Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]
Οι ήρωες του «Λαβύρινθου», μετά την απόδρασή τους, μπαίνουν σε νέες επικίνδυνες περιπέτειες, μια θαρραλέα ομάδα προσπαθεί να συλλάβει τον πιο διαβόητο αρχηγό καρτέλ ναρκωτικών, ένας άγνωστος κιθαρίστας γίνεται θρύλος της μουσικής, τα χαριτωμένα Minions αυτονομούνται και ένας νεαρός χάνεται στον απρόσωπο κόσμο ενός μεγάλου Οργανισμού, στις ταινίες αυτής της εβδομάδας.
«Ο λαβύρινθος: Πύρινες δοκιμασίες»
Μετά τη μεγάλη επιτυχία της πρώτης ταινίας σε ολόκληρο τον κόσμο, το 2014, το δεύτερο κεφάλαιο της μπεστ σέλερ σειράς βιβλίων δράσης και επιστημονικής φαντασίας του Τζέιμς Ντάσνερ, «Maze runner», μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη από τον Γουές Μπολ. Με τους Νάταλι Εμάνιουελ, Κάθριν Μακναμάρα, Ντίλαν Ο' Μπράιεν, Τόμας Μπρόντι - Σάνγκστερ, Άινταν Γκίλεν, Κάγια Σκοντελάριο, Τζιανκάρλο Εσπόζιτο, Κι Χονγκ Λι, Πατρίτσια Κλάρκσον και Λίλι Τέιλορ, οι τολμηροί νεαροί έχουν βγει πια από τον εφιαλτικό Λαβύρινθο, αλλά βρίσκονται αντιμέτωποι με τη μυστηριώδη και παντοδύναμη οργάνωση, που φέρει το όνομα Τμήμα Παγκόσμιας Καταστροφής.
«Αν η πρώτη ταινία μιλούσε για μία ανέλπιστη απόδραση, η συνέχειά της μιλά για ένα ταξίδι στο άγνωστο» εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Γνωρίζουμε έναν πολύ μεγαλύτερο κόσμο από αυτόν, που ήξεραν οι πρωταγωνιστές. Ο ήλιος και ένας θανατηφόρος ιός έχουν ρημάξει τη Γη, αλλά τα παιδιά πρέπει να βρουν πού ανήκουν στον κόσμο αυτό. Είναι πολύτιμοι για διάφορες ομάδες ανθρώπων (οι οποίοι έχουν τα δικά τους κίνητρα) και, έτσι, πρέπει να επιλέξουν ανάμεσα στο κοινό καλό και την προσωπική τους ελευθερία. Αλλά είναι στο σκοτάδι σχετικά με το τι συμβαίνει γύρω τους και το ανακαλύπτουν, όπως κι εμείς, σταδιακά».
«Sicario: Ο εκτελεστής»
Το αστυνομικό θρίλερ του πολυβραβευμένου σκηνοθέτη Ντενίς Βιλνέβ, με τον - βραβευμένο με Όσκαρ - Μπενίτσιο Ντελ Τόρο, τον - υποψήφιο για Όσκαρ - Τζος Μπρόλιν και τους Έμιλι Μπλαντ και Τζον Μπερντάλ, μας μεταφέρει στην ακανόνιστη γραμμή μεταξύ ΗΠΑ και Μεξικό, η οποία είναι βουτηγμένη στα ναρκωτικά, τη βία, την παράνομη μετανάστευση, τη διαφθορά και το απέραντο σκοτάδι. Με τίτλο τη λέξη «σικάριο» που, στο Μεξικό, σημαίνει εκτελεστής, η ταινία ακολουθεί το ταξίδι μιας πράκτορα του FBI, η οποία εντάσσεται σε μια ομάδα, που δρα κατά του κλιμακούμενου πολέμου των καρτέλ ναρκωτικών, παραβιάζοντας τους κανόνες, για να συλληφθεί ο πιο διαβόητος αρχηγός καρτέλ.
«Είναι μια ταινία για τις επιλογές που κάνουμε. Είναι πολύ δύσκολο να χαρακτηρίσεις κάποιον καλό ή κακό, σε αυτήν την ιστορία. Αγιάζει ο σκοπός τα μέσα; Τι συμβαίνει, όταν, για να σκοτώσεις έναν άντρα, θα σκοτώσεις και 20 αθώους; Έπιασες τον κακό, αλλά με τι τίμημα;» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Μπενίσιο Ντελ Τόρο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ΗΠΑ είναι η πρώτη χώρα σε κατανάλωση κοκαΐνης στον κόσμο. Από το 2006, που ξεκίνησε ο πόλεμος των καρτέλ, μέχρι το 2014, υπολογίζεται ότι πέθαναν περίπου 90.000 Μεξικανοί. Από τον Ιανουάριο του 2000 έως τον Μάρτιο του 2015, 103 δημοσιογράφοι δολοφονήθηκαν και 25 εξαφανίστηκαν, με το 94% των συνολικών εγκλημάτων και το 99% των απαγωγών στο Μεξικό να μην έχουν καταγγελθεί ποτέ και να έχουν μείνει αδιερεύνητα.
«Τζίμι Χέντριξ: Η τύχη είναι με τους βιρτουόζους»
Υπογράφοντας το σενάριο και τη σκηνοθεσία αυτής της βιογραφικής ταινίας, ο - βραβευμένος με Όσκαρ - Τζον Ρίντλεϊ δημιουργεί ένα πορτραίτο του θρυλικού Τζίμι Χέντριξ, στο οποίο αποτυπώνει το μεταίχμιο της μεταμόρφωσης του ευαίσθητου νέου μουσικού σε θρύλο, καλύπτοντας μια χρονιά της ζωής του, μεταξύ του 1966 - 67, όταν, ως ένας άγνωστος κιθαρίστας από τη Νέα Υόρκη, έφτασε να ορίζει τη μουσική σκηνή του Λονδίνου. Δυστυχώς, η ταινία δεν περιλαμβάνει κανένα τραγούδι του Χέντριξ, καθώς το ίδρυμα, που διαχειρίζεται τα δικαιώματά του, δεν έδωσε την άδεια στους δημιουργούς της.
«Ο Χέντριξ δεν ήθελε καν να τραγουδά. Δεν ήθελε να είναι ο επικεφαλής τής μπάντας που έπαιζε. Δεν του άρεσε καν η φωνή του. Αυτό, που βλέπουμε στη συγκεκριμένη ταινία, είναι αυτό το πρόσωπο, τον χαρακτήρα που κρύβεται πίσω από αυτόν τον ταλαντούχο κιθαρίστα. Και τον κόσμο που τον περιβάλλει και τον υποστηρίζει με την αγάπη του. Αυτοί τον ενθαρρύνουν να ασχοληθεί περισσότερο με τη μουσική. Και έτσι, γίνεται ο Χέντριξ, που όλοι γνωρίσαμε και αγαπήσαμε» σημειώνει ο γνωστός μουσικός των OutKast, Αντρέ Μπέντζαμιν, ο οποίος ενσαρκώνει τον Χέντριξ, πλαισιωμένος από τους Ίμογκεν Πουτς, Χέιλι Άτγουελ και Μπερν Γκόρμαν.
«Minions (&3D)»
Η τεράστια επιτυχία των ταινιών «Εγώ, ο απαισιότατος» και «Εγώ, ο απαισιότατος 2» έκανε τα κίτρινα πλασματάκια με την παράξενη ακαταλαβίστικη γλώσσα να αυτονομηθούν, αποκτώντας τη δική τους ταινία κινουμένων σχεδίων, σε σκηνοθεσία των Κάιλ Μπαλντά και Πιέρ Κοφέν, με τις φωνές των Σάντρα Μπούλοκ, Τζον Χαμ, Μάικλ Κίτον, Στιβ Κούγκαν και Τζέφρι Ρας. Με μόνο τους σκοπό να υπηρετούν τον πιο απαίσιο αφέντη που υπάρχει, αυτά τα σκανταλιάρικα μικροσκοπικά ζιζάνια αποκαλύπτουν τώρα τη δική τους πορεία, από την εποχή της δημιουργίας της Γης προς τη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’60, αναζητώντας νέο δόλιο αφεντικό, μετά τον Ναπολέοντα, τον Δράκουλα, έναν Αιγύπτιο Φαραώ και έναν φονικό δεινόσαυρο.
«Δεν ξεκινήσαμε αρχικά για μια αυτόνομη ταινία με πρωταγωνιστές τα Minions. Εκείνα το απαίτησαν, κατά κάποιον τρόπο. Δεν είναι μόνο πως είναι αξιολάτρευτα. Είναι αυτή η παράξενη αντίθεση μεταξύ της προσπάθειάς τους να είναι κακά και της έμφυτης αγαπησιάρικης προδιάθεσής τους. Αυτό είναι κάτι, που έχουμε, λίγο ως πολύ, όλοι μας, γι’ αυτό και το κοινό ταυτίζεται μαζί τους. Για να γυρίσουμε, λοιπόν, αυτό το prequel, το πρώτο που κάναμε ήταν να θέσουμε το ερώτημα, που όλοι μάς απευθύνουν: “πώς γεννήθηκαν τα Minions;” Κι έτσι, αρχίζουμε να γνωρίζουμε, τώρα πια, την προσωπικότητά τους, που βασίζεται στην οπτική και όχι στη λεκτική έκφραση» σχολιάζει ο παραγωγός Κρις Μελεντάντρι.
«Η θέση»
Το ασπρόμαυρο δράμα του Ερμάνο Όλμι, το οποίο σατιρίζει το «οικονομικό θαύμα» της Ιταλίας μετά τη μεταπολεμική ανάκαμψη, σκιαγραφώντας με διεισδυτική ματιά τις συνθήκες ζωής και τα φαινόμενα του «εκμοντερνισμού», με επίκεντρο το γραφειοκρατικό σύμπαν των μεγάλων εταιριών, απέσπασε το βραβείο κριτικών στο Φεστιβάλ Βενετίας του 1961. Με τους Λορεντάνα Ντέτο και Σάντρο Πανσέρι, ένας έρωτας και μια ζωή μαραίνονται πριν ανθίσουν, στην ιστορία ενός 19άχρονου αγοριού, που μπαίνει στον απρόσωπο κόσμο ενός μεγάλου Οργανισμού.