Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης αναπτύσσεται τα επόμενα δύο σχολικά έτη. Συμμετέχουν, 22.000 μαθητές και μαθήτριες από ένα σύνολο 700 Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας.
Στις ενέργειες του προγράμματος περιλαμβάνονται η παραγωγή και διάθεση στους άμεσα ενδιαφερόμενους (μαθητές και καθηγητές) χρήσιμου εκπαιδευτικού υλικού καθώς και μικροεξοπλισμού για πειράματα και καταγραφή των δραστηριοτήτων.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται σε 10.000.000 ευρώ.
Το πρόγραμμα αφορά πολυήμερες (τετραήμερες ή πενθήμερες) επισκέψεις μαθητών, με τη συνοδεία των καθηγητών τους σε περιοχές αυξημένου οικολογικού ενδιαφέροντος. Οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να διαμένουν και σε αγροτουριστικά ή παραδοσιακά καταλύματα προκειμένου να έρθουν σε επαφή με τους κατοίκους της περιοχής, και να γνωρίσουν την πολιτιστική παράδοση της περιοχής που επισκέπτονται.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι μαθητές και οι συνοδοί καθηγητές τους θα μπορούν να λάβουν μέρος σε βιωματικές δραστηριότητες που έχουν σχέση με το τοπικό περιβάλλον, την παράδοση και την εν γένει ανάπτυξη των περιοχών που επισκέπτονται, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται ο στόχος της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για το αειφόρο σχολείο και τη συμβολή του στην ανάπτυξη της κοινωνίας. Προβλέπονται επισκέψεις σε τοπικά αξιοθέατα, γνωριμία με τους κατοίκους και τις παραγωγικές δραστηριότητές τους, συμμετοχή σε υπαίθριες δραστηριότητες και αθλήματα, συμμετοχή σε τοπικά πολιτιστικά δρώμενα, και εναλλακτικές προτάσεις αξιοποίησής του ελεύθερου χρόνου.
Πρόγραμμα ψυχικής υγείας
Επιπλέον, το πρόγραμμα «Ενίσχυση πρωτοβουλιών σε θέματα αγωγής Υγείας σε Σχολικές Μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», συνολικού προϋπολογισμού 1.254.526 ευρώ, υλοποιείται τα επόμενα δύο σχολικά έτη, για την παροχή ειδικών υπηρεσιών στήριξης προς τους μαθητές, καθηγητές και γονείς παιδιών σχολικών μονάδων, σε πρώτη φάση στην Αττική και στη συνέχεια όλης της χώρας.
Ειδικότερα, θα παρέχονται κατάλληλες διασυνδετικές υπηρεσίες στήριξης για την πρόληψη και την πρωτοβάθμια αντιμετώπιση των συχνότερα εμφανιζόμενων περιπτώσεων στους εφήβους - μαθητές Λυκείου, όπως:
- Διαταραχές της συμπεριφοράς (επιθετικότητα, βιαιότητα, αντικοινωνικές στάσεις κ.λπ)
- Ψυχικές διαταραχές
- Χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών
Μεθοδολογικά ο σκοπός του προγράμματος επιτυγχάνεται μέσα από τρεις διακριτές φάσεις.
- Τη διερεύνηση, την ποσοτική εκτίμηση και κατηγοριοποίηση/ιεράρχιση των περιπτώσεων/προβλημάτων στο πλαίσιο χορήγησης / συμπλήρωσης ερωτηματολογίων, από 2.000 μαθητές της Α’ Λυκείου σε 40 σχολικές μονάδες.
- Στην πρωτοβάθμια αντιμετώπιση των παρατηρούμενων στη βάση των ερωτηματολογίων σχετικών προβλημάτων/περιπτώσεων μέσα από τη χορήγηση εξειδικευμένων υπηρεσιών στήριξης, στο 50% της προαναφερόμενης ομάδας μαθητών στη Β' Λυκείου.
- Στην εκτίμηση της αποτελεσματικότητας από ποψη κόστους χορηγούμενων υπηρεσιών στήριξης, με αξιολόγηση (follow up) όλων των μαθητών των υπό εκτίμηση σχολείων, στη βάση κατάλληλων ερωτηματολογίων στην αρχή της Γ' τάξης του Λυκείου.