«Τη στιγμή που η χώρα μας είναι ουραγός στην Ε.Ε. σε δαπάνες για τη παιδεία (3,5% του ΑΕΠ για την εκπαίδευση και 0,68% για την έρευνα), τα περιφερειακά πανεπιστήμια κλείνουν το ένα μετά το άλλο γιατί δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν σε στοιχειώδεις λειτουργικές δαπάνες και η πλειονότητα των καθηγητών που εργάζονται ως συμβασιούχοι, έχουν μήνες να πληρωθούν, η κυβέρνηση εμμένει πεισματικά να θεωρεί το θέμα της αξιολόγησης ως μείζονα προτεραιότητα που θα μας λύσει όλα τα προβλήματα.
Η ουσία, βέβαια, βρίσκεται στο ότι μέσω της αξιολόγησης επιχειρείται η προώθηση μιας νέας κουλτούρας χρηματοδότησης της εκπαίδευσης, στη βάση της ανταποδοτικότητας. Οποια ιδρύματα θα μπορούν να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της αγοράς, θα ανταμείβονται. Τα υπόλοιπα, όσα δηλαδή επιμένουν -στη βάση της ακαδημαϊκής τους αυτονομίας- να μην υποτάσσουν το μορφωτικό περιεχόμενου των σπουδών τους στα κελεύσματα της αγοράς ή όσα θεραπεύουν τις μη ανταγωνιστικές, θεωρητικές επιστήμες ή παράγουν βασική έρευνα, μάλλον θα πεταχτούν στον Καιάδα», σχολιάζει ο ΣΥΝ και καλεί την κυβέρνηση να αποσύρει το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης.