Επιτυχής δοκιμή πτήσης του δεκακινητήριου αεροσκάφους κάθετης απο/προσγείωσης της NASA

Δευτέρα, 04 Μαΐου 2015 22:40
UPD:22:40
NASA Langley/David C. Bowman

Το GL-10 πραγματοποίησε με επιτυχία την πρώτη δοκιμή πτήσης του.

A- A A+

Κινείται με μπαταρία, έχει 10 κινητήρες και μπορεί να απογειώνεται ως ελικόπτερο και να πετάει σαν αεροπλάνο: το Greased Lightining (ή GL-10) αποτελεί ένα concept σκάφος που αναπτύσσεται από τη NASA, με στόχο σε πρώτη φάση την ανάπτυξη ενός πολλαπλών χρήσεων και δυνατοτήτων μη επανδρωμένου αεροσκάφους (UAV).

Όπως ανακοινώθηκε, το GL-10 πραγματοποίησε με επιτυχία την πρώτη δοκιμή πτήσης του, με τον Μπιλ Φρέντερικς, μηχανικό αεροσκαφών, να επισημαίνει ότι θα μπορούσε να δει χρήση για παράδοση μικρών πακέτων, αποστολές που προϋποθέτουν κάθετη απο/προσγείωση, πτήσεις μακράς διαρκείας για σκοπούς παρακολούθησης σε τομείς όπως η γεωργία, η χαρτογράφηση κ.α.

Επίσης, όπως πρόσθεσε, μία μεγαλύτερων διαστάσεων έκδοσή του θα αποτελούσε ένα πολλά υποσχόμενο προσωπικό ιπτάμενο όχημα, με δυνατότητα μεταφοράς ενός με τεσσάρων επιβαινόντων.

Το αεροσκάφος είναι στη φάση σχεδιασμού και δοκιμών. Η αρχική σκέψη ήταν αυτή της ανάπτυξης ενός αεροσκάφους με άνοιγμα φτερών έξι μέτρων, που θα κινούνταν με υβριδικούς κινητήρες ντίζελ/ ηλεκτρικού, αλλά η ομάδα άρχισε με μικρότερες εκδόσεις για σκοπούς δοκιμών.

Συνολικά, κατασκευάστηκαν 12 πρωτότυπα, ξεκινώντας με πολύ μικρά, βάρους δυόμισι κιλών περίπου και φτάνοντας ως τα 25 κιλά. Το κάθε πρωτότυπο βοήθησε στην επίλυση διαφόρων τεχνικών ζητημάτων, κρατώντας παράλληλα το κόστος χαμηλά. Όπως αναφέρεται, κάποια καταστράφηκαν, ωστόσο αυτό είχε αποτέλεσμα την καλύτερη ρύθμιση του συστήματος ελέγχου πτήσης.

Το GL-10 – το μοντέλο με άνοιγμα φτερών τριών μέτρων, οκτώ ηλεκτροκινητήρες στα φτερά, δύο στην ουρά, και βάρος 28 κιλών- έχει περάσει ήδη δοκιμές αιώρησης και τώρα αναμένεται η δύσκολη δοκιμή της μετάβασης από κάθετη σε οριζόντια πτήση, η οποία αποτελεί ιδιαίτερη πρόκληση, λόγω των ιδιαίτερων αεροδυναμικών χαρακτηριστικών που χαρακτηρίζουν αυτή την πτήση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αεροσκάφους είναι η έλλειψη θορύβου, καθώς, όπως υποστηρίζει ο Φρέντερικς, το παρόν πρωτότυπο είναι αθόρυβο από έναν γείτονα που κουρεύει το γκαζόν».

Προτεινόμενα για εσάς