Οι Ελληνες, αν και στην πλειοψηφία τους δηλώνουν ότι «οι τέχνες το βασικό όχημα της πολιτιστικής έκφρασης», έχουν ελλιπή γνώση των σύγχρονων δημιουργών, και τάσεων, αντιδρούν σε όποιο καλλιτεχνικό έργο θεωρούν ότι προσβάλλει τις παραδοσιακές τους αξίες, δεν συμμετέχουν σε πολιτιστικές δραστηριότητες, δεν επισκέπτονται γκαλερί, χώρους τέχνης, βιβλιοθήκες και προτιμούν το DVD, τις εξόδους σε ταβέρνες και εστιατόρια.
Αυτό προκύπτει από την πανελλαδική έρευνα «Πολιτιστική Συμπεριφορά των Ελλήνων» της Metron Analysis που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του περιοδικού Highlights, από τον Ιούνιο έως τον Οκτώβριο του 2005, με τη χορηγία του ιδρύματος Σταύρου Νιάρχου και παρουσιάστηκε σήμερα, στο Βυζαντινό Μουσείο, παρουσία της αναπληρώτριας υπουργού Πολιτισμού Φάνης Πάλλη-Πετραλιά και του υφυπουργού Πολιτισμού Πέτρου Τατούλη.
Στη συντριπτική πλειοψηφία τους οι Ελληνες δεν δαπανούν για την ψυχαγωγία και τον πολιτισμό πάνω από το 5% του οικογενειακού προϋπολογισμού, δείχνουν σαφή προτίμηση στη μουσική, ανεξαρτήτως κοινωνικής διαστρωμάτωσης, πολύ λιγότερο στη λογοτεχνία και σχεδόν καθόλου στις εικαστικές τέχνες, ενώ πηγή ενημέρωσής τους για θέματα πολιτισμού αποτελεί η τηλεοπτική διαφήμιση, και οι σχετικές ενημερωτικές εκπομπές της τηλεόρασης, ένα μέσο το οποίο παρακολουθούν καθημερινά εννιά στους δέκα Ελληνες, ποσοστό από τα υψηλότερα στην Ευρώπη.