Το Iντερνετ μεταμορφώνει τη γεωργία στην Ινδία

Σάββατο, 03 Ιανουαρίου 2004 17:00

A- A A+

Το Τίχι είναι μια κωμόπολη 2.500 κατοίκων στο κέντρο της Ινδίας. O Ραβί Σαμ Σουντρί ανοίγει τουλάχιστον μια φορά τη μέρα τον υπολογιστή του για να συνδεθεί με το Εμπορικό Επιμελητήριο του Σικάγου, αναζητώντας τις τιμές της σόγιας. Οταν η τιμή στο Σικάγο πέφτει, θα συμβεί σύντομα το ίδιο και στην Ινδία, άρα ο Σουντρί και οι συνάδελφοί του πρέπει να πουλήσουν το προϊόν τους γρήγορα. Αν πάλι η τιμή ανεβαίνει, καλό είναι να περιμένουν.

Η σχέση αυτή δεν είναι πολύ ακριβής, είναι όμως πραγματική. Οπως πραγματική είναι η σχέση ανάμεσα στους αγρότες στο Τίχι και του υπόλοιπου κόσμου. Κι αυτό, χάρη στην καινοτομία e-choupal -«τσουπάλ», στη γλώσσα των ινδουιστών, σημαίνει πλατεία, και γενικότερα χώρος συνάθροισης- της εταιρείας ITC Ltd.

Η ITC Ltd. παρέχει στους αγρότες πρόσβαση στις διεθνείς τιμές των προϊόντων τους, στις τοπικές μετεωρολογικές συνθήκες, σε τεχνικές καλλιέργειας του εδάφους και σε άλλες χρήσιμες πληροφορίες που τους επιτρέπουν να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους.

Πολλές Μη Κυβερνητικές οργανώσεις έχουν αναλάβει ανάλογες πρωτοβουλίες, αλλά καμιά απ' αυτές δεν έχει την επιτυχία των e-choupals, που υπολογίζεται ότι εξυπηρετούν αυτή τη στιγμή 1,8 εκατομμύρια αγρότες και αποτελούν πρότυπο και για άλλες χώρες.

Η ιδέα για τα e-choupals, που γεννήθηκαν το 2000, ήταν να μπορεί η ITC να αγοράζει απευθείας από τους αγρότες, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να ελέγχουν τις τιμές από την προηγουμένη και να αποφασίζουν αναλόγως. Στο παρελθόν, οι αγρότες πουλούσαν τα προϊόντα τους σε μεσάζοντες ή απευθύνονταν στις κρατικές αγορές: και στις δύο περιπτώσεις, ήταν αναγκασμένοι να δέχονται την ισχύουσα τιμή. Στη συνέχεια, η ITC αγόραζε τα προϊόντα από τους μεσάζοντες, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ελέγχει την ποιότητα και να έχει αυξημένο κόστος.

Η εταιρεία χρησιμοποιεί τη σόγια για να παράγει λάδι, το οποίο πωλεί στην Ινδία, και ζωοτροφές, τις οποίες εξάγει.

Πηγή: New York Times, AΠΕ

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή