Η πρωτοποριακή παράσταση της Κατερίνας Ευαγγελάτου, η οποία θα ανέβει μεταξύ 1 και 19 Ιουλίου, με δυνατότητα παράτασης ως τις αρχές Αυγούστου, στον αρχαιολογικό χώρο του Λυκείου του Αριστοτέλη, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, πήρε το «πράσινο φως» από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ).
Η παράσταση, βασισμένη στην αμφιλεγόμενη τραγωδία «Ρήσος», η οποία αποδίδεται στον Ευριπίδη, και εμπλουτισμένη με αριστοτελικά κείμενα, αναμένεται να τραβήξει το ενδιαφέρον των θεατών, καθώς συνδυάζει το αρχαίο κείμενο με την περιπατητική εμπειρία.
Παράλληλα, τα μνημεία στο κέντρο της πόλης (μεταξύ του κτηρίου της Στρατιωτικής Λέσχης, του Ωδείου Αθηνών και του Βυζαντινού Μουσείου), προσφέρουν ένα ξεχωριστό σκηνικό.
«Είναι η πρώτη φορά στη ζωή μου που εμπνεύστηκα πρώτα από έναν χώρο και κατόπιν βρήκα το έργο. Είναι ένας χώρος τόσο ωραία φτιαγμένος, είναι τόσο ταπεινά αυτά τα ερείπια, αλλά με έναν τρόπο τόσο ήσυχο, που μπορεί να τα περιδιαβείς στο πνεύμα του περιπάτου, εντελώς στο πνεύμα του Αριστοτέλη» ανέφερε η Κατερίνα Ευαγγελάτου στη συνεδρίαση του ΚΑΣ όπου παραβρέθηκε, δηλώνοντας τον ενθουσιασμό της για τον αρχαιολογικό χώρο που ανακάλυψε πριν από έναν περίπου χρόνο.
«Για μένα είναι επίσης καταπληκτικό το πού βρίσκεται αυτός ο χώρος, στην καρδιά της πόλης, σε σημείο όπου συνομιλεί εκπληκτικά με τα αστικό τοπίο», συμπλήρωσε.
Το δραματουργικό «πάντρεμα» των αριστοτελικών κειμένων με τον «Ρήσο», ένα έργο που σώζεται αποσπασματικά, και αν και αποδίδεται στον Ευριπίδη πολλοί το αμφισβητούν, έγινε μετά από αναζήτηση, όπως ανέφερε.
Η παράσταση, την οποία θα μπορούν να παρακολουθήσουν έως 250 άνθρωποι τη φορά, αρθρώνεται σε δύο μέρη. Το πρώτο θα είναι περιπατητικό, διάρκειας 20 - 30 λεπτών, και οι θεατές, που θα προσέρχονται από την είσοδο επί της Ρηγίλλης, θα χωρίζονται σε τέσσερις ομάδες και με τη βοήθεια ηθοποιών - οδηγών θα κινούνται στον αρχαιολογικό χώρο ώστε να παρακολουθούν τη δράση που θα εξελίσσεται παράλληλα σε διάφορες θέσεις.
Tο παρατηρητήριο στο οποίο θα ανεβαίνουν οι ηθοποιοί.
Στο δεύτερο μέρος θα συμμετέχει το σύνολο κρουστών του Δημήτρη Δεσύλλα, ενώ περίπου 40 ηθοποιοί θα αναπτύσσονται στις διαδρομές επίσκεψης του αρχαιολογικού χώρου. Οι θεατές θα παρακολουθούν το δρώμενο καθισμένοι σε δύο κερκίδες στο βορειοανατολικό τμήμα του χώρου, στη μία που ήδη υπάρχει και σε μια πρόσθετη, που προτείνουν οι συντελεστές. Σκηνικά δεν θα χρησιμοποιηθούν, παρά μόνο δύο παρατηρητήρια όπου θα ανεβαίνουν οι ηθοποιοί και τα οποία θα απομακρύνονται από τους διοργανωτές μετά τη λήξη των παραστάσεων.
Όπως αναφέρθηκε στο ΚΑΣ, τα φωτιστικά σώματα που θα αναπτυχθούν σε οκτώ θέσεις, καθώς και τα ηχητικά, θα βρίσκονται εντός ειδικών συσκευών ώστε να μην φαίνονται και - με ευθύνη των διοργανωτών - κάθε βράδυ θα απομακρύνονται. Επίσης, ταινίες led θα φωτίζουν το περίγραμμα χώρων της παλαίστρας, κατά μήκος των τοίχων στο έδαφος. Μεταξύ των θέσεων στον αρχαιολογικό χώρο που ζήτησαν οι διοργανωτές ήταν και δύο για τις οποίες, ωστόσο, υπήρχε αντίρρηση από πλευράς Εφορείας Αρχαιοτήτων Αθηνών.
Μακέτα με τον ειδικό φωτισμό της παράστασης.
Πρόκειται για μία θέση στον χτιστό αγωγό των πρώιμων ρωμαϊκών χώρων και άλλη μία στη δεξαμενή, όπου ένας ασκημένος ηθοποιός με προσοχή και χωρίς να ακουμπάει τοιχώματα θα στέκεται για λίγα λεπτά πάνω στη νεότερη επίχωση, όπως αναφέρθηκε από τη δημιουργό.
Ωστόσο, η Εφορεία θεώρησε ότι πρόκειται για ευπαθή σημεία, γι’ αυτό και είναι καλυμμένα με στέγαστρα, και θέτοντας θέμα ασφαλείας των αρχαιοτήτων, αλλά και ηθοποιών - δεδομένου ότι και οι παραστάσεις μαζί με τις πρόβες μπορεί να κρατήσουν ως και δύο μήνες - το ΚΑΣ, με οριακή πλειοψηφία, υιοθέτησε την ένσταση.
Εναλλακτικά, θα χρησιμοποιηθούν άλλα σημεία. Τα μέλη του Συμβουλίου ομόφωνα είπαν «ναι» στην παραχώρηση του χώρου για την παράσταση, καθώς και το θέμα κρίθηκε συμβατό με τον χαρακτήρα του μνημείου, αλλά και το μνημείο, με το ενδιαφέρον που θα δημιουργηθεί, θα αποκτήσει την επισκεψιμότητα που του αρμόζει. naftemporiki.gr