Η υπερβολική εξάρτηση από την Google και τα smartphones προκαλεί «ψηφιακή αμνησία», καθώς οι άνθρωποι αγωνίζονται να θυμηθούν ακόμα και τον αριθμό του τηλεφώνου τους.
Σύμφωνα με μελέτη που έγινε από το UCL Ινστιτούτο Γνωστικής Νευροεπιστήμης, ο πληθυσμός του Ηνωμένου Βασιλείου υποφέρει από «ψηφιακή αμνησία», που προήλθε από υπερβολική εξάρτηση από smartphones και Google.
Οι μισοί από τους ενήλικες δεν θυμούνται τον αριθμό του τηλεφώνου του συντρόφου τους, ενώ το 71% δεν μπορεί να θυμηθεί τα παιδιά τους.
Πάνω από το μισό πληθυσμό των ερωτηθέντων από ηλικίες 16-24 ετών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσε ότι στο smartphone τους βρίσκονται σχεδόν όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζουν ή να θυμούνται. ΄
Όπως επισημαίνουν οι επιστήμονες όλο και περισσότεροι άνθρωποι αποθηκεύουν πληροφορίες επαφής και σημαντικές λεπτομέρειες μόνο στις ψηφιακές συσκευές τους. Αυτό έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις για τη μνήμη μας.
Οι αριθμοί τηλεφώνου των ατόμων που έχουν μεγαλύτερη σημασία για εμάς είναι πλέον μόνο ένα κλικ μακριά, έτσι δεν μπαίνουμε πλέον στον κόπο να απομνημονεύουμε λεπτομέρειες.
Η Δρ Κάθριν Mills, παρομοίασε την πρόσβαση στο διαδίκτυο να ισοδυναμεί με το ηλεκτρικό ρεύμα και το τρεχούμενο νερό σε πολλές κοινωνίες.
Μια μελέτη της Microsoft, στις αρχές του έτους διαπίστωσε ότι από το 2000 στο μέσο άνθρωπο μειώθηκε η συναίσθηση προσοχής του κατά 12 δευτερόλεπτα.
Η Επιτροπή που διεξήγαγε τη μελέτη διαπίστωσε, ότι τα άτομα που καταναλώνουν περισσότερο χρόνο παρακολουθώντας τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και υιοθετούν την τεχνολογία σε μικρές ηλικίες, δεν είναι εύκολο να επικεντρωθεί η προσοχή τους παρατεταμένα σε κάτι που απαιτείται προσοχή.
Μάλιστα, έρευνα που διενεργήθηκε το 2012 διαπίστωσε ότι πολλά σχολεία φοβούνται ότι τα παιδιά έχουν μικρές απώλειες προσοχής και προτιμούν να περνούν το χρόνο τους σε συνδεδεμένα στο διαδίκτυο πατά να διαβάσουν ένα μυθιστόρημα.
Συγκεκριμένα, τα ¾ των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δήλωσε ότι η διάρκεια της προσοχής των παιδιών ήταν μικρότερη από ό, τι ποτέ, ενώ το 94% ισχυρίστηκε ότι οι μαθητές προτιμούν να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο παρά να διαβάσουν.