Το τέλος μιας εποχής σήμανε για τη Yahoo, αλλά και το Ίντερνετ γενικότερα, η Δευτέρα 25 Ιουλίου, καθώς ήταν η ημέρα που έγινε γνωστό ότι ένα από τα κάποτε πιο κραταιά ονόματα του Διαδικτύου εξαγοράζεται από τον αμερικανικό τηλεπικοινωνιακό κολοσσό Verizon Communications για 4,8 δισ. δολάρια σε ρευστό.
Η Yahoo θα ενωθεί με την AOL, την οποία επίσης η Verizon αγόρασε πέρυσι. Στη συμφωνία, όπως υπογραμμίζεται σε δημοσίευμα του BBC, δεν περιλαμβάνεται το μερίδιο της Yahoo στην κινεζική Alibaba.
Το κόστος της συμφωνίας είναι πολύ πιο χαμηλό σε σχέση με τα 44 δισ. που η Microsoft προσέφερε για τη Yahoo το 2008 ή τα 125 δισ. που εκτιμώνταν η αξία της κατά την «έκρηξη» των εταιρειών «dot.com».
Όπως ανακοίνωσε η Verizon, η συμφωνία για την «core internet business» της Yahoo, που έχει πάνω από ένα δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες τον μήνα, θα την καταστήσει μία παγκόσμιας εμβέλειας εταιρεία στον χώρο των mobile media.
Η Yahoo ιδρύθηκε το 1994, με το όνομά της να είναι τα αρχικά του «Yet Another Hierarchically Organized Oracle». Το 2000 η αξία της υπολογιζόταν στα 125 δισ. δολάρια, ενώ το 2002 είχε προσπαθήσει να αγοράσει το Google. Το 2008 απέρριψε προσφορά 44,6 δισ. από τη Microsoft, ενώ το 2013 αγόρασε το Tumblr για 1,1 δισ. δολάρια. Το 2015 η καθαρή ζημία της (net loss) ανερχόταν στα 4,4 δισ. δολάρια.
Η Μαρίζα Μάγιερ, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, είπε πως η Yahoo είναι μια εταιρεία η οποία άλλαξε τον κόσμο και θα συνεχίζει να το κάνει μέσω της ένωσής της με τη Verizon και την AOL. Σε email της στο προσωπικό είπε πως «σχεδιάζει να παραμείνει», προσθέτοντας ότι «αγαπά τη Yahoo» και «πιστεύει σε όλους τους». Ωστόσο, δεν έχει γίνει γνωστό κατά πόσο η εξαγορά, που θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2017, θα οδηγήσει σε εξαφάνιση του ιστορικού brand της εταιρείας.
Όπως σημειώνει το Reuters, η Verizon θα συνδυάσει τις υπηρεσίες αναζήτησης, email και messaging καθώς και τα εργαλεία διαφήμισης της εταιρείας με την AOL, καθώς επιδιώκει να αποκτήσει νέες πηγές εσόδων στο mobile video και τη διαφήμιση, έξω από την αγορά στην οποία ήδη δραστηριοποιείται.
Η εταιρεία σκοπεύει να συνδυάσει τα δεδομένα από τους χρήστες της Yahoo με τους χρήστες της AOL και τους δικούς της για να μπορέσει να προσφέρει «στοχευμένες» υπηρεσίες σε διαφημιστές. Σύμφωνα με τη Baclays, η Verizon θα μπορούσε να εξοικονομήσει 500 εκατ. δολάρια ετησίως σε κόστη απόκτησης internet traffic κ.ά. μέσω της αγοράς των υπηρεσιών διαδικτύου της Yahoo.