Του Γιάννη Κανουπάκη
Οδηγήσαμε, πρόσφατα, την diesel έκδοση του Nissan Pulsar και διαπιστώσαμε ότι είναι ένα από τα πιο σωστά κατασκευασμένα αυτοκίνητα στην κατηγορία C, με πολύ καλή οδική συμπεριφορά, πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, με αναβαθμισμένη εικόνα στο εσωτερικό και τεχνολογικές καινοτομίες, που, του δίνουν νέο «αέρα» απέναντι στο δύσκολο ευρωπαϊκό ανταγωνισμό του είδους. Φυσικά, το μεγάλο πλεονέκτημα της πετρελαιοκίνητης έκδοσης είναι η οικονομία καυσίμου (εμείς καλύψαμε πάνω από 700 «δύσκολα» χιλιόμετρα με ένα ρεζερβουάρ και όταν το επιστρέψαμε στην αντιπροσωπεία είχε περιθώριο για άλλα 100, τουλάχιστον). Τώρα, η Nissan παρουσιάζει την άκρως ενδιαφέρουσα σπορ έκδοση του Pulsar, που τροφοδοτείται από έναν turbo κινητήρα βενζίνης 1,6 λτ, απόδοσης 190 ίππων.
Διαθέσιμο από το ερχόμενο καλοκαίρι, το «γρήγορο» Pulsar ενισχύει με τον καλύτερο τρόπο την υπάρχουσα γκάμα του οικογενειακού hatchback της Nissan. Πλέον, εκτός των εξελιγμένων κινητήρων 1,2 και 1,5 λτ βενζίνης και πετρελαίου αντίστοιχα, το 1,6 DiG-T, έρχεται με πρόσθετες αναβαθμίσεις σχεδιασμού που αντανακλούν τις σπορ δυνατότητες του. Το πιο σπορ και πιο ισχυρό της σειράς, χρησιμοποιεί την ίδια σχεδιαστική και μηχανολογική προσέγγιση που έχει καταστήσει τη Nissan κυρίαρχη στην κατηγορία των crossover. Το μοτέρ του είναι ένα από τα πιο προηγμένα στην κατηγορία του, με μέγιστη ροπή 240Nm διαθέσιμη από τις 1.600 σ.α.λ (και μέχρι τις 5.200 σ.α.λ ) και με τους 190 ίππους να αποδίδονται στις 5.600 σ.α.λ. Σχεδιασμένο για να παρέχει υποδειγματική ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές, σε συνδυασμό με το 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, το εν λόγω μοτέρ προσφέρει απόδοση που επισκιάζει πολλά από τα μοντέλα του ανταγωνισμού.
Παράλληλα, ενώ ο DiG-T κινητήρας 1,6 λτ διαθέτει ισχύ που θα ζήλευαν ακόμα και μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρες, η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων είναι πολύ μικρότερες από αυτές που θα περίμενες κανείς για το μέγεθός του, αποδεικνύοντας με τον καλύτερο τρόπο την επιτυχημένη συνταγή του downsizing για τη Nissan. Συγκεκριμένα, οι εξαιρετικές σπορ επιδόσεις του νέου Pulsar 1,6 DiG-T, συνοδεύονται από κατανάλωση καυσίμου που ξεκινά από τα μόλις 6 λίτρα / 100χλμ, ενώ, οι εκπομπές CO2 μόλις από 138 γμ/χλμ (άρα κυκλοφορεί ελεύθερο και αυτό στον «πράσινο» δακτύλιο). Ο κινητήρας είναι πλήρως συμβατός με τα νέα πρότυπα Euro6 και διαθέτει μια σειρά από τεχνικές καινοτομίες, συμπεριλαμβανομένων των τεχνολογιών χαμηλής τριβής και του συστήματος επανακυκλοφορίας των καυσαερίων. Εκτός των παραπάνω, το νέο Pulsar 1,6 DiG-T διαθέτει ένα δυναμικό σπορ στιλ, που, συμπληρώνει τον οδηγικό του χαρακτήρα. Διατίθεται σε εκδόσεις Acenta και Techna με έναν, ήδη, γενναιόδωρα πλούσιο εξοπλισμό που διατίθεται ως στάνταρ, ανεξαρτήτως έκδοσης. Ενδεικτικά, περιλαμβάνονται ζάντες αλουμινίου (17 ιντσών για την Acenta και 18 ιντσών για την Techna) και μια ξεχωριστή, σπορ σχεδίαση των προβολέων, που, τονίζεται δυναμικά από τη συνύπαρξη μαύρου φινιρίσματος στη στεφάνη με χρώμιο. Στο πίσω μέρος, το χρώμιο στο τελείωμα της εξάτμισης, έρχεται για να ενισχύσει περαιτέρω την σπορ εμφάνιση και αίσθηση. Στο εσωτερικό του 1.6 DiG-T, η διαφορετική επένδυση που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό, χαρίζει μια ξεχωριστή ατμόσφαιρα σε οδηγό και επιβάτες, ενώ η χαρακτηριστική λευκή ραφή στο τιμόνι τριών ακτίνων, τα δερμάτινα καθίσματα (στην έκδοση Techna), αλλά και τα σπορ πεντάλ αλουμινίου, ολοκληρώνουν το επιτυχημένο σύνολο.