Παράλογη και αδικαιολόγητη χαρακτηρίζει ο Διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας «την εμμονή» της συνδικαλιστικής ηγεσίας ενός μέρους των εργαζομένων στον χώρο του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας να προχωρήσει στην ανακοίνωση απεργιακών κινητοποιήσεων.
Όπως αναφέρει οι κινητοποιήσεις είναι παράλογες γιατί ουδέποτε πριν την ψήφιση του νέου νόμου για την αναδιάρθρωση και τον εκσυγχρονισμό της εναέριας κυκλοφορίας προσήλθαν σε διάλογο παρότι κλήθηκαν και αδικαιολόγητες γιατί επιβαρύνουν, αποκλειστικά για στενά συντεχνιακούς λόγους, το σύνολο του επιβατικού κοινού ζημιώνοντας ταυτόχρονα την ελληνική οικονομία σε μία εποχή ιδιαίτερα δύσκολη για όλους.
«Αντιπαλεύουν έναν νόμο που ρητά και κατηγορηματικά εξασφαλίζει το σύνολο των εργαζομένων στην ΥΠΑ και σέβεται την προσπάθεια τους να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό. Έναν νόμο που υιοθετεί το σύνολο των Ευρωπαϊκών Κανονισμών, όπως θα έπρεπε από καιρό να έχει γίνει» σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση.
Εντύπωση προκαλεί, σύμφωνα με την ανακοίνωση ότι, «ουδέποτε στο πρόσφατο παρελθόν οι συγκεκριμένοι εκπρόσωποι εργαζομένων δεν προχώρησαν σε ανάλογες κινητοποιήσεις ακόμα και όταν διακυβεύονταν η εκχώρηση του ελέγχου του εναέριου χώρου σε ιδιωτικά συμφέροντα ή φορείς εκτός Ελλάδος».
Υπογραμμίζεται το γεγονός ότι «οι συγκεκριμένοι συνδικαλιστές, κατόπιν της ψήφισης του νόμου και όχι πριν, όπως θα έπρεπε. Και ο λόγος τους ταυτίστηκε με την ιδιωτικοποίηση της ΥΠΑ κάτι που για το οποίο η διοίκηση και το υπουργείο είχε εναντιωθεί».
Αναλυτικότερα, σύμφωνα πάντα με την ΥΠΑ σύμφωνα με τον νέο νόμο απέναντι στα αιτήματα της ανακοίνωσης των Ελεγκτών :
Σημείο 1: Η ανυπόστατη θεωρεία ότι οι ελεγκτές απογυμνώθηκαν από τις επιτελικές θέσεις είναι ανακριβείς και η ανακοίνωση τους πραγματικά σπιλώνει εν αγνοία των συναδέλφων τους όλο τον κλάδο και αυτό γιατί με το νέο νόμο θωρακίζονται η ήδη υπάρχουσες επιτελικές τους θέσεις και ενισχύονται με νομική υποστήριξη και ποιοτική αναβάθμιση της εργασίας τους.
Μέσα από το νομοσχέδιο έχουμε 5 νέες οργανικές μονάδες και ελεγκτές δεν βλέπουν επιτελικές θέσεις.
Σημείο 2: Οι Μετατάξεις : Όπως αναφέρονται και παραπάνω σας πληροφορούμε ότι η κυβέρνηση θα εφαρμόσει τους κανονισμούς για τις μετατάξεις. Όμως εδώ τα πράγματα είναι απλά καθώς ακλουθώντας το προσοντολογίο των Ελεγκτών , κάτι το οποίο είναι νομοθετημένο, ανοίγει ο δρόμος για στελέχωση των αεροδρομίων όλων των περιφερειακών και αυτών που παραχωρούνται. Η συγκεκριμένη ρύθμιση λοιπόν έρχεται να βοηθήσει το έργο τους και να πραγματοποιήσει ένα πάγιο αίτημα τους για νέο προσωπικό στον κλάδο τους και τους καλούμε να ανταποκριθούν.
Σημείο 3: Οι επιτελικές θέσεις και ο τρόπος μέσω του οποίου γίνεται η επιλογή αφορά τους όρους και τις προϋποθέσεις που πρέπει να γίνουν μέχρι την ολοκλήρωση της σύστασης των υπηρεσιών και που θα οριστούν από τα προεδρικά διατάγματα που θα εκδοθούν άρα έχουν όλο τον χρόνο εκείνο με τον οποίο θα βοηθήσουν την διοίκηση έτσι ώστε και οι αρμοδιότητες των οργανικών τους μονάδων θα είναι σύννομες σε σχέση με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς , αλλά και οι επιτελικές τους θέσεις θα ενισχυθούν με αρμοδιότητες που πιθανόν δεν υπήρχαν στο παρελθόν και ορίζονται σύμφωνα με τους νέους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.
Σημείο 4: Αυτό που αναφέρεται στην ανακοίνωση σας περί των ποσοστών βιωσιμότητας, τον διαχωρισμό τουeurocontrol σε 20% και 80% προέκυψε από τα οικονομικά στοιχεία που μας έδωσαν οι αρμόδιες οικονομικές διευθύνσεις της υπηρεσίας από την διαβούλευση με τους θεσμούς και από την αναγκαιότητα στήριξης μιας οικονομικά ανεξάρτητης Αρχής Κανονισμών και Εποπτείας σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς όρους και προϋποθέσεις ύπαρξης της.
Σημείο 5: Δεν παρασχέθηκε καμία διαβεβαίωση ότι δεν θίγονται τα κεκτημένα.
Απαντάμε λοιπόν στην συνάντηση που έκανε ο πρόεδρος τους συλλόγου των ελεγκτών με τον υπουργό γιατί δεν έθεσε ως αδιαπραγμάτευτο την διαφύλαξη των κεκτημένων μισθολογικών τους δικαιωμάτων. Όμως ο υπουργός μέσα από τον νόμο αυτό διαβεβαιώνει ότι κανένα από τα κεκτημένα δικαιώματα των ελεγκτών και γενικά όλων των εργαζομένων στην υπα δεν θίγεται . Επίσης η ψήφιση του πλαφόν των ελεγκτών των Απρίλιο 2016 δεν ήταν διαβεβαίωση? Τι άλλη επίσημη διαβεβαίωση θέλουν από αυτήν την επίσημη πράξη ?
Σημείο 6: Τώρα με το νόμο αυτό στο άρθρο 65 εφαρμόζεται πλήρως η οδηγία του κανονισμού 391/2013.