Το πρώτο φεστιβάλ Make the Future London, το οποίο διήρκεσε από τις 30 Ιουνίου μέχρι τις 3 Ιουλίου, έφτασε στο τέλος του, έχοντας αναδείξει μερικές από τις πιο λαμπρές και συναρπαστικές ιδέες που θα βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των παγκόσμιων ενεργειακών προκλήσεων.
Η τετραήμερη εκδήλωση, η οποία φιλοξένησε τον Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell, πραγματοποιήθηκε στο Queen Elizabeth Olympic Park του Λονδίνου και φιλοξένησε πάνω από 30.000 επισκέπτες όλων των ηλικιών, μαζί με τους θρύλους του αθλητισμού Πελέ και Κίμι Ραικόνεν.
Πάνω από 200 ομάδες φοιτητών, από 29 χώρες ανά τον κόσμο, έφτασαν στο Queen Elizabeth Olympic Park, έχοντας περάσει τους τελευταίους 12 μήνες σχεδιάζοντας, κατασκευάζοντας και δοκιμάζοντας τα ενεργειακά αποδοτικά οχήματά τους, ώστε να διαγωνιστούν σε μία ειδικά κατασκευασμένη αστική πίστα 2,2 χιλιομέτρων και να αναδειχθεί το όχημα που θα μπορούσε να διανύσει τη μεγαλύτερη δυνατή απόσταση, καταναλώνοντας την ελάχιστη δυνατή ποσότητα καυσίμου.
Η Ελλάδα στην κορυφή των βραβείων για τις δοκιμασίες εκτός πίστας κερδίζοντας τα 3 από τα 5 βραβεία. H ομάδα «Προμηθέας» από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου τιμήθηκε με το Βραβείο Τεχνικής Καινοτομίας, καθώς παρουσίασε ένα εξαιρετικά προηγμένο, σχεδόν αυτόνομο σύστημα ελέγχου του οχήματος.
Επιπλέον, η ομάδα «Προμηθέας» τιμήθηκε και με το Βραβείο Επικοινωνιακής Στρατηγικής. Τέλος, με το πρωτοποριακό ηλεκτροκίνητο όχημα της «Πυρφόρος», διαγωνίστηκε στην κατηγορία Prototype (Βattery Electric) και κατέλαβε την 16η θέση αγγίζοντας τα 287 km/kWh. Χορηγοί της ομάδας ήταν η Περιφέρεια Πελοποννήσου, η Attica Bank, η Aegean Airlines και η Maxled.
Σημαντική διάκριση απέσπασε και η ομάδα «TUC Eco Racing» από τη Σχολή Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης. Συγκεκριμένα, απέσπασε το Βραβείο Ασφάλειας Οχήματος για τρίτη φορά στην ιστορία της, καθώς η έμφαση στην ασφάλεια του οχήματος και του οδηγού, καθώς και η γενικότερη οργάνωση και λειτουργία της ομάδας στον τομέα αυτό, εντυπωσίασε του κριτές του διαγωνισμού.
Η ομάδα «Ποσειδώνας» από τα Τμήματα Μηχανολόγων, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Αυτοματισμού και Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας του Α.Ε.Ι. Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα, με το πρωτοποριακό ηλεκτροκίνητο όχημα Τριήρης, διαγωνίστηκε στην κατηγορία Prototype (Βattery Electric) και κατέκτησε την 19η θέση διανύοντας 248km/kWh.
Η νικήτρια ομάδα του αγώνα Microjoule-La Joliverie, από τη Γαλλία, έσπασε το ρεκόρ της υποκατηγορίας CNG (Compressed Natural Gas), διανύοντας 2.606,4 χιλιόμετρα με το ισοδύναμο μόλις ενός λίτρου καυσίμου. Η ομάδα διαγωνίστηκε στην κατηγορία Prototype.
Επίσης, επιτυχία σημείωσε και η ομάδα Lycee Louis Delage, από τη Γαλλία, που διένυσε απόσταση 445,7 χιλιομέτρων, χρησιμοποιώντας το ισοδύναμο ενός λίτρου καυσίμου στο βενζινοκίνητο όχημα της, το οποίο διαγωνίστηκε στην κατηγορία Urban Concept.