Οι προσπάθειες για την παραγωγή ελαφρύτερων οχημάτων εκ των πραγμάτων πρέπει να περιλαμβάνουν πιο ελαφρά εξαρτήματα μηχανής, κατασκευασμένα από πλαστικό αντί για αλουμίνιο, για παράδειγμα. Ως εκ τούτου, η κατανάλωση καυσίμου θα είναι μικρότερη.
Σε αυτό το πλαίσιο κινείται η δουλειά ερευνητών του Ινστιτούτου Fraunhofer, πάνω σε νέα συστήματα προώθησης οχημάτων.
«Χρησιμοποιήσαμε ένα συνθετικό υλικό ενισχυμένο με ίνες για την κατασκευή πλαισίου κυλίνδρου για μία μονοκύλινδρη μηχανή για ερευνητικούς σκοπούς» αναφέρει ο Dr Λαρς Φρέντρικ Μπεργκ, υπεύθυνος προγράμματος και επικεφαλής έρευνας για το Lightweight Powertrain Design. Το πλαίσιο αυτό ζυγίζει περίπου 20% λιγότερο από τα αντίστοιχα, κατασκευασμένα από αλουμίνιο, σημερινά, και έχει το ίδιο κόστος.
Πρωτότυπο του εν λόγω κινητήρα θα παρουσιαστεί στη Hannover Messe αυτού του έτους (13-17 Απριλίου).
Αν και εκ πρώτης όψεως φαντάζει ιδανικό ως ιδέα, οι τεχνικές προκλήσεις είνια ουκ ολίγες, καθώς τα υλικά που χρησιμοποιούνται πρέπει να μπορούν να αντέχουν σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες, πιέσεις και δονήσεις, χωρίς να υφίστανται ζημιές.