Νέα ελβετική μελέτη του Πανεπιστημίου της Βέρνης υποστηρίζει ότι τα μοντέλα minivan Renault Espace απελευθερώνουν τοξικές εκπομπές ντίζελ 25 φορές υψηλότερα από το νόμιμο όριο.
Τα Espace φέρονται να απελευθερώνουν τις εκπομπές, παρά το γεγονός ότι οι δοκιμές τους πέρασαν τον έλεγχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε μία υπόθεση που ήρθε στο προσκήνιο χάρις στη μεγαλύτερη προβολή που λαμβάνουν οι μετρήσεις εκπομπών οχημάτων μετά το πρόσφατο σκάνδαλο Volkswagen.
Η γερμανική περιβαλλοντική ομάδα DUH, η οποία ανέθεσε τη νέα μελέτη, πιστεύει ότι οι επίσημες δοκιμές ενδέχεται να πραγματοποιήθηκαν με τη λειτουργία του κινητήρα σε εξωπραγματικά χαμηλές θερμοκρασίες.
Σε επίσημη δήλωσή της, η Renault ανακοίνωσε ότι αμφισβητεί τα πορίσματα της μελέτης. Επιπλέον, η γαλλική εταιρεία παρουσιάζει στοιχεία σύμφωνα με τα οποία οι μετρήσεις της έρευνας δεν είναι πλήρως συμβατές με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Οι αποκλίσεις των μετρήσεων υποδεικνύουν μη οριστικό χαρακτήρα και απαιτούν πρόσθετες μετρήσεις, αναφέρει το σχετικό δελτίο τύπου. Η Renault έχει ζητήσει να τεθούν στη διάθεσή της περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις συνθήκες των μετρήσεων, μιας και νωρίτερα φέτος τα οχήματα πέρασαν τους ελέγχους των αρμόδιων γερμανικών φορέων.
Σε αυτές τις μετρήσεις της DUH, σε λειτουργία με θερμό κινητήρα, ένα Espace 1,6 λίτρων τελευταίας γενιάς ντίζελ Euro 6 εξέπεμψε έως και 2,06 γραμμάρια οξειδίων του αζώτου ανά χιλιόμετρο, αναφέρει η έκθεση.
Αυτή η εκπομπή είναι περισσότερο από 25 φορές πάνω από το όριο της Ε.Ε. Το όχημα βρέθηκε να τηρεί το νόμιμο όριο των 80 χιλιοστογράμμων ανά χιλιόμετρο μόνο με κρύο κινητήρα.
«Είναι απίστευτο το γεγονός ότι τα λεγόμενα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα οχήματα που βλάπτουν τον αέρα που αναπνέουμε με αυτόν τον τρόπο βρίσκονται σήμερα στο δρόμο», δήλωσε ο Άξελ Φρίντριχ της DUH. «Η Ευρώπη χρειάζεται μια ολοκληρωμένη αναδιοργάνωση του συστήματος, στο οποίο θα είναι ενσωματωμένοι υποχρεωτικοί τακτικοί έλεγχοι στο δρόμο», πρόσθεσε.
Η νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει το σκάνδαλο Volkswagen φέρνει όλες τις εταιρείες υπό το μικροσκόπιο.
Οι προσπάθειες από τους ρυθμιστικούς φορείς της ΕΕ να εισάγουν μόνο μετρήσεις εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες συνάντησαν σθεναρή αντίδραση τον περασμένο μήνα, μετά από πιέσεις κυρίως γερμανικών συμφερόντων.
Εξάλλου, η Volkswagen έχει παραδεχθεί ότι τρία εκατομμύρια αυτοκίνητα στην Ευρώπη που είναι εξοπλισμένα με κινητήρες ντίζελ 1.6 λίτρων θα χρειαστούν αλλαγές για να απενεργοποιηθούν οι συσκευές εξαπάτησης εκπομπών που είχαν εγκατασταθεί ως μέρος του συστήματός τους.