Οι οδηγοί των πιο ρυπογόνων αυτοκινήτων στο Λονδίνο θα πρέπει να καταβάλλουν ένα τέλος δέκα λιρών για την είσοδό τους στο κεντρικό Λονδίνο από τον Οκτώβριο του 2017, όπως ανακοίνωσε ο δήμαρχος του Λονδίνου, Σαντίκ Καν, μία μόλις ημέρα αφότου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε τελική προειδοποίηση στο Ηνωμένο Βασίλειο για την αντιμετώπιση των υπερβολικών επιπέδων ρύπανσης.
Ο φόρος ρύπανσης θα επηρεάσει τους οδηγούς οχημάτων που δεν πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων κατηγορίας Euro 4, που περιλαμβάνει ουσιαστικά τα περισσότερα οχήματα που κατασκευάστηκαν πριν από το 2006.
«Είναι συγκλονιστικό ότι ζούμε σε μια πόλη όπου ο αέρας είναι τόσο τοξικός, ώστε πολλά από τα παιδιά μας μεγαλώνουν με προβλήματα στους πνεύμονες», δήλωσε ο Καν.
Εξάλλου, η δήμαρχος του Παρισιού Αν Ινταλγκό τον περασμένο μήνα απαγόρευσε όλα τα αυτοκίνητα ντίζελ που κατασκευάστηκαν πριν από το Δεκέμβριο του 2001 από τους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας.
Έως και 10.000 οχήματα κάθε ημέρα της εβδομάδας αναμένεται να πληρώνουν το λεγόμενο τέλος τοξικότητας στο κέντρο του Λονδίνου, από τις 23 Οκτωβρίου 2017. Το τέλος θα ισχύει κατά τις ίδιες ώρες με τα τέλη κυκλοφοριακής συμφόρησης που βρίσκονται ήδη σε ισχύ.
Αυτό σημαίνει ότι ένας οδηγός τέτοιου οχήματος θα πρέπει να πληρώσει συνολικά 21,50 λίρες για την οδήγηση στο κεντρικό Λονδίνο από τις 07:00 μέχρι τις 18:00, τις καθημερινές.
Η ατμοσφαιρική ρύπανση συνδέεται με 9.000 πρόωρους θανάτους ετησίως στο Λονδίνο. Μάλιστα, σε ένα σταθμό μέτρησης στην αγγλική πρωτεύουσα τα ετήσια επιτρεπόμενα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου ξεπεράστηκαν μέσα στις πρώτες πέντε ημέρες του 2017.
Οι ρύποι προέρχονται κυρίως από την κυκλοφορία οχημάτων, ιδιαίτερα των ντίζελ, και προκαλούν προβλήματα υγείας, όπως άσθμα, καρδιαγγειακές και πνευμονικές παθήσεων.