Οι πρακτικές που υιοθετούν οι τράπεζες για την ασφάλεια των δεδομένων και των online δραστηριοτήτων παίζουν βασικό ρόλο στην απόφαση των καταναλωτών να εμπιστευτούν τα προσωπικά στοιχεία και τις συναλλαγές τους, όπως προκύπτει από έρευνα της Kaspersky Lab, στην οποία συμμετείχαν πάνω από 11.000 καταναλωτές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 63% των Ευρωπαίων θα απέφευγε να χρησιμοποιήσει πάροχο που είχε πρόσφατα αντιμετωπίσει περιστατικό ασφάλειας δεδομένων.
«Παρότι οι καταναλωτές είναι φαινομενικά προσεκτικοί όσον αφορά την ασφάλεια των πληροφοριών και των χρημάτων τους, όταν πραγματοποιούν ηλεκτρονικές συναλλαγές, πολλοί ρίχνουν στον πάροχο την ευθύνη για την ενίσχυση της άμυνάς τους με πιο ισχυρά και αξιόπιστα μέτρα», όπως επισημαίνεται στην έρευνα.
Συγκεκριμένα, το 56% των Ευρωπαίων καταναλωτών παραδέχτηκε ότι θα επέλεγε έναν πάροχο χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών ή θα συναλλασσόταν με ένα online κατάστημα αποκλειστικά με βάση τα πρόσθετα μέτρα ασφάλειας, που θα προσέφερε, για να προστατεύσει τα χρήματα και τα εμπιστευτικά δεδομένα του.
Επίσης, η έρευνα έδειξε ότι σχεδόν τα δύο τρίτα (60%) των Ευρωπαίων καταναλωτών ανησυχούν για τις πρακτικές ασφάλειας δεδομένων των εταιριών στις οποίες παρέχουν προσωπικές και οικονομικές πληροφορίες (+6% σε σχέση με πέρυσι). «Συνεπώς, είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις τράπεζες και τους λιανέμπορους να αποδείξουν πως κάνουν ό,τι μπορούν, για να κατευνάσουν αυτούς τους φόβους και να καταστήσουν την ασφάλεια των online συναλλαγών και των δεδομένων κορυφαία προτεραιότητά τους», όπως τονίζεται στην έρευνα.