«Τα F16 της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας κατέγραψαν το δράμα στο πιλοτήριο του Μπόιγκ», γράφει η Guardian, ενώ οι Times επισημαίνουν ότι «το τζετ της Ήλιος είχε και στο παρελθόν προβλήματα αποσυμπίεσης».
Η εφημερίδα επικαλείται μαρτυρία ενός πρώην μηχανικού της κυπριακής εταιρείας που ισχυρίζεται ότι πολλοί συνάδελφοί του είχαν αποχωρήσει από την «Ήλιος» καταγγέλλοντας την πλημμελή συντήρηση των αεροπλάνων.
Οι Times αναφέρονται επίσης και στον γερμανό πιλότο Χανς Γιούργκεν Μέρτεν το πτώμα του οποίου δεν έχει ακόμα αναγνωρισθεί. Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα ο 58χρονος Μέρτεν εργάστηκε στο παρελθόν για ένα δίμηνο στην βρετανική Jet2 καθώς και στην εasyJet. Η Jet2 αρνήθηκε να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει φήμες που κυκλοφόρησαν την Δευτέρα ότι ο Μέρτενς είχε απολυθεί εξαιτίας σειράς λαθών του που έθεταν σε κίνδυνο την ασφάλεια των πτήσεων.
H Daily Telegraph αναφέρει ότι το πλήρωμα καμπίνας προσπάθησε απεγνωσμένα να θέσει υπό έλεγχο το αεροπλάνο. Η ίδια εφημερίδα αναφέρεται σε δήλωση της διεύθυνσης του αεροδρομίου του Μπέρμιγχαμ σύμφωνα με την οποία μια μέρα πριν το δυστύχημα, άλλο αεροπλάνο της «Ήλιος», πάλι Μπόιγκ 737 ανέφερε εν πτήσει, ότι είχε πρόβλημα με τα φλάπς των φτερών. Το αεροπλάνο προσγειώθηκε μετά τη λήψη έκτάκτων μέτρων από τις αρχές του αεροδρομίου.
Η Independent χαρακτηρίζει την συντριβή του αεροπλάνου ως μυστήριο που αντί να ξεδιαλύνει περιπλέκεται ακόμα περισσότερο. «Το μυστήριο της αεροπορικής καταστροφής γίνεται ακόμα πιο σκοτεινό καθώς αποκαλύπτεται ότι ο συγκυβερνήτης και ένα μέλος του προσωπικού καμπίνας ήταν μεταξύ των δεκάδων επιβατών που ήταν ακόμα ζωντανοί τη στιγμή που το Μπόινγκ 737 συνθλίβονταν στα ελληνικά βουνά σκοτώνοντας και τους 121 επιβαίνοντες», επισημαίνει η Independent.
Πηγή: BBC