Ανακοίνωση-απάντηση σε δημοσιεύματα σχετικά με το χρόνο ανάπαυσης των χειριστών της Αεροπορίας Στρατού, εξέδωσε το Γενικό Επιτελείο Στρατού.
Με αφορμή δημοσίευμα σε μερίδα του ημερήσιου Τύπου της 5 Μαρτίου 2005, το οποίο αναφέρεται στο χρόνο ανάπαυσης των χειριστών της Αεροπορίας Στρατού (ΑΣ) και πως αυτός επιδρά στην ασφάλεια των πτήσεων, από το Γενικό Επιτελείο Στρατού διευκρινίζονται τα παρακάτω:
Ο χρόνος ανάπαυσης των πληρωμάτων της ΑΣ είναι ο ίδιος με τον αντίστοιχο που ισχύει και για τους άλλους Κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων, καθορίζεται από το πρόγραμμα ωρών υπηρεσίας και εκπαίδευσης του ΓΕΣ και είναι η περίοδος απουσίας από την υπηρεσία που αρχίζει με το πέρας των δραστηριοτήτων και τελειώνει με την ανάληψη των καθηκόντων εντός υπηρεσίας, ο οποίος δεν είναι λιγότερος από 12 ώρες (συνήθως είναι 16).
Μέγιστος χρόνος απασχόλησης, σημειώνεται στην ανακοίνωση του ΓΕΣ, είναι για τα πληρώματα της ΑΣ οι 7,5 ώρες, ή οι 11 ώρες όταν προβλέπεται και νυκτερινή εκπαίδευση και είναι μικρότερος από τον ισχύοντα στους άλλους Κλάδους των Ε.Δ.
Τα παραπάνω διαφοροποιούνται στο Στρατό Ξηράς μόνο για τα πληρώματα επιφυλακής, όπου ο μέγιστος χρόνος συνεχούς παραμονής εξαρτάται από τις ετοιμότητες των Ελικοπτέρων της Α.Σ και για τον καθορισμό τους έχει ληφθεί σοβαρά υπόψη ο ανθρώπινος παράγοντας.
Πέραν αυτών ο Σρατός Ξηράς έχει θεσπίσει για λόγους ασφαλείας πτήσεων αυστηρότερα κριτήρια σε ό,τι αφορά και στη διάρκεια των πτήσεων, όπως η αποφυγή πραγματοποίησης συνεχούς πτήσης διαρκείας μεγαλύτερης των 3 ωρών και η μη πραγματοποίηση από το ίδιο πλήρωμα περισσοτέρων από 6 ωρών πτήσης εντός του 24ώρου.
Επιπρόσθετα, επισημαίνεται ότι οι αποστολές, τα μέσα και οι ετοιμότητες είναι διαφορετικές για κάθε Κλάδο των Ε.Δ και αυτά προσδιορίζουν τους χρόνους αναπαύσεως και απασχόλησης των ιπταμένων.
Η σύγκριση μεταξύ των Μονάδων Α.Σ με τις αντίστοιχες του Π.Ν. και Π.Α. οδηγεί σε λανθασμένες εκτιμήσεις λόγω της διαφορετικής τους αποστολής, οργάνωσης και επάνδρωσης.
Σε ό,τι αφορά στο σκέλος του δημοσιεύματος που αναφέρεται στην ελλιπή επάνδρωση των Μονάδων της Α.Σ. και τυχόν υποβληθείσες αιτήσεις αποστρατείας στελεχών της, το ΓΕΣ έχει λάβει τα απαραίτητα και ενδεικνυόμενα κατά περίπτωση μέτρα ώστε να εξασφαλίζεται η ασφάλεια των πτήσεων, με την άριστη αφ’ ενός συντήρηση των πτητικών μέσων, εφαρμόζοντας επακριβώς το πρόγραμμα συντηρήσεώς τους και αφ’ ετέρου την εκπαίδευση και απόδοση στην υπηρεσία εκπαιδευμένων χειριστών ανά τύπο πτητικού μέσου.
Η μέριμνα και το ενδιαφέρον του ΓΕΣ για το προσωπικό της Α.Σ είναι διαρκές, καθόσον αποτελεί βασικό συντελεστή της επιτυχίας στο σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον. Η Πατρίδα μας επενδύει μεγάλο μέρος του ΑΕΠ για την εκπαίδευση και τον εξοπλισμό του και απαιτεί έργο και προσφορά, η οποία βεβαίως είναι δεδομένη και αποδεικνύεται σε καθημερινή βάση με το επιτελούμενο από την ΑΣ επιχειρησιακό και κοινωνικό έργο.
Το Γενικό Επιτελείο Στρατού θεωρεί ότι η αναγραφή τέτοιου είδους δημοσιευμάτων χωρίς την πλήρη διάσταση του θέματος, οδηγεί στη δημιουργία εντυπώσεων και παραπληροφόρησης της κοινής γνώμης, καταλήγει η ανακοίνωση του ΓΕΣ.