Toyota Yaris: Από θέση ισχύος και πάλι

Εκτεταμένη ανανέωση για το Yaris με στάνταρ Safety Sense
Δευτέρα, 08 Μαΐου 2017 10:32
UPD:10:33
A- A A+

Από την έντυπη έκδοση

Αποστολή στην Ολλανδία
Γιάννης Κανουπάκης
[email protected]

Τι να πεις για ένα μοντέλο που βρίσκεται διαρκώς στην κορυφή της κατηγορίας του,  στη χώρα μας, παρότι δεν διάγει τη νεότερη περίοδο της ύπαρξής του; Ασφαλώς η ελληνική αγορά είναι μικρή για να επηρεάσει τους... σχεδιασμούς της Toyota σε διεθνές επίπεδο, όμως οι τάσεις των καταναλωτών (κατ’ αναλογία) επιβεβαιώνουν συχνά την ικανότητα ενός κατασκευαστή να προσφέρει προϊόντα που εμπνέουν σιγουριά. Μόνο πέρυσι, άλλωστε, πουλήθηκαν στη Δυτική Ευρώπη 208.000 μονάδες (πάνω από 6,5% μερίδιο στα supermini). Το Yaris, λοιπόν, που δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στην πρώτη εμφάνισή του έφερε ελληνική υπογραφή, αυτή του σχεδιαστή Σωτήρη Κωβού, βρίσκεται διαρκώς πολύ ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού σε πολλές χώρες. Στην τρίτη πια γενιά του υπέστη εκτεταμένη αναβάθμιση, αφού απέκτησε πάνω από 900 νέα εξαρτήματα, σε ένα πρόγραμμα 90 εκατ. ευρώ.

Οδηγήσαμε τις σημαντικά ανανεωμένες αισθητικά και λειτουργικά εκδόσεις του στην Ολλανδία, μεταξύ Άμστερνταμ και Χάγης, αντιλαμβανόμενοι πως η έμφαση πια δίνεται στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και στα τεχνολογικά στοιχεία που εξασφαλίζουν άνεση στην καθημερινότητα. Έτσι, όλες τις εκδόσεις του νέου Yaris εφοδιάζονται στάνταρ με τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense, όπως σύστημα προ-σύγκρουσης, με αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων, ειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και σύστημα αναγνώρισης σημάτων.

Σε ό,τι αφορά το υβριδικό μοντέλο, οι μηχανικοί επεδίωξαν να πετύχουν ακόμα πιο αθόρυβη λειτουργία, κυρίως κατά την επιτάχυνση, λανσάροντας μία σειρά μέτρων, όπως νέες βάσεις κινητήρα, μεγαλύτερος αποσβεστήρας περιστροφής κινητήρα, νέα εμπρός ημιαξόνια και υποπλαίσιο. Η σχεδίαση των νέων βάσεων του κινητήρα και οι ρυθμίσεις στα αμορτισέρ και το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση έχουν βελτιώσει την οδηγική άνεση του υβριδικού μοντέλου και την ακρίβεια διεύθυνσης. Τι καταλάβαμε: H Toyota επιμένει ξεκάθαρα «υβριδικά», με το 1.5VVT-I Hybrid, στα 16.690 ευρώ, που είναι αυτόματο και τα έχει κυριολεκτικά όλα, δεν επενδύει πια στο ντίζελ 1.4 D-4D, στα 16.200 ευρώ (με πολύ καλό εξοπλισμό και μηχανικό κιβώτιο, ωστόσο συνιστά δυνατή πρόταση για τα οικονομικά δεδομένα και τις ανάγκες χρήσης αρκετών Ελλήνων), ποντάρει στο νέο βενζινοκίνητο 1.5 Dual VVT-IE, από 13.100 ευρώ (αντικαθιστά το εξαιρετικό 1.33 VVT), καθώς ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές ρύπων Euro6 C -μπροστά από τον ανταγωνισμό- και προσφέρει στη βάση ένα τίμιο Yaris 1.0 VVT-I από 12.000 ευρώ. Στο entry level «παίζουν», μεταξύ άλλων, Safety Sense, Hill Assist Control, bluetooth, αισθητήρας βροχής, ζάντες 14 ιντσών. 

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή