Την περασμένη εβδομάδα το ομοσπονδιακό νομοθετικό σώμα της Γερμανίας ενέκρινε ένα ψήφισμα που ζητά την απαγόρευση όλων των νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης ως το 2030.
Το ομοσπονδιακό διαβουλευτικό σώμα αποτελείται από εκπροσώπους των 16 κρατιδίων της Γερμανίας, αλλά τα ψηφίσματά του δεν έχουν την ισχύ νόμου. Επιπλέον, καθώς η Γερμανία είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κάθε νόμος που απαγορεύει την πώληση τέτοιων οχημάτων θα πρέπει να εγκριθεί και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ωστόσο, παρά το μη δεσμευτικό χαρακτήρα του ψηφίσματος, η κίνηση αποτελεί σημάδι ότι η μετάβαση σε αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών ρύπων πλησιάζει γρήγορα, ειδικά αν ληφθεί υπ’ όψιν ο σημαντικός ρόλος των αυτοκινητοβιομηχανιών στην οικονομία και την κουλτούρα της Γερμανίας.
Η προτεινόμενη απαγόρευση συμπεριλαμβάνει τα υβριδικά οχήματα, που αρκετοί πιστεύουν ότι θα αποτελέσουν την μεταβατική τεχνολογία πριν από την οριστική κατάργηση των ορυκτών καυσίμων. Η συμπερίληψή τους στην απαγόρευση δείχνει επιθυμία επίσπευσης του χρονοδιαγράμματος κατά μία με δύο δεκαετίες από τις γερμανικές αρχές.
Η Ευρώπη εξακολουθεί να εξαρτάται από το ντίζελ, σε μεγάλο βαθμό χάρις στις κυβερνητικές πολιτικές των τελευταίων 40 ετών, που ευνόησαν τα αυτοκίνητα με τέτοιους κινητήρες. Ένα δεύτερο κομμάτι του ψηφίσματος καλεί για την εξάλειψη αυτών των πολιτικών, όπως η μείωση των φόρων επί των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων ντίζελ ή η μείωση των φόρων στο πετρέλαιο κίνησης. Αν το κόστος του ντίζελ σταματήσει να ευνοείται από τις επιδοτήσεις και δεν είναι πια χαμηλότερο, τότε θα είναι πιο εύκολο οι καταναλωτές να στραφούν σε αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών.