Στο «κλαμπ» των κατασκευαστών που έχουν δημιουργήσει και δοκιμάσει αυτοοδηγούμενο όχημα σε δημόσιο δρόμο εισήλθε η Toyota.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του ΒΒC, το αυτοκίνητο, ένα τροποποιημένο Lexus GS, δοκιμάστηκε σε αυτοκινητόδρομο του Τόκιο, όπου έκανε μια σειρά αυτόματων ελιγμών, περιλαμβανομένης της διατήρησης απόστασης μεταξύ οχημάτων, αλλαγής λωρίδας κ.α.
Η εταιρεία αναφέρει πως σκοπεύει να λανσάρει σχετικά προϊόντα κατά το 2020, όταν το Τόκιο φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί πολλαπλούς εξωτερικούς αισθητήρες για την αναγνώριση κοντινών οχημάτων και κινδύνων και επιλέγει την κατάλληλη διαδρομή, ανάλογα με τις συνθήκες.
Βάσει αυτών των δεδομένων, χειρίζεται ανάλογα το τιμόνι, το γκάζι και τα φρένα, για να κινείται με τον ίδιο τρόπο θα εκινείτο εάν το οδηγούσε άνθρωπος οδηγός, σύμφωνα με την εταιρεία.
Ωστόσο, επί της παρούσης είναι δυνατή η χρήση του μόνο στα «εύκολα» δεδομένα μιας εθνικής οδού (μεγάλων δρόμων γενικότερα). Η Toyota δεν έχει διευκρινίσει εάν θα κυκλοφορήσουν και οχήματα με προσανατολισμό στενούς δρόμους πόλεων.
Υπενθυμίζεται ότι στη συγκεκριμένη «αρένα» υπάρχουν και άλλοι γνωστοί ανταγωνιστές, όπως η Google, η Cruise και η Tesla, ενώ θεωρείται ότι κάποιες τέτοιες δυνατότητες θα ενσωματώνει πιθανώς και το φημολογούμενο «Apple Car».
Επίσης, την προηγούμενη εβδομάδα η General Motors ανακοίνωσε ότι προσφέρει διαδρομές άνευ οδηγού προς τις εγκαταστάσεις έρευνας και ανάπτυξής της, στο Γουόρεν του Μίτσιγκαν, ενώ η Nissan σκοπεύει να φέρει ένα αυτοοδηγούμενο όχημα στους ιαπωνικούς δρόμους ακόμη και μέσα στο 2016.