Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Γιατί μας συναρπάζει η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία; Επειδή «μιλάει» διαρκώς στο συναίσθημα, αναφερόμενη στην ιστορία της, με χρώμα του πάθους και γεγονότα που συνδέουν τα προϊόντα με τον άνθρωπο και τα επιτεύγματά του. Η Alfa Romeo γιόρτασε την 106η επέτειό της.
Γι’ αυτήν τη γιορτή, ο μεγάλος πλάτανος που στέκεται με περηφάνια στην πλατεία μπροστά από το Ιστορικό Μουσείο «La macchina del tempo» στο Arese έχει φωτιστεί με κόκκινο χρώμα. Το δέντρο είναι ύψους 24 μέτρων και φυτεύτηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1970 όταν χτίστηκε το συγκρότημα. Όταν το κτήριο ανακαινίστηκε, δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στον πλάτανο. Οι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν από τον χώρο του φουαγέ τον κορμό του δέντρου από τα παράθυρα που εκτείνονται από το πάτωμα μέχρι την οροφή, και από τον πάνω όροφο το φύλλωμά του. Τα έργα αποκατάστασης του Ιστορικού Μουσείου ολοκληρώθηκαν στις 24 Ιουνίου 2015, κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας πρεμιέρας της νέας Giulia. Έκτοτε, το «La Macchina del tempo», το σύγχρονο αυτό μουσείο που απεικονίζει την ιστορία της μάρκας, έχει ανοίξει τις πόρτες του για το κοινό.
Κατά τη διάρκεια του πρώτου χρόνου λειτουργίας, πάνω από 100.000 άνθρωποι απ’ όλο τον κόσμο έχουν επισκεφθεί το Μουσείο και έχουν απολαύσει την «εμπειρία Alfa Romeo» χάρη στα εντυπωσιακά αυτοκίνητα που εμφανίζονται στην οθόνη, τη Χρονική Ανασκόπηση, τα 4D φιλμ, την πίστα δοκιμών αφιερωμένη στα ιστορικά αυτοκίνητα και τον χώρο έκθεσης Arese Motor Village, αποτελώντας την ιδανική σύνδεση ανάμεσα στο παρελθόν, στο παρόν και το μέλλον.
Η οθόνη παρουσιάζει 69 μοντέλα τα οποία είναι τα πιο σημαντικά όχι μόνο για την εξέλιξη της μάρκας, αλλά και για την ίδια την ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Από το πρώτο αυτοκίνητο ALFA, το 24 HP, έως τους θρυλικούς νικητές του Mille Miglia όπως την 6C 1750 Gran Sport που οδηγούσε ο Tazio Nuvolari, την 8C coachbuilt by Touring και το Gran Premio 159 Alfetta 159 νικητή της Φόρμουλα 1, που οδηγούσε ο Juan Manuel Fangio, από την Giulietta, ένα αυτοκίνητο σύμβολο τη δεκαετία του 1950 έως τη θρυλική 33 TT 12.
Όλη η ουσία της μάρκας έχει συγκεντρωθεί σε τρεις αρχές: «Χρονική διάρκεια», η οποία αντιπροσωπεύει βιομηχανική συνέχεια, «Ομορφιά», η οποία συνδυάζει το στιλ με το design, «Ταχύτητα», συνοψίζοντας τεχνολογία και χαμηλό βάρος.