Αγνοούν τα δικαιώματά τους οι Ευρωπαίοι επιβάτες

Πέμπτη, 08 Σεπτεμβρίου 2005 19:14
A- A A+

Μόνο το 35% των Ευρωπαίων φαίνεται να έχει επίγνωση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεών του σχετικά με την αγορά εισιτηρίων και τις συμβάσεις που συνάπτουν με τις υπηρεσίες μεταφορών, με βάση πρόσφατη έρευνα του Ευρωβαρόμετρου.

Οι λιγότερο πληροφορημένοι φαίνεται να είναι οι Βέλγοι (76%), οι Γάλλοι (72%) και ακολουθούν οι Δανοί (72%) οι Ελληνες (69%) και οι Λιθουανοί (69%). Στον αντίποδα βρίσκονται οι Μαλτέζοι (38%), οι Αυστριακοί (39%), οι Ολλανδοί (46%), οι Γερμανοί (49%), οι Φινλανδοί (51%) και οι Ιρλανδοί (52%).

Η ευρωβουλευτής Ρόδη Κράτσα, μέλος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού, αναφέροντας το σχετικό αυτό πρόβλημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε να ενημερωθεί για τις πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί για την ενημέρωση των ευρωπαίων καταναλωτών με στόχο την προστασία τους αλλά και την ενίσχυση της κινητικότητας τους.

Η ευρωβουλευτής επισήμανε ότι βάσει των τελεταίων στοιχείων οι κύριοι λόγοι που αποθαρρύνουν τους Ευρωπαίους από τις μετακινήσεις εντός Ε.Ε. εκτός από την έλλειψη πληροφόρησης (44%) και τις υψηλές τιμές (30%) είναι τα προβλήματα διασυνδέσεων των μεταφορικών μέσων (26%), οι δυσχέρειες στην αγορά εισιτηρίων (25%), οι αναξιόπιστες πληροφορίες (20%) και η ελλιπής συχνότητα των προσφερόμενων συγκοινωνιών (17%).

Απο τον Φεβρουάριο του 2005, εφαρμόζεται για τις αεροπορικές μεταφορές, ο Κανονισμός 261/2004 ΕΚ που θεσπίζει κοινούς κανόνες αποζημίωσης των επιβατών αεροπορικών μεταφορών (αποζημιώσεις ανά χιλιομετρικές αποστάσεις και ανά ώρα καθυστέρησης), τα ελάχιστα δικαιώματά τους καθώς και η παροχή βοήθειας σε αυτούς σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης, ματαίωσης ή μεγάλης καθυστέρησης της πτήσης.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενημέρωσε την ευρωβουλευτή ότι σήμερα, τα δικαιώματα των επιβατών είναι τοιχοκολλημένα στα περισσότερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια και ο αριθμός των αιτήσεων των επιβατών προκειμένου να γίνουν σεβαστά τα δικαιώματά τους έχει αυξηθεί σημαντικά. Μόλις εγκριθεί η πρόταση κανονισμού στο σιδηροδρομικό τομέα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει την έναρξη μιας παρόμοιας ενημερωτικής εκστρατείας προκειμένου να ενημερωθούν οι επιβάτες των σιδηροδρόμων για τα δικαιώματά τους. Περαιτέρω, έχει θέσει στη διάθεση των πολιτών γραμματοκιβώτια όπου μπορούν να της ζητήσουν πληροφορίες σχετικά με τις καταγγελίες τους.

Ως προς την πρόταση της κας Κράτσα για δημιουργία ενός "ευρωπαϊκού εισιτηρίου" για συνδυασμένες μεταφορές εντός της ευρωπαϊκής επικράτειας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τόνισε ότι εξετάζει σήμερα τις δυνατότητες βελτίωσης των συνδυασμένων μεταφορών μεταξύ σιδηροδρόμου και αεροπλάνου, ιδίως με την ανάπτυξη των ολοκληρωμένων συστημάτων εκδοτηρίων εισιτηρίων προκειμένου να διευκολυνθεί η μετάβαση από ένα δίκτυο ή τρόπο μεταφοράς σε άλλο, ενώ ανήγγειλε την πρόθεσή της να ενθαρρύνει συνεδριάσεις μεταξύ εκπροσώπων των αεροπορικών και σιδηροδρομικών εταιρειών.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή