Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εναντίον της Ελλάδας για μη κοινοποίηση μέτρων μεταφοράς δύο οδηγιών που αφορούν τους τομείς της ηλεκτρικής ενέργειας και τους σιδηρόδρομους, όπως αναφέρει σε απάντησή της στον ευρωβουλευτή του Συνασπισμού Δημήτρη Παπαδημούλη.
Επίσης, σε άλλες δύο ανάλογες περιπτώσεις μη μεταφοράς οδηγιών, η Κομισιόν απαντά ότι έχει αποστείλει προειδοποιητική επιστολή και αιτιολογημένη γνώμη προς την ελληνική κυβέρνηση.
Στη σχετική ερώτηση ο έλληνας ευρωβουλευτής ζητούσε από την Επιτροπή πληροφόρηση για τις οδηγίες που δεν έχουν ακόμη ενσωματωθεί στο εθνικό Δίκαιο και αφορούν τους τομείς των μεταφορών και της ενέργειας.
Συγκεκριμένα η Κομισιόν υπογραμμίζει ότι:
«Μέχρι σήμερα, το έλλειμα της Ελλάδας αφορά τέσσερις οδηγίες, δύο του τομέα των μεταφορών και δύο του τομέα της ενέργειας:
1. Οδηγία 2003/54/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 26ης Ιουνίου 2003, σχετικά με τους κοινούς κανόνες για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, της οποίας η προθεσμία μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο έληξε την 1η Ιουλίου 2004. Η Επιτροπή αποφάσισε εν προκειμένω να προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στις 5 Ιουλίου 2005.
2. Οδηγία 2003/30/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συβουλίου, της 8ης Μαΐου 2003, σχετικά με την προώθηση της χρήσης βιοκαυσίμων ή άλλων ανανεώσιμων καυσίμων για τις μεταφορές, της οποίας η προθεσμία μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2004. Η Επιτροπή αποφάσισε εν προκειμένω την αποστολή αιτιολογημένης γνώμης στις 5 Ιουλίου 2005.
3. Οδηγία 2002/15/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 11ης Μαρτίου 2002, για την οργάνωση του χρόνου εργασίας των εκτελούντων κινητές δραστηριότητες οδικών μεταφορών, της οποίας η προθεσμία μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο έληξε στις 23 Μαρτίου 2005. Η Επιτροπή αποφάσισε εν προκειμένω την αποστολή προειδοποιητικής επιστολής στις 31 Μαΐου 2005.
4. Οδηγία 2001/16/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Μαρτίου 2001 για τη διαλειτουργικότητα του συμβατικού διευρωπαϊκού σιδηροδρομικού συστήματος, της οποίας η προθεσμία μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο έληξε στις 20 Απριλίου 2003. Η Επιτροπή αποφάσισε εν προκειμένω να προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στις 7 Ιουλίου 2004».