Η ρύπανση της ατμόσφαιρας στην Μαδρίτη έχει επιδεινωθεί σε βαθμό που ο δήμος απαγόρευσε την κυκλοφορία των μισών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης στο κέντρο της πόλης.
Μεταξύ 6:30 π.μ. και 9 μ.μ., τις ζυγές ημέρες θα επιτρέπεται η κυκλοφορία σε οχήματα με ζυγές πινακίδες κυκλοφορίας, και τις μονές ημερομηνίες θα κυκλοφορούν εκείνα με μονό αριθμό πινακίδων κυκλοφορίας.
Το σύστημα είναι παρόμοιο με αυτό του δακτυλίου της Αθήνας. Η απαγόρευση έχει προσωρινό χαρακτήρα, αλλά είναι ασαφές πότε ακριβώς το νέφος θα υποχωρήσει.
Τα μηχανάκια, τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα λεωφορεία, τα ταξί και τα οχήματα έκτακτης ανάγκης εξαιρούνται από την απαγόρευση. Τα άτομα με αναπηρίες μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τα οχήματά τους, όπως και οι οδηγοί που μοιράζονται το όχημά τους με τρία ή περισσότερα άτομα.
Πρόκειται για την πρώτη φορά που μια τέτοια απαγόρευση εφαρμόζεται στην Ισπανία. Είναι μέρος μιας νέας σειράς μέτρων για την καταπολέμηση της ρύπανσης.
Το μέτρο ενεργοποιήθηκε όταν τα επίπεδα του επικίνδυνου διοξειδίου του αζώτου στην ατμόσφαιρα ξεπέρασαν τα 200 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο σε τουλάχιστον δύο σταθμούς μέτρησης για δύο διαδοχικές ημέρες.
Νωρίτερα αυτό το έτος στο Νέο Δελχί στην Ινδία, το ίδιο σύστημα περιορισμού κυκλοφορίας δοκιμάστηκε για δύο εβδομάδες σε μια προσπάθεια να μετριαστεί η ατμοσφαιρική ρύπανση.
Το 2015, τόσο το Μιλάνο όσο και η Ρώμη απαγόρευσαν όλα τα ιδιωτικά αυτοκίνητα για τρεις ημέρες μέχρι να καθαρίσει το νέφος.
Η Γερμανία έχει επίσης απαγορεύσει ορισμένα ιδιαίτερα ρυπογόνα αυτοκίνητα από τα αστικά κέντρα, όπως και η Πόλη του Μεξικό.