Ερωτήματα στα ευρωπαϊκά όργανα και στην Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου όσον αφορά το αεροπορικό δυστύχημα θέτει ο ευρωβουλευτής του ΔΗΣΥ Ιωάννης Κασουλίδης, βασιζόμενος στην Οδηγία 94/56/EC.
Σε ανακοίνωσή του ο κ. Κασουλίδης αναφέρει ότι η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων δεν έχει εξουσία να κατανείμει ευθύνες ή υπαιτιότητα.
Αντιθέτως, σημειώνει, η Επιτροπή αυτή «έχει μοναδικό σκοπό να προβεί σε τεχνική έρευνα για να οδηγήσει σε διαπιστώσεις οι οποίες θα αξιοποιούνται για την πρόληψη μελλοντικών ατυχημάτων και συμβάντων». Οι ίδιοι ακριβώς περιορισμοί ισχύουν και για την υπό τον κ. Ακριβό Τσολάκη Επιτροπή στην Ελλάδα, αναφέρει.
Ο κ. Κασουλίδης θέτει το ερώτημα από ποιόν θα διεξαχθεί έρευνα σχετικά με τις ευθύνες για παραλείψεις ή αμέλεια, είτε της εταιρείας, είτε της εποπτικής αρχής, είτε των πολιτικών προϊσταμένων, αν ληφθεί υπόψη ότι η έρευνα της Αστυνομίας μόνο ποινικές ευθύνες μπορεί να αναζητήσει.
Αναφέρει ότι όπως καθορίζεται στο σχετικό Αρθρο 3 της συγκεκριμένης Οδηγίας περί Ορισμών, το περιστατικό του περασμένου Δεκεμβρίου που αφορούσε το μοιραίο αεροσκάφος, ήταν «συμβάν» σύμφωνα με την Οδηγία, και επιτακτικά τίθεται το ερώτημα ποιο ήταν τότε το πόρισμα της ίδιας Επιτροπής, ποια ήταν τότε η ανάλυση των περιστατικών, ποια τα συμπεράσματα, ποιες οι συστάσεις της και σε ποιους έχει κοινοποιηθεί, όπως σαφώς ορίζεται στο Αρθρο 8.
Διερωτάται ακόμη σε ποιες ενέργειες προέβη μετά το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας ως εποπτική αρχή για να παρακολουθήσει τη συνέχεια του πορίσματος της Ερευνητικής Επιτροπής.
Ο κ. Κασουλίδης σημειώνει πως άλλα ύποπτα περιστατικά με καταναγκαστικές ή επείγουσες προσγειώσεις συνέβησαν στο Νιουκάστλ και τη Νορβηγία σε πτήσεις αεροσκαφών της ίδιας εταιρείας.
Το ερώτημα, προσθέτει ο κ. Κασουλίδης, είναι αν αυτά τα συμβάντα διερευνήθηκαν από την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων και ποιο ήταν το αποτέλεσμα.
Πηγή: ΑΠΕ