Προσαρμογές κόστους και μόνο μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές CO2 των αεροπλάνων κατά 50%

Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2015 09:29
UPD:09:29
REUTERS/TOBY MELVILLE

Μία από τις προτάσεις των ερευτητών για την ταυτόχρονη μείωση των εκπομπών αλλά και του κόστους ήταν να παραμένουν τα αεροπλάνα στην πύλη έως ότου έρθει η σειρά τους για απογείωση, αντί να περιμένουν αδρανή στο διάδρομο.

A- A A+
Οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 50 τοις εκατό μέσα στα επόμενα τριάντα πέντε χρόνια, μέσω αλλαγών που παράλληλα θα μειώσουν το κόστος λειτουργίας τους, σύμφωνα με ομάδα ερευνητών από το University College του Λονδίνου, το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια και το MIT.
 
Οι ερευνητές ανέλυσαν προηγούμενες μελέτες και στοιχεία των αεροπορικών εταιρειών και ανακάλυψαν ότι η επικέντρωση των αλλαγών σε αεροσκάφη στενής ατράκτου, όπως το Boeing 737 και το Airbus 320, θα έχει τη μεγαλύτερη επίδραση, δεδομένου ότι αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 75 τοις εκατό της χρήσης καυσίμων. Εξάλλου, οι εκπομπές CO2 των αεροπλάνων αντιπροσωπεύουν το 2 με 3 τοις εκατό των συνολικών εκπομπών του πλανήτη. Μετά την ανάλυση όλων των πληροφοριών, οι ερευνητές κατέληξαν σε 14 προτάσεις για την ταυτόχρονη μείωση των εκπομπών αλλά και του κόστους.
 
Μία από τις προτάσεις ήταν να παραμένουν τα αεροπλάνα στην πύλη έως ότου έρθει η σειρά τους για απογείωση, αντί να περιμένουν αδρανή στο διάδρομο. Άλλες πιθανές αλλαγές περιλαμβάνουν τη χρήση λιγότερων κινητήρων κατά την τροχοδρόμηση ή ακόμα καλύτερα, τη χρήση ηλεκτρικών κινητήρων, τον πιο συχνό καθαρισμό των κινητήρων, τη μείωση του βάρους με το να μειωθεί η ποσότητα καυσίμων έκτακτης ανάγκης, και την αντικατάσταση των καθισμάτων και των φρένων με νέα από ελαφρύτερα υλικά. 
 
Οι ερευνητές προτείνουν επίσης τη μείωση του αριθμού επιβατών, την απόσυρση παλαιότερων αεροσκαφών, αλλά και την πραγματοποίηση αλλαγών στον αέρα, όπως πιο άμεσες διαδρομές και τη ρύθμιση του ύψους και της ταχύτητας για την αποφυγή αναταραχών. Τέλος, υπάρχει επίσης η πρόταση για στροφή σε συνθετικά καύσιμα, όταν αυτή καταστεί εφικτή.
 
Οι προτάσεις της μελέτης έγιναν με βάση την τρέχουσα τιμή των καυσίμων. Αν αυξηθούν οι τιμές, οι αεροπορικές εταιρείες θα επωφεληθούν δυνητικά περισσότερο από τις αλλαγές, και αντίστροφα τα οφέλη θα είναι μικρότερα αν υπάρξει περαιτέρω πτώση των τιμών. Κάποιες αεροπορικές εταιρείες έχουν ήδη προβεί σε ορισμένες από τις προτεινόμενες αλλαγές, γεγονός που στο μέλλον μπορεί να σημαίνει συντομότερες πτήσεις, λιγότερη αναμονή στο έδαφος, ακόμη και χαμηλότερες τιμές εισιτηρίων, καταλήγει η μελέτη.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή