 31.12.2004, εφόσον ο ένας εκ των συζύγων είναι Έλληνας ή πολίτης άλλου κράτους- μέλους της Ε.Ε. ή υπήκοος τρίτης χώρας ο οποίος διαμένει νόμιμα στην Ελλάδα ή

δ) Απορριπτική απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας για χορήγηση ή ανανέωση άδειας διαμονής με εξαίρεση τις απορριπτικές αποφάσεις για λόγους δημόσιας τάξης και ασφάλειας, εφόσον η σχετική αίτηση υποβλήθηκε μέχρι 31.12.2004 ή

ε) Απορριπτική απόφαση για τη χορήγηση Ειδικού Δελτίου Ταυτότητος Ομογενούς (Ε.Δ.Τ.Ο.) εφόσον η σχετική αίτηση υποβλήθηκε μέχρι 31.12.2004 ή Ειδικό Δελτίο Ταυτότητος Ομογενούς (Ε.Δ.Τ.Ο.), το οποίο έληξε μέχρι την ίδια ημερομηνία και δεν ανανεώθηκε.

Η ανωτέρω άδεια διαμονής επέχει και θέση άδειας εργασίας και έχει ετήσια ισχύ. Για τη χορήγησή της απαιτείται, εκτός των δικαιολογητικών που θα ορισθούν με την απόφαση της περίπτωσης (Γ) και βεβαίωση εξαγοράς εισφορών από οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα για ασφάλιση εκατόν πενήντα ημερών. Οι σχετικές αιτήσεις υποβάλλονται στους οικείους Δήμους μέχρι 30.4.2007, οι οποίοι υποχρεούνται, μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο μηνών από την υποβολή της αίτησης, να διαβιβάσουν τους σχετικούς φακέλους στην αρμόδια Περιφέρεια.

Β. Στις ρυθμίσεις της ανωτέρω παραγράφου υπάγονται, αυτοτελώς, οι σύζυγοι των ανωτέρω υπηκόων, καθώς και τα ανήλικα τέκνα αυτών, με μόνη προϋπόθεση ότι συμβιώνουν με τους γονείς τους.

Γ. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης καθορίζονται τα απαιτούμενα για τη χορήγηση της άδειας διαμονής δικαιολογητικά.

Δ. Εγγραφή στους καταλόγους ανεπιθυμήτων, αποκλειστικώς για λόγους παράνομης εισόδου, εξόδου, εργασίας και διαμονής στη χώρα, καθώς και συναφείς εκκρεμείς απελάσεις δεν αποτελούν παρακωλυτικό λόγο για τη χορήγηση της άδειας διαμονής. Υφιστάμενες για την ανωτέρω αιτία εγγραφές στον κατάλογο ανεπιθυμήτων θεωρούνται ότι έχουν αυτοδικαίως αρθεί.

Ε. Ανανέωση των ανωτέρω αδειών διαμονής γίνεται για έναν από τους λόγους του ν.3386/2005, χωρίς να απαιτείται ειδική θεώρηση εισόδου.

5. Ειδικά όσοι υπήκοοι τρίτων χωρών υποβάλλουν αίτημα για πρώτη ανανέωση της άδειας διαμονής τους, μετά την έναρξη ισχύος του ν.3386/2005, και δεν έχουν πραγματοποιήσει τον ελάχιστο αριθμό ημερών ασφάλισης ή το ελάχιστο χρονικό διάστημα ασφάλισης, που καθορίζεται με την κοινή υπουργική απόφαση της παραγράφου 1 του άρθρου 90 του ν.3386/2005, μπορούν να προβούν στην εξαγορά του συνόλου των ημερών ασφάλισης που απαιτούνται στον οικείο ασφαλιστικό φορέα ή αντιστοιχούν στο οικείο χρονικό διάστημα εφάπαξ και χωρίς προσαυξήσεις για τη συμπλήρωση των αντίστοιχων προϋποθέσεων. Εάν η σχετική αίτηση εκκρεμεί στην αρμόδια υπηρεσία Αλλοδαπών και Μετανάστευσης της Περιφέρειας, η σχετική βεβαίωση εξαγοράς υποβάλλεται στον οικείο Δήμο μέχρι 30.4.2007. Ως την ίδια ημερομηνία υποβάλλεται η ανωτέρω βεβαίωση για επανεξέταση, εφόσον η σχετική αίτηση ανανέωσης της άδειας διαμονής έχει απορριφθεί.

6. Αιτήσεις ανανέωσης αδειών διαμονής, των οποίων η ισχύς έχει λήξει μετά την 1.1.2006 και οι οποίες έχουν απορριφθεί ως εκπρόθεσμες επανεξετάζονται και χορηγούνται οι αντίστοιχες άδειες διαμονής, εφόσον πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις του ν. 3386/2005, όπως ισχύει. Η ανωτέρω ρύθμιση περιλαμβάνει και τις εκκρεμείς αιτήσεις. Προϋπόθεση της έκδοσης των αδειών διαμονής είναι η προηγούμενη καταβολή προστίμου ίσου με το 1/3 του παραβόλου της παρ. 1 περ. α΄ του άρθρου 92 του ν. 3386/2005 για κάθε μήνα καθυστέρησης υποβολής της σχετικής αίτησης. Το πρόστιμο βεβαιώνεται από το αρμόδιο για τη χορήγηση της άδειας διαμονής όργανο.

7. Κατά την πρώτη ανανέωση, βάσει των διατάξεων του ν.3386/2005, των αδειών διαμονής υπηκόων τρίτων χωρών που έχουν γίνει δεκτοί στη Χώρα για λόγους οικογενειακής επανένωσης, δεν απαιτείται η απόδειξη των επαρκών πόρων, όπως έχουν καθορισθεί με την αριθ. 4415/17.03.2006 (ΦΕΚ 398 Β΄) κοινή υπουργική απόφαση.

8. Οι υπήκοοι τρίτων χωρών, που είναι κάτοχοι αδειών διαμονής, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.2910/2001 (ΦΕΚ 91 Α΄), για παροχή ανεξαρτήτων υπηρεσιών ή έργου, και απασχολούνται με σχέση εξαρτημένης εργασίας σε περισσότερους του ενός μη σταθερούς εργοδότες (οικοδόμοι, αποκλειστικοί νοσοκόμοι και προσωπικό εργαζόμενο κατ’ οίκον του εργοδότη), μπορεί, κατά τη διάρκεια ισχύος αυτής, να μεταβάλλουν την άδεια διαμονής τους για παροχή εξηρτημένης εργασίας σε σταθερό εργοδότη ή σε περισσότερους του ενός μη σταθερούς εργοδότες.

9. Υπήκοοι τρίτων χωρών, που κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν.2910/2001 διέμεναν με τους γονείς τους στην Ελλάδα και τους χορηγήθηκε εξάμηνη προσωρινή άδεια παραμονής σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 66 του ίδιου νόμου και οι οποίοι, προκειμένου να την ανανεώσουν για λόγους σπουδών, εφοδιάσθηκαν με ειδική θεώρηση εισόδου, έχουν τη δυνατότητα, μετά το πέρας των σπουδών τους, να την ανανεώσουν για έναν από τους λόγους του ν.3386/2005.

10. Αιτήσεις υπηκόων τρίτων χωρών, οι οποίοι λόγω αντικειμενικής αδυναμίας στερούνται διαβατηρίου και οι οποίοι υπάγονται είτε στο ρυθμιστικό πεδίο της αριθμ. 11702/23.06.2006 (ΦΕΚ 892 Β΄) κοινής υπουργικής απόφασης είτε στις διατάξεις της παρ. 4Α του παρόντος, γίνονται δεκτές και εξετάζονται σύμφωνα με τη διαδικασία του τελευταίου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 84 του νόμου αυτού.

¶ρθρο 19

Βεβαίωση χρόνου ασφάλισης

Η εκπλήρωση των ασφαλιστικών υποχρεώσεων του αλλοδαπού, όπου κατά τις διατάξεις του παρόντος απαιτείται ορισμένος χρόνος ασφάλισης σε οργανισμό κοινωνικής ασφάλισης για την ανανέωση της άδειας διαμονής, αποδεικνύεται αποκλειστικά με βεβαίωση του οικείου οργανισμού κοινωνικής ασφάλισης, από την οποία προκύπτουν οι ημέρες εργασίας και η διάρκεια της ασφάλισης, καθώς και τα στοιχεία του εργοδότη που ενδεχομένως απασχολεί τον αλλοδαπό. Στην ως άνω βεβαίωση γίνεται ρητή μνεία για την ύπαρξη εκκρεμών ή μη ασφαλιστικών υποχρεώσεων του αλλοδαπού.

¶ρθρο 20

Παράβολα

1. Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 92 του ν. 3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«Τα παράβολα του άρθρου αυτού εισπράττονται μόνο με την έκδοση αποδεικτικού διπλοτύπου τύπου Α΄. Ειδικά οι υπαγόμενοι στις ρυθμίσεις της συμφωνίας μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Αραβικής Δημοκρατίας της Αιγύπτου, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν.1245/1982 (ΦΕΚ 45 Α΄) δεν υπόκεινται στην υποχρέωση καταβολής παραβόλου».

2. Η παρ. 5, του άρθρου 92, του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«Στους υπαλλήλους που κατέχουν οργανικές θέσεις ή είναι αποσπασμένοι στις Υπηρεσίες Αλλοδαπών και Μετανάστευσης των Περιφερειών, καθώς και στη Διεύθυνση Αλλοδαπών και Μετανάστευσης του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης καταβάλλεται πρόσθετη αμοιβή, κατά παρέκκλιση των σχετικών διατάξεων, το ύψος και ο τρόπος καταβολής του οποίου καθορίζονται ετησίως με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών».

3. Η παρ. 6α του άρθρου 92 του ν.3386/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

«6.α. Ποσοστό 30% επί των εισπραττόμενων εσόδων από τα παράβολα της παραγράφου 1 μεταφέρεται σε λογαριασμό που τηρείται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων με τίτλο “Έσοδα από παράβολα αδειών διαμονής υπέρ Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού”. Το προϊόν του λογαριασμού κατανέμεται στους Ο.Τ.Α. με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης. Στους υπαλλήλους, που απασχολούνται στις οικείες υπηρεσίες των Ο.Τ.Α. για την εξυπηρέτηση των υπηκόων τρίτων χωρών, καταβάλλεται επίδομα, το οποίο δεν μπορεί να υπερβεί το 1/3 του ανωτέρω ποσοστού. Το ύψος του επιδόματος ανά κατηγορία δημοτικών και κοινοτικών υπαλλήλων και ο τρόπος καταβολής του καθορίζονται ετησίως με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών. Το υπόλοιπο του ανωτέρω ποσοστού διατίθεται αποκλειστικώς για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών των ίδιων υπηρεσιών».

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή