Από την έντυπη έκδοση
Της Λέττας Καλαμαρά
Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως η είδηση πέρασε κάτω από τα ραντάρ. Η Apple εξελίσσεται στην πρώτη εταιρεία που θα βάλει την τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης στην τσέπη εκατομμυρίων καταναλωτών, μαζί με τις δυνατότητες επαυξημένης πραγματικότητας.
Aν και πολλοί αμφισβητούν αυτή την τάση, λέγοντας πως κάτι τέτοιο δεν είναι στο DNA της εταιρείας, οι ανακοινώσεις στο τελευταίο Apple WWDC δείχνουν πως η ατζέντα της εταιρείας ανοίγει νέους δρόμους για τους δημιουργούς λογισμικού αλλά και νεοφυείς καινοτόμες επιχειρήσεις.
Οι αναλυτές αναρωτιούνται εάν η Apple μπορεί να επιτύχει να κατασκευάσει προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης. Ένα ερώτημα εξίσου θεμελιώδες για την επόμενη δεκαετία της εταιρείας όπως ήταν η δημιουργία του iPhone στην προηγούμενη δεκαετία. Φαίνεται όμως πως ο τεχνολογικός γίγαντας είναι έτοιμος να προχωρήσει σε νέους δρόμους.
Το Core ML τους δίνει πλέον τη δυνατότητα να προσθέσουν στις εφαρμογές τους λειτουργίες machine learning, έτσι ώστε αυτές να μαθαίνουν, να προβλέπουν και να γίνουν περισσότερο έξυπνες.
Ιδιαίτερα σημαντική ανακοίνωση η προσθήκη χαρακτηριστικών Augmented Reality με μια νέα πλατφόρμα για τους developers, έτσι ώστε να μπορέσουν να γράψουν σχετικές εφαρμογές που θα δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες να τοποθετήσουν virtual περιεχόμενο σε σημεία και τοπία του πραγματικού κόσμου.
Ο τομέας των apps παίρνει άλλη διάσταση και σύμφωνα με τα σχέδια του CEO της εταιρείας Tim Cook τα έσοδα από τις υπηρεσίες αναμένεται να διπλασιαστούν μέχρι το 2020, εδραιώνοντας ακόμη περισσότερο το Αpp Stores.
H στροφή της εταιρείας στην παροχή τεχνολογίας που θα εξυπηρετεί τον άνθρωπο με τρόπο τελείως διαφορετικό από αυτό που μέχρι τώρα ξέραμε, προκαλεί νέες ευκαιρίες.
Ψηφιακή υγεία
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η πρόσληψη της Dr Sumbul Desai με στόχο τη δημιουργία ενός ισχυρού τμήματος παροχής ψηφιακών υπηρεσιών υγείας από την Apple.
H Desai έχει σχεδιάσει τη στρατηγική για την πρώτη εικονική κλινική πρωτοβάθμιας φροντίδας του Stanford, που ονομάζεται ClickWell Care.
Ήταν μια επιτυχία που χρησιμοποιήθηκε ως case study για την ιατρική βιομηχανία, ιδιαίτερα για την κάλυψη του πληθυσμού που κινδυνεύει να μη χρησιμοποιεί την πρωτοβάθμια φροντίδα.
Μέσα σε έναν χρόνο, σχεδόν το 55% έως το 60% των 4.000 κλινικών επισκέψεων πραγματοποιήθηκε ψηφιακά. Το κέντρο δέχεται προτάσεις για ερευνητικά προγράμματα υγειονομικής περίθαλψης που επικεντρώνονται σε καινοτόμες χρήσεις για τα ρολόγια της Apple.
Ήδη αποφασίστηκε εκτός από την παροχή έως και 1.000 ρολογιών, το κέντρο να απονείμει 10.000 δολάρια στο project που θα αναδειχθεί για την ψηφιακή υγεία μέσα από αυτή την πρωτοβουλία της Apple.